Annons:
Etikettmatprat
Läst 805 ggr
Maria
2016-10-23 09:22

Yoghurt

Jag älskar ju yoghurt och brukar köpa enlitershinkar på ICA antingen grekisk eller turkisk.

Nu har jag däremot hittat en grekisk yoghurt på Lidl som är creamy.  Den är så len och underbart god så gillar ni yoghurt så kan jag varmt rekommendera denna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
2016-10-23 09:26
#1

Jag brukar oxå köpa dessa burkar på Ica , turkisk eller grekisk.

Härligt , då ska jag gå o kolla på Lidl. 🙂 

Tack för tipset Maria . 🙂

HH 🙂

Carrosh
2016-10-23 09:38
#2

Funderat på den jag med. Var längesedan jag åt den nu, men minns att den var god. Försökte hitta information om varifrån mjölken kommer i den, men hittar det ingenstans. Någon som har en förpackning hemma som kan kolla?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
2016-10-23 09:54
#3

Jag kollade nu och det står "tillverkad i Tyskland"

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carrosh
2016-10-23 10:02
#4

Blöh, segt! 😕 Jaja, ska inte kapa din tråd här 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Maria
2016-10-23 10:04
#5

#4 Det gör ingenting.

Är ICAs yoghurt, den grekiska och turkiska svenska?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Carrosh
2016-10-23 10:12
#6

Vår ICA har bara haft Fontanas och Lindahls. Fontanas grekiska yoghurt har ursprung i Grekland och Lindahls turkiska yoghurt vet jag inte (köper sällan turkisk yoghurt) men kan titta efter när jag är i butiken nästa gång. Vet däremot att den finns som ekologisk, men det är ju tyvärr ingen garanti för att den kommer härifrån.

Såg dock på hemsidan att de fått in turkisk yoghurt av sitt egna märke, 500 g, ursprung Sverige. Men deras Selection (grekisk yoghurt) kommer från Grekland.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
OlgaMaria
2016-10-23 11:19
#7

Vi brukade köpa Lidls yoghurt för några år sen, supergod! Nu kommer vi typ aldrig dit.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JazzBass
2016-10-23 22:18
#8

Är det Eridanous yoghurt? Ja, det är nog möjligtvis den bästa feta yoghurten på marknaden. 🙂 Vissa av Lidls varor skulle jag gärna köpa ibland, men då jag nästan aldrig nuförtiden har vägarna förbi och annars tycker deras sortiment är otroligt begränsat så blir det inte av. Kan rekommendera deras tomatjuice också, den är perfekt för flytande pizza (Bloody Mary).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

DesK
2016-10-24 18:41
#9

Lidls creamy yoghurt är jättegod, främst till desserter, mellanmål och frukost. Jag tycker inte att någon annan sådan yoghurt är lika god, med undantag för den Ryska som också är jättegod, men säljs i små burkar.

Annars vill jag faktiskt slå ett slag för naturell yoghurt som inte är mild, den är så användbar och ger ett trevligt sting till många rätter. Dessutom är den helt oöverträffad att blanda ut med vatten och ha som måltidsdryck.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
2016-10-24 19:06
#10

Jag kollade min burk nu och det står "Milbona" så jag antar att det är tillverkaren.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: