Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 4343 ggr
DesK
6/30/16, 3:10 PM

Dagens middag 101

Välkomna in hit till tråd 101! Beräta vad ni äter till middag, bilder ger guldstjärnor. 

Den förra tråden finns här: 

http://matlust.ifokus.se/discussions/57409c56ce12c44dd20022d3-dagens-middag-100?discussions-1

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Honestyisdead
6/30/16, 3:16 PM
#1

Ikväll blir det five spice kokt kyckling med morötter.

JazzBass
6/30/16, 9:02 PM
#2

Grillkorv med pappardellepasta och senapssås. Rabarberpaj med vispad grädde till efterrätt. Inte så värst hälsosamt direkt men gott i alla fall.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Sabinan
6/30/16, 9:52 PM
#3

Grillkorv med bröd och gurksallad, gillar egentligen inte korv men gurksalladen gjorde susen för smaken 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

rexade
7/6/16, 3:45 PM
#4

Regnbågslax med chimichurri serverat med grillatbröd och salat

Honestyisdead
7/6/16, 4:31 PM
#5

Idag bjuder mamma på fiskgratäng med spätta :)

Sabinan
7/7/16, 2:36 AM
#6

Indiskt: korma med ris och tomatsallad

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
DesK
7/7/16, 9:28 AM
#7

Igår blev det asiatisk kycklingsoppa http://matlust.ifokus.se/discussions/577980fb8e0e7455a700069a-asiatisk-kycklingsoppa-med-lok-och-jordnotter?discussions-1

Den blev mycket snabblagad för jag hade redan kokt kyckling i buljong 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

JazzBass
7/11/16, 8:21 AM
#8

Det blev min favoritomelett igår, med en fyllning bestående av huvudsakligen philadephiaost och smulad makrillfilé i tomatsås på burk, men också lite stekt lök, tomatskivor och en restbit av en port-salut-ost skuren i mindre bitar. Löjligt enkelt och gott!

I lördags blev det grillat för hela slanten när ena brorsan och hans flickvän kom på besök: Grillspett med pepparmarinerad entrecote,  marinerad kycklingfilé med bl.a. vitlök och rökt paprikapulver, hela små champinjoner och körsbärstomater (en sort per spett), grillade marinerade kokta nypotatisar och grillad citrusmarinerad fänkål. När allt kött var grillat lade jag det i en panna och strödde bitar av ett riktigt gott kryddsmör över (smör, mortlad persilja och vitlök, flingsalt) som fick smälta. Som tillbehör en sallad och tzatziki (turkisk yoghurt, frilandsgurka, vitlök, miso, salt och svartpeppar).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
7/12/16, 7:49 PM
#9

Idag så bjöd en kompis mig på en stenugnsbakad pizza. 

Tyvärr så minns jag inte riktigt vilka ingredienser det var på pizzan för den försvann så snabbt.

Tror det var en sån där sk Ninja-pizza (försvinner snabbt och spårlöst). 😃

Honestyisdead
7/12/16, 8:13 PM
#10

Helstekt fläsksida.

JazzBass
7/12/16, 8:20 PM
#11

Kycklingfilé i örtig sås med martini och grädde, jasminris och sallad. En helstekt ölrimmad fläsksida är dessutom strax klar i ugnen. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
7/12/16, 8:21 PM
#12

Det kan ju hända att här börja kurra i magen igen ju mer jag läser i tråden.

DesK
7/13/16, 8:34 PM
#13

#12 Det är lite det som är meningen med dessa våra trådar 🙂 Vi kan inspirera varandra, bara genom att berätta vad vi äter.

Idag blev det smörstekt kycklingfilé på bulgur med en underbar indisk inläggning och till det diverse färska grönsaker.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[VSK]
7/13/16, 8:54 PM
#14

😛

😃

JazzBass
7/14/16, 9:55 AM
#15

Det blev igår en pyttipanna på råstekt nypotatis, morot, lök och den helstekta fläsksidan från kvällen innan. Kryddade med mortlade fänkålsfrön, rökt paprikapulver (hot och sweet), svartpeppar, timjan, och till sist en skvätt av min egna asiatiska umamibomb-sås på vatten, fisksås, miso, vitlök, färsk cayenne-chili och socker. Åt den med lite ketchup och hemgjord senap. Den bästa pyttipannan jag ätit på länge. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
7/14/16, 11:02 AM
#16

#15

När jag läste dina ingredienser så trodde jag först du beskrev en sjurätters 😃

JazzBass
7/14/16, 12:54 PM
#17

#16 - 😃

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

jackiejohn
7/14/16, 3:24 PM
#18

Helstekt kyckling, råstekt potatis, sky och grönsallad står på menyn idag! En av mina favoriter 😍

JazzBass
7/14/16, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Ikväll blev det grillad "bbq-marinerad" skirt steak (rare enl. rekommendation på nätet) och zucchini, samt två skivor grillrostat bröd med vitlöks- och färsklökssmör. Lagom lättlagat när man precis anlänt till stugan. Och riktigt gott. :-) ✨

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

DesK
7/14/16, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#19 Helt underbart med upp-och-nedmat 😎 Förlåt, men kunde inte låta bli 🤪 

Här blev det vegansk lunch på Ikea och ikväll lite av vad trädgården bjuder på plus grekisk yoghurt

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
JazzBass
7/14/16, 10:18 PM
#21

#20 - Den visades helt rätt i telefonen, men tydligen uppochner i datorn. Fixat nu. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

DesK
7/17/16, 8:23 PM
#22

#21 Det är visst något med vad som är upp och ned i själva telefonen 🙂

Igår blev det vegansk gryta med ris tillsammans med några av barnen och barnbarnen. Till efterrätt blåbär, rabarbermos och vaniljglass.

Idag blev det äntligen fläskpannkaka som i min barndom 😛

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
7/19/16, 9:12 AM
#23

I lördags blev det fläskstek, potatismos och limesås. I söndags stekt nötkött, klyftpotatis och falsk bea och igår grillad fläskkarré, sparris och majs, klyftpotatis och resterna av såsen från dagen innan.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Soligajag1
7/19/16, 1:14 PM
#24

Åhh, så gott med dina rätter fridaas 🙂 

fläskstek, stekt nötkött och fläskkarré , 

Idag blir det  Hemlagade Grönsaksbiffar med bulgur o sallad + 2 olika dressingar , olivolja, färsk citron, salt / turkisk yoghurt , färsk citron , salladskrydda. ✨

Hemlagade grönsaksbiffar

HH 🙂

Honestyisdead
7/19/16, 1:21 PM
#25

Igår bjöd föräldrarna på middag. Oxrullader i gräddsås med kokt potatis och en sallad med allt möjligt i.

Idag blir det nog matjessill med creme fraiche,  rödlök och kokt potatis.

fridaas
7/19/16, 6:44 PM
#26

#24 tack så mycket :) Idag blir det nötköttsgryta och ris, så fort jag orkar ställa mig upp igen. Sambon tvingade upp mig för en fjällbacke för en stund sen.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[linda1989]
7/20/16, 2:15 PM
#27

Idag blir det grillspett på nya grillen med kött, paprika, champinjoner och annat gott med klyftpotatis till.

Annons:
DesK
7/20/16, 3:15 PM
#28

Här blir det latmat, färdiggrillat kalkonbröst och rostbiff med sallad till.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ary
7/21/16, 10:55 AM
#29

I dessa tomaters tider steker jag ofta en röra på tomat, lök, vitlök, salt och peppar med stekta ägg till som min mamma brukade göra. Vansinnigt gott.

#7 Hur smart som helst att göra en bas på kyckling i buljong som man kan göra till vad man vill när man kommit på vad man vill. 🙂 Ska jag börja göra!

[linda1989]
7/21/16, 1:17 PM
#30

Idag blir det grillspett igen för det var så himla gott igår =) Så grillspett med blandade grönsaker och kött och majskolvar på grillen.

Honestyisdead
7/21/16, 1:35 PM
#31

Ikväll blir det hemmamarinerad entrecote med potatis, smörstekta kantareller, bea och sallad.

JazzBass
7/21/16, 2:04 PM
#32

Igår kväll fullkornspasta och rökt röding som vevades ner i en sås på syndigt mycket smör, lök, örter från trädgården (dill, körvel och basilika), en slatt grädde, lite dragonvinäger och en tesked mortlad anis. Syndigt gott också. 😃

Idag som lunch gazpacho enligt Gordon Ramsays instruktioner (se närliggande tråd), och grillade kycklingben. Gazpachon kunde ha haft lite mindre lök och vitlök, använde blast från två välvuxna gula lökar och tre vitlöksklyftor. I övrigt blev den riktigt god. Toppade med persilja istället för basilika då jag har massor av den varan i trädgården. Funkade fint.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
7/21/16, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Bild.

Five spicemarinerad entrecote, smörstekta kantareller och bearnaisesås :)✨

[VSK]
7/21/16, 8:43 PM
#34

Jag får nog snart skicka en faktura till er så att jag kan börja på viktväktarna 😃

Annons:
DesK
7/21/16, 8:50 PM
#35

#34 Nä nä nä, försök inte med det! Man går definitivt inte upp i vikt av att läsa om mat 😎

Idag åt vi mikroångad färsk vitkål, lök och potatis med en stark ostsås, enkelt snabbt och gott 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[VSK]
7/21/16, 8:52 PM
#36

🎧

Men hur nu det ligger till med saken, så ser det väldans gott ut det ni bjuder bilder på 🙂

Jag har varit jättefärglös idag gällande maten. Lite kött från gårdagen och två skedar köpt potatissallad.

DesK
7/23/16, 7:26 PM
#37

Lördag med delar av Eriks familj och båda mina döttrar. Vegansk grillning här, Oumpf, sötpotatis, portabellosvamp, egenplockade kantareller, zuccini, aubergine, majs och till det sallad. Efterrätt vattenmelon, tofuglass och sorbet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
7/23/16, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Här blev det åter igen grillad marinerad entrecote med sallad, kokt potatis och bea.✨

JazzBass
7/23/16, 9:33 PM
#39

Grillad hel forell, nypotatis, wok med broccoli/zucchini/champinjoner/späd vitkål, och en gräddig champinjonsås med timjan och oregano från trädgården. Woken gjorde jag på grillens "gasspis". Den tunna kolstålswoken är usel på spisplatta (gäller egentligen alla wokar men speciellt denna), men över gaslåga funkar den perfekt. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
7/25/16, 12:06 PM
#40

Igår kväll blev det mediumgrillad och tunt skivad rödvinsmarinerad flankstek, grillad halloumi (till damerna som inte ville ha kött), vitlöksyoghurt och en sallad på strimlad zucchini och paprika. Helt ok liten kvällsbit.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
7/25/16, 1:32 PM
#41

#40

Jösses… *dräggel*

Är det inte putsande av frontlinsen så är det gott gotti gott gott 😃

Annons:
fridaas
7/25/16, 1:34 PM
#42

Igår blev det stekta grytbitar, pasta och parmesanost. Idag champinjonsoppa och de sista grytbitarna.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

JazzBass
7/26/16, 8:55 AM
#43

#41 - Jag putsar mina frontlinser ganska sällan. 😃 Men men, ja, mat ska vara god. 🙂  En butik sålde flankstek väldigt förmånligt nyligen så jag passade på att köpa ett par stycken. Det är en ganska knepig detalj att tillreda så den inte blir seg, men det gick bra så här: Efter marineringen torkade jag av steken och grillade den snabbt på hög värme tills innertemperaturen var ca 40 grader. Sen stängde jag in den i folie, flyttade åt sidan på grillen, sänkte värmen, och lät temperaturen sakta stiga till 57 grader. 50-55 grader tror jag hade räckt bra dock, av färgen att döma.

Igår kväll blev det kokt jasminris med resterna av en asiatisk köttgryta på högrev och champinjoner som jag gjorde i helgen. Smaksatte riset på tallriken med lite av min egna Vietnam-inspirerade kalla "sås" gjord på vatten, risvinäger, chili, vitlök, citrongräs, fisksås, socker och soja. Gott gotti gott gott det också. 😃

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
7/26/16, 9:26 AM
#44

Jag måste äta frukost nu för nu blev här jobbigt 🤦‍♂️

🙂

TjockaBerta
7/26/16, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Idag åt vi kycklingcurry med ris och haricots verts med chutney som smaksättare ✨

>>>Malum domesticum<<<

fridaas
7/26/16, 10:43 PM
#46

Tacos

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

TjockaBerta
7/27/16, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Fläskkotlett med pommes frites och coleslaw✨

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
7/27/16, 7:24 PM
#48

Idag är jag sugen på potatismos. Så det blir potatismos med ketchup 😃

Annons:
[TanatosNyx]
7/28/16, 3:09 PM
#49

Det blir nog en skåprensning, har slökokad slottstek som behöver ätas upp bland annat. Häftigt med rosa stek som är så mör att den faller i bitar, men ändå ljuvligt saftig!

TjockaBerta
7/28/16, 6:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Lax med cocktailtomater, fetaost och tagliatelle. ✨

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
7/30/16, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Oreganokyckling med sallad och ris för dem som önskar. ✨

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
7/30/16, 7:44 PM
#52

Idag blir det thailändska fiskkakor.

[TanatosNyx]
7/30/16, 7:46 PM
#53

Uppochnerpizza… 😕 (maken tappade min pizza)

JazzBass
7/31/16, 5:59 PM
#54

Idag som sen lunch: Potatismos med fläskkotletter i peppar- och martinigräddsås och stekta grönsaker. Igår peppar- och vitlöksmarinerad "reverse sear"-grillad fläskfilé, timjansås och kraschade potatisar med ost och panko i ugn. I förrgår hemrökt laxfilé (tyvärr överstekt) med äggsås och kokt nypotatis.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[TanatosNyx]
7/31/16, 7:30 PM
#55

halloumisallad

Annons:
Vixxen
8/1/16, 3:09 AM
#56

Min man gjorde favoritmiddag till mig idag! Teriyaki-kyckling!

Honestyisdead
8/1/16, 12:55 PM
#57

Igår baconnudlar. 

Idag grillad kyckling  med potatis, lök och morötter som stekt i kycklinfettet.

[VSK]
8/1/16, 1:21 PM
#58

Säg mig. Brukar ni ha forumträff på den här sajten? 😃

Min "middag" platsar inte i den här tråden, det är bara att inse 😭

Tre mackor med salami och ost på och en iskall Coca Cola Zero fick det bli idag.

[TanatosNyx]
8/1/16, 1:34 PM
#59

#58 Den middagen hade inte jag tackat nej till! ☝️ mackor är min stora last här i livet..

idag blir det någon form av skåprensning med kyckling och spenat som bas.

[VSK]
8/1/16, 2:02 PM
#60

🙂

Honestyisdead
8/1/16, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Grönsallad, karré, brunsås med viltsmak och kokt potatis. ✨

JazzBass
8/1/16, 8:34 PM
#62

Lunch: Gårdagens mos, pankopanerade tunna kyckingfiléer marinerade i chimichurri (persilje- och vitlöksröra) och en tomatsås pimpad med samma chimichurri.

"Middag": Plättar med vispgrädde och asiatisk rabarberkräm med bl.a. rejäl dos svartpeppar. Helt sjukt gott recept faktiskt! (Hade dock inte citrongräs hemma, och kokade soppan lite längre med rabarbern än det stod att man skulle. I övrigt följde jag receptet).  Se här: http://taffel.se/recept/asiatisk-rabarbersoppa

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Honestyisdead
8/2/16, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#63

Middag med mor på www.Pinchos.se

Riktigt roliga drinkar! Godisdrinkar :) Ja maten var god den med ;) ✨

Odietamo
8/2/16, 11:31 PM
#64

Grillat hel fläskfile, paprika och sparris.

fridaas
8/3/16, 11:09 AM
#65

I fredags blev det grillad vildsvinsfilé, pommes och bea. I lördags kebabpizza på High chaparall. I söndags grillad vildsvinskarré, ugnstekt hemodlad potatis, falsk bea. I måndags potatisgratäng, fläskfilé i champinjonsås. Kladdkaka grädde och hallon till efterrätt hos mormor. Igår hemgjord pizza i grillen. Idag blir det grillat vildsvin igen.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

TjockaBerta
8/5/16, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Har vi allt nu?✨

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
8/5/16, 9:42 PM
#67

Igår gjorde jag revbensgryta med rödvin.

Idag hamburgare. 

Imorgon äntligen kräftskiva :)

[TanatosNyx]
8/5/16, 10:29 PM
#68

kycklingwok

jackiejohn
8/6/16, 9:46 AM
#69

Igår blev vi bjudna på mat i svärisarnas båt och då bjöds det på färsk torsk och lax samt färskpotatis, smör och sallad. Idag blir det lammfärsfyllda paprikor med äpple/selleri tzatziki. Recept från sommar med Ernst…har så mycket lamm (föder upp och slaktar själv) så blev glad att få lite inspiration då det tyvärr ofta blir att man gör samma saker…

Annons:
punkmusic
8/7/16, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Igår blev det färsbiffar med bosnisk vitost, paprikakrydda, hackad lök och chili.
Till det pastarullar m. spenat, infernocheddar, tomat, lök, paprikakrydda och bosnisk vitost!

Första gången jag gjorde pastarullar av lasagneplattor. Kom på i efterhand att jag nog skulle lagt fyllningen på andra ledden ;) ✨

Honestyisdead
8/7/16, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#71

Bilder från kräftskivan igår.  Superstark thaisallad,  fetasallad, ost och laxpaj, chokladtårta mm. :) ✨✨✨✨✨

Odietamo
8/7/16, 3:01 PM
#72

Idag ska jag laga trerätters till mig och min sambo på vår årsdag. Det blir rödbetor i ugn med chevre till förrätt, oxfilé med hasselbackspotatis, sparris och rödvinssås till varmrätt och chokladmousse gjord på mörk choklad till efterrätt.

Honestyisdead
8/7/16, 6:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Kyckling i currysås, ris och den obligatoriska thaichilin :) ✨

JazzBass
8/7/16, 8:57 PM
#74

Hade gäster igår och bjöd på bl.a. grillad fårbog marinerad i bl.a. vitlök, mynta och svartpeppar. Köpte en rotisserie till grillen i fredags (hittade en rätt förmånlig variant och slog till direkt) och lät bogen snurra på den över grillen i ca 6h på svag värme. Blev riktigt bra! Bjöd även på ugnsrostade potatisskivor, grillad kyckling (till sambon) och coleslaw. Ena brorsan hade gjort en helt makalöst god "glasspaj", med vispad grädde, kondenserad mjölk och mixade jordgubbar, fryst som glass över en digestivebotten.

Idag blev det lax- och kantarellstuvning med anistoner och pappardellepasta.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
8/8/16, 8:31 PM
#75

Idag blev det en gratäng på skivad batat, resterna av ovannämnda fårbog skurna i småbitar och stekt med lök, mozzarellaost och massor med grädde, och salt och peppar. Blev godare än väntat faktiskt. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
8/8/16, 8:36 PM
#76

Här blev det hamburgare.

Annons:
[VSK]
8/8/16, 8:39 PM
#77

Idag har jag inte förbrukat mat utan införskaffat mat. Mat å mat. Kantareller bidde det några idag. Som skall ätas lite av imorgon.

Strips, kantarellsås, köttbit och en iskall dricka står på min meny imorgon.

[TanatosNyx]
8/8/16, 8:42 PM
#78

risotto med svamp och massor av vitlök :)

Honestyisdead
8/9/16, 5:03 PM
#79

Velar mellan korv Stroganoff och entrecote med rödvinssås.

TjockaBerta
8/11/16, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Titta vilken vacker middag vi åt idag! 

>>>Malum domesticum<<<

JazzBass
8/11/16, 7:01 PM
#81

#80 - Absolut! Hoppas det smakade lika bra som det ser ut. 🙂

Här blev det pumpa- och batatsoppa med pulled pork alternativt kyckinglårkött från igår som tilltugg.

Igår blev det grillade kycklinglår marinerade med vitlök, rosmarin och rödvin, stekt quinoa med lök och paprika, samt en currysås med äppelchutney.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

TjockaBerta
8/11/16, 7:08 PM
#82

#81

Det var väldigt gott och ett bra sätt att få tonåringen att gilla bönor mm. 😃

>>>Malum domesticum<<<

JazzBass
8/12/16, 6:43 PM
#83

#82 - Ja det tror jag det kan vara! 😃

Dagens sena lunch: Risotto på dyra kantareller jag plockade igår och fänkål. Dyra p.g.a. att skogsvägen jag körde på slog hål på oljetråget på bilen… Som tilltugg gårdagens pulled pork och mer av de dyra kantarellerna, men i stekt form. Sambon sade att de var nåt av det godaste hon ätit på länge. 🙂 Stekte dem länge i smör med lite nymalen svartpeppar, och smaksatte ytterligare med billigt lökpulver och salt. Ibland är det enklaste det godaste. Risotton blev också riktigt god.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Honestyisdead
8/12/16, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Idag blev det korv Stroganoff ✨

Odietamo
8/12/16, 7:02 PM
#85

Hemmagjord ceasarsallad :)

JazzBass
8/15/16, 12:28 PM
#86

Igår blev det stekta potatismosbiffar och gratinerad fisk (sej) på lök- och morotsbädd med havregrädde, färsk timjan och oregano runt omkring och panko ovanpå. Väldigt gott för att vara fryst fyrkantig fisk! 🙂 Hade också äppelträ-rökt blomkål, lök och paprika till, men det blev lite väl kraftig röksmak på blomkålen.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
8/15/16, 12:30 PM
#87

Ikväll blir det frikadeller med currysås och ris.

[VSK]
8/15/16, 1:48 PM
#88

Ikväll skall vi äta nåt som jag tycker är så otroligt gott, nämligen ugnspannkaka med nån form av fläsk i. Sylt och mkt kall mjölk till. Synd det inte är lika nyttigt som gott.

Odietamo
8/15/16, 2:32 PM
#89

Ikväll blir det tikka masala gryta med bulgur och sallad.

Honestyisdead
8/15/16, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Fick ändra menyn idag eftersom kalvfärsen aldrig tinade. Gjorde en köttfärssås med kantareller istället.  Blev riktigt god :) ✨

Annons:
Åsa S
8/16/16, 6:35 PM
#91

Tonfiskkotlett + krämig risotto + en ljummen sallad med hemodlade brytbönor med en topping av rostade solosfrön + knaperstekt bacon

Odietamo
8/16/16, 6:42 PM
#92

Vi grillade kycklingfilé och åt tillsammans med en rejäl sallad och hemmagjord ceasardressing.

JazzBass
8/16/16, 10:30 PM
#93

Skulle göra stekt gnocci av överbliven mos idag. Höll på att bli katastrof, inte minst då skiten brände fast kapitalt i min rostfria stekpanna. Men till sist, efter att ha bytt till en nonstickpanna blev det i alla fall helt gott, även om det inte liknade det minsta på gnocci längre. Till det grillad fläskfilé / kycklingfile (till sambon) och en champinjon-vitlök-timjan-gräddsås. Har blivit förtjust i den kombinationen. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Honestyisdead
8/16/16, 10:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Resten av pastan från igår med kokt kycklingklubba, currysås med dragon och majs.✨

DesK
8/20/16, 11:49 AM
#95

Igår kväll blev det riktigt fredagsmys med färska räkor, hemgjord majonnäs, massor av grönsaker och ett gott svalt vitt vin The Econic organic chardonnay från Californien.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
8/21/16, 11:02 AM
#96

Flygande Jakob i fredags, grillad fläskfilé och majs, klyftpotatis och hemgjord bearnaisesås igår.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Odietamo
8/21/16, 4:31 PM
#97

Idag blir det fläskkotletter med blomkålsgratäng och sås.

Annons:
Honestyisdead
8/21/16, 4:35 PM
#98

Lax, kokt potatis,  gröna ärtor och hollandaisesås

DesK
8/21/16, 9:20 PM
#99

Vi fick gäster och jag gjorde en rot- och grönsaksröra som jag la stekt fläskfilé på och till efterrätt blev det vaniljglass och nyplockade björnbär 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
8/24/16, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Det är gott med hemlagat efter att ha ätit ute under semestern. Korvstroganoff ✨

>>>Malum domesticum<<<

Odietamo
8/24/16, 7:40 PM
#101

Grillad kyckling med ratatouille blev det idag =)

tlover
8/24/16, 7:41 PM
#102

Hemmagjord sushi med rullad (söt) omelett, paprika och gurka. Sencha till såklart

l'm back

fridaas
8/24/16, 8:41 PM
#103

Djungelkyckling och ris

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Honestyisdead
8/24/16, 8:45 PM
#104

Pyttipanna med färsk pirripirri

Annons:
JazzBass
8/24/16, 9:59 PM
#105

Pasta med bl.a. hårdstekt svamp, havregrädde, bönpasta och ostronsås. Svampen stekte jag igår kväll, den var i form av kremlor (mest storkremla) och några strävsoppar, det enda jag hittade där jag letade igår. Blev helt ok, bättre kunde det också ha varit.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

TjockaBerta
8/25/16, 7:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#106

Lövbiffrullader fylla med gorgonzola och persilja. Med pommes och sallad. ✨✨✨

>>>Malum domesticum<<<

Silent_Hill
8/27/16, 3:09 PM
#107

Fläskfilégryta med ris och grönsaker

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Odietamo
8/27/16, 3:14 PM
#108

Idag blir det grillad ribeye steak med sallad och lite bea.

Honestyisdead
8/27/16, 3:17 PM
#109

Har beslutsångest.  Antingen grillad entrecote med potatis och rödvinssås eller små tyska korvar med mos.

Får se vilket som lockar mest ikväll.

[VSK]
8/27/16, 3:23 PM
#110

Kommer ni ihåg Snickers-reklamen som gick för många år sen "framåt tiotiiiiden när det börja kurrrrra i maaagen så tar jag fram en sniiiiiickers"…

Fy tusan så hungrig jag blir av att läsa era inlägg.. 😃

Men vi är bortbjudna på middag om ett par timmar så det är bara att snällt sitta och invänta tugg.

tlover
8/27/16, 4:58 PM
#111

Natchogryta

l'm back

Annons:
DesK
8/27/16, 6:41 PM
#112

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: