Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1020 ggr
ak1895
2017-01-11 10:39

Studentbuffé

Må hända att detta är fel forum, men fallet är sådant att min studentfest är på intågande och jag försöker planera lite inför maten.

Är det någon som har bra tips på vad man kan bjuda på, eller kanske ni minns vad ni själva hade på bordet på er student?

Annons:
ApanAnn
2017-01-11 22:59
#1

Ungefär hur många gäster hade du tänkt dig?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

JazzBass
2017-01-12 07:52
#2

Jag skulle nog satsa på nåt som man till stor del kan göra klart eller förbereda i god tid och som klarar stå framme några timmar utan att försämras, alternativt kan värmas enkelt. Potatisgratänger, rostbiff, pulled pork, köttbullar, rökt fisk (både varm- och kallrökt funkar), diverse sallader (lägg i bladen sist och ha dressingen bredvid), konserver typ  oliver och cornichons, och kanske några ostar och kex.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Maria
2017-01-14 10:58
#3

Man kan göra olika pajer. 

Det är bra för de kan man göra i förväg och frysa in. Sedan skär man upp i bitar så att det är lätt att ta. Serveras med sallad till.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

ak1895
2017-01-18 16:38
#4

tack för tips! :)

oh-la
2017-01-19 10:38
#5

Som nämnt ovan är ju pajer kalas. Det är ju så enkelt att göra minipajer med ett par olika fyllningar. Wraps är också kanon och kan enkelt varieras om man exempelvis har vegetarianer eller veganer bland gästerna. Små burgare vet jag att någon serverade på sin student. Små piroger är också gott och kan frysas in, så slipper ni stå precis innan och fixa.

Upp till toppen
Annons: