Matprat

Vad måste ni ha med vid Tacos?

2016-04-22 12:15 #0 av: LarssonA

Jag ska ha en liten "bjudning" ikväll då jag ska bjuda på tacos, enkelt och uppskattat.

Jag brukar ha köttfärs och kyckling, majs, ananas, gurka, tomat, purjolök, rödlök, banan, ost, ris, paprika och diverse såser. Känner att det skulle vara kul med något mer, men vad? Vad har du som "måste" vara med?

Anmäl
2016-04-22 12:23 #1 av: DesK

Vitlök, iransk inlagd gurka och rucola tycker jag är gott till också.

Désirée

Anmäl
2016-04-22 12:26 #2 av: Hera

Jag har bara köttfärs,majs, gurka, lök, vitlöksås och hackad thaichili. Har mjukt bröd till.

Anmäl
2016-04-22 12:28 #3 av: NatasjaHemby

Oliver! Inlagda jalapeños är gott också.

SE*Simbelmynes

Anmäl
2016-04-22 12:45 #4 av: JazzBass

Fetaost är gott för syrlighetens skull. En hemgjord salsasås slår också alla varianter man hittar i butiken. Köttfärsen ska förstås vara kryddad med väldigt mycket spiskummin och rökt paprikapulver, och innehålla gott om fräst lök och vitlök. Glad Kanske också lite finhackad morot eller selleristjälk.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2016-04-22 15:37 #5 av: Scorpio97

Mjukt tortillabröd, köttfärs, rå lök, avokado och tacochips är min standard. Har gärna vitlök och chili i köttfärsen, och/eller färska örter sommartid. Istället för tacochips har jag ibland knaperstekt bacon i. 

Sen har jag tänkt prova salladsblad istället för tortilla, men det har inte blivit av än. 

//Jessie

Anmäl
2016-04-22 19:21 #6 av: [WickedAlly]

Det som måste vara med är, förutom färsen då, ananas, ostdip och rödlök. Men vi har också sallad, tomat, majs, salsa, jalapeno, riven ost och ibland champinjoner.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.