Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 1101 ggr
[violpastill]
2016-01-30 22:58

snabbkaffe

Tycker någon av er här inne att snabbkaffe smakar ok? jag har ingen kaffekokare men måste skaffa det då jag är en kaffeälskare, har ett ekologiskt snabbkaffe hemma tillsvidare brukar koka upp vatten ha i snabbkaffe och röd mjölk, finns det något tips för att få det smaka bättre?

Annons:
Honestyisdead
2016-01-30 23:03
#1

Vilket märke på kaffet har du?

AMJJ
2016-01-30 23:06
#2

Jag dricker alltid snabbkaffe, då jag är för lat för att brygga bara till mig själv. Gott vet jag inte om jag tycker, men har vant mig. 

Ett tips är om du inte har en bryggare men vill ha gott kaffe är att köpa kok-kaffe och göra på spisen. Det tycker jag faktiskt är godare än vanligt bryggkaffe, det är mustigare, inte lika blaskigt.

penke
2016-01-30 23:15
#3

..som Hera snuddar vid, spelar märket  roll, liksom var du bor/vilket vatten du har..

just nu har jag nescafe snabb till frukost när jag är själv/otålig, med grön mjälk
är jag fler, en el-brygg/don Pedro med arwid Nordkvist mellan(grön ..)
och en stål ´spressobryggare för 2-3 små smakfulla koppar, varierande kaffen till den( eg, får den inte kallas espresso då trycket inte blir högt nog, jag gillar smaken)

   penke

[violpastill]
2016-01-30 23:24
#4

#1 glömde bort vad det hette men kollade nu och det är detta: https://www.icaekangen24.se/pc-7720-431-eco-snabbkaffe.aspx

Anterrabae
2016-01-31 00:36
#5

Gör snabbkaffet starkt, och låt det gärna stå lite, i termos blir det inte kallt så fort. Då hinner smakerna utveckla sig. Man kan även ha ett par saltkorn i kaffet för att bryta smaken. Saltet gör att kaffesmaken blir rundare och fylligare. Kaffet ska inte smaka salt. Annars är kokkaffe ett bra alternativ, som nämnts ovan.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[chanina]
2016-02-01 17:21
#6

För mig är snabbkaffe uteslutet just för det har en bismak men tipset om ett par saltkorn ska jag pröva men annars är det kokkaffe på spisen som smakar bäst för mig .

Annons:
Upp till toppen
Annons: