Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 977 ggr
Honestyisdead
2015-12-27 18:30

Er nyårsmeny?

Vad ska ni äta för gott på nyår? 🙂 Och vilka ska ni fira med?

Annons:
Fridaaaa
2015-12-27 18:32
#1

Meningen var att fira hos svärmor. Men hon har bjudit in massa andra så jag stannar hemma (för mycket folk på liten yta för min del)

Så får se vad jag hittar på att äta hemma med hundarna :) Sambon åker till svärmor.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oh-la
2015-12-29 16:32
#2

Räkor med tillbehör, lite snacks och fruktsallad med glass till efterrätt. Det sköljs ner med alkoholfri cider. Denna spektakulära måltid kommer att intas med min kollega som också drog nitlott att spendera hela nyårsnatten på jobbet och ha jour. Ska bli lite mysigt ändå, men hade hellre satsat på riktigt nyårsfirande med gubben.

tlover
2015-12-29 22:04
#3

Vi vet inte än, men jag tro tjälknöl då vi har endel älg i frysen men inge kanin. Eller så kanske jag kör vegetariskt, vem vet.

Jag tänkte bli inspirerad här inne 🙂

Men fira kommer vi att göra hemma då vi aldrig är uppe så sent som till 12 ens på nyår (om inte dottern har svårt att sova då).

l'm back

Scorpio97
2015-12-29 22:13
#4

Om jag äter med mamma och hennes pojkvän blir det älgfilé, förmodligen med råstekt potatis och sallad till. Annars gör jag bara vanlig mat, tycker inte nyår är så speciellt egentligen att jag orkar laga något särskilt (:

Fira blir det förmodligen inte alls egentligen. Syrran och jag ska ha filmkväll, och grannarna kommer förmodligen ha raketer (som vi kan se från fönstret). Sen får vi nog sätta alarm på tolvslaget, förra året missade vi det, haha.


//Jessie

punkmusic
2015-12-29 22:55
#5

Med vänner. Toastskagen, tonfisk för min del(kött för dem) med hasselbackspotatis och basilika-vitvinssås samt två efterätter hemmagjord chokladmousse och vitchokladkladdkaka

Ria74
2015-12-30 23:09
#6

Vi firar antingen hemma eller med mina föräldrar. Menyn är toast skagen följt av oxfilé, potatisgratäng, bearnaisesås och wokade grönsaker och till efterrätt blir det pannacotta med hallon och blåbär.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
tlover
2015-12-31 10:01
#7

Med tanke på att tjälknölen är i ugnen så är det bestämt. Det blir nog potatis och vitlöksrätt till och kokta morötter och fräst grönkål.

Efterrätt blir ungsbakad banan med choklad.

l'm back

soundtrack
2015-12-31 11:22
#8

Jag och sambon firar själva i år då de vi brukar fira med firar på annan ort. Vi kommer äta toast skagen till förrätt, ryggbiff med potatisgratäng & pepparsås till varmrätt och pannacotta till efterrätt. Så får vi se om jag orkar hålla mig vaken över tolvslaget ;)

tlover
2015-12-31 22:05
#9

Det blev inte som planerat. Hade inte kokosmjölk hemma så det blev bara vanlig kokt potatis till men gjorde tjälknölen till en specialare och gjorde den terökt istället.

l'm back

[Túrwen]
2016-01-01 18:17
#10

Pepparbiff med hemmagjord bea och rotsaker. 

Sista gången jag äter rött kött åtminstone på ett tag så då måste man slå till stort :) Kommer i år bara att äta vegetariskt + fisk så får se hur det går!

Honestyisdead
2016-01-01 18:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#11

Förrätter : ceviche på spätta, chili och vitlök räkor, toast med kalixlöjrom,  hummer med krutonger och vitlökssmör. 

Huvudrätt : lammfile med potatisgratäng och rödvinssås. 

Efterrätt : mammas limoncello efterrätt. 

Och en bild på hummern när den var hel :) ✨ ✨ ✨ ✨

cookies1994
2016-01-01 20:50
#12

Vi firade inte direkt nyår.. men jag åt en fetaostsallad ;)

tlover
2016-01-04 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

bild på den terökta tjälknölen. Inte den bästa men jag var hungrig ✨

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: