Annons:
Etiketterrådtips
Läst 709 ggr
AktieTrader
2/1/16, 6:04 PM

Kvarg som lättlunch

Kvarg är mättande och energisnålt. Därmed en bra grund för en liten lunch när man kör 5:2-dieten.

Två röror på <200 Kcal jag gör är:
100g naturell kvarg och 100g fintärnad kassler.
och 
100g kvarg och två kokta ägg mosas ihop.

Jag skulle behöva fler tips på röror för jag börjar tröttna på dessa två.

Annons:
DesK
2/1/16, 6:14 PM
#1

Kvarg med varma bär är gott men inte riktigt lika mättande som dina båda förslag. 

Krydda kvargen med olika salladskryddor och lägg upp i mitten på ett fat gruppera olika grönsaker runt omkring, t ex strimlad rättika, morötter, sallad, gurka, paprika och små tomater lägg till någon god lufttorkad skinka.

I artikeln om röror finns kanske några tips för dig, byt ut majonnäs occh creme fraiche mot kvarg

http://matlust.ifokus.se/articles/4d713dcfb9cb46222d054196-palagg-och-roror?articles-1

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

AktieTrader
2/1/16, 6:26 PM
#2

Jag glömde skriva det men inga råa grönsaker. 🤮

Tack för länktipset.

Helst är jag ute efter något med 2-3 ingridienser. Jag kom på att man kanske kan blanda makrill i tomatsås med kvarg.

[Túrwen]
2/1/16, 11:49 PM
#3

Tonfisk, kvarg och en klick ajvar relish (den starka varianten) ;) Jag kör inte 5:2 men är själv en fan av försöka framställa hälsosammare röror till .

amandatherese
2/2/16, 9:36 AM
#4

Egen skagenröra med räkor, citron, dill, salt + peppar :) Eller någon kycklingcurry-röra (aldrig provat själv så inga tips på innehållet här..)

Zepp
2/2/16, 8:46 PM
#5

Ta i grädde/fett så att du håller dig mätt till kvällen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Achatina
2/4/16, 5:16 AM
#6

Har noll koll på hur många Kcal som frön och frukt har men jag vet med all säkerhet att man håller sig supermätt jättelänge på följande (och då har jag ätit det med filmjölk, med kvarg hade man ju stått sig ett dygn förmodligen😐).

1 Banan
½ Sharonfrukt
1 msk Linfrö
1 msk Chiafrö
1 msk Loppfrö

Om man äter loppfrö ska man ju dricka mer än vanligt dock.

Annons:
AktieTrader
2/11/16, 11:56 AM
#7

#3 ska jag prova.

#4
2msk skagenröra är lika mycket kalorier som hela min lunch🤪
Curry och kyckling låter gott.

#5 Anledningen att äta kvarg är att det har 12% proteiner och det håller man sig mätt på.  0,5dl grädde är 200 kcal, det är som min lunch.

Banan och kvarg är kanske gott.

Upp till toppen
Annons: