Annons:
Etikettersopporsåser
Läst 1689 ggr
Cindy S
2016-08-18 16:07

Billiga soppor?

Jag kommer att ha 500kr efter att räkningarna betalats(om jag inte glömt något) att köpa mat för. Så jag kollade i skafferiet och jag har en massa potatismjöl, pastasås, konserverade tomater och champinjoner. ?

Tips på billiga soppor som mättar? Inte bara med de ingredienser jag nämnt förstås.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Åsa S
2016-08-18 16:48
#1

Olika slags lins och bönsoppor. +Soppor gjorda på rotsaker som är i säsong och ofta har ett bra pris då.

DesK
2016-08-18 18:12
#2

Champinjonsoppa, tomatsoppa, thaisoppa, gratinerad löksoppa, broccoli- och ostsoppa är några favoriter. Squash är billig och tacksam att blanda i många olika rätter. Precis som #1 säger så är rotsaker i säsong nu och långt ffram i höst/ vinter och där finns ju många härliga möjligheter till goda soppor och grytor.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

KimE
2016-08-22 14:36
#3

1-2 lökar och en burk konserverade tomater+ en kycklingbuljong ev kryddor.

tlover
2016-08-22 14:45
#4

Konserverade tomater är jättegott i soppor med baljväxter, särskilt gröna linser

Har du möjlighet att ta dig ut i svampskogen? Det är ju jättegott i soppor (gärna ihop med lök och/eller potatis). Nässlor kan på sina ställen också gå att få tag i fortfarande.

l'm back

Tant Grön
2016-08-22 23:12
#5

Rotfrukter är billigt nu och blir jättegott i soppor tillsammans med dina burktomater.
Bor du nära Borås, så har City Knalleland just nu purjolök, vitkål, morot och squash för 5 kr kilot. Ö&B har buljongtärningar för under 7 kr paketen.
Potatismjölet kan du använda till kräm, om du plockar blåbär, björnbär, äpple m.m.

[AnimeV4]
2016-08-23 16:05
#6

Morötter och potatis är ju billigt! Purjolök kanske också har ett bra pris just nu?

Annons:
Honestyisdead
2016-08-23 18:20
#7

Ja nu är det perfekt att göra rotgrönsakssoppa. Bara att koka upp vatten med buljongtärningar och i med tärnade/slantade rotgrönsaker. Sedan äter man den så eller så mixar man den och kan slänga i en skvätt grädde :)

[AnimeV4]
2016-08-23 22:58
#8

#7 Nu blev jag sugen på det ju!😮

fossingen
2016-08-26 19:53
#9

#0  Här ska du få lite tips från en van en.
Frys in bröd som inte äts upp på en gång.
Äter du pålägg som skinka eller ost. Frys in pålägget (om du inte hinner äta upp det, sparar matkostnader), osten av märket Gouda går frysa in och tinas  fram några timmar före använing. Den blir  ej smaklös/smulig/mjölig/vattning. (den sparar jag in mycket pengar på)

Pastasås och spagetti/pasta
Pasta och champinjonsås
Bröd på mjöl o endast vatten
Soppa med nudlar/ pasta med en köttbuljong och lite kyckling eller grönsaker är smaskens. Går frysa in också.
Korvsoppa. Enkelt och lätt.
Hummersoppa/räksoppa (finns i påse att blanda i vatten) mättande, nyttigt o mums.
Tomatsoppa
Varma koppen (perfekt med en hårdbrödmacka till)

:)


Zureel
2016-09-01 19:44
#10

Om man tittar runt brukar man kunna hitta brutet ris till väldigt lågt pris det kan vara ett trevligt komplement till många soppor eller grytor.


Upp till toppen
Annons: