Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 2064 ggr
Fridaaaa
2015-11-02 14:59

Kycklingfileer samt falukorv - Smarriga recept!

Ska köpa 2 kg kycklingfilé på Maxi, de har bra erbjudanden :)
Men tänkte testa något annat än bara stekt file, baconlindad eller kycklinggryta.
Vad mer kan man göra? 
Samma med falukorv :) Trött på stekt, korvgryta och ugnsbakad :)

(obs! Ej lök, kål, gluten eller laktos!)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Outlawly]
2015-11-02 15:06
#1

Du kan göra kebab av kycklingen :) typ såhär http://www.jennysmatblogg.nu/2014/12/04/kycklingkebab/

fridaas
2015-11-02 15:20
#2

Vi brukar steka kycklingen i valfria kryddor (vi har mest timjan,citronpeppar och vitlökspulver på) sen skivar vi dem i strimlor och har i pitabröd (vet dock inte om det finns glutenfritt) tillsammans med sallad, tomat, gurka, majs, ost eller vilka grönsaker man nu tycker om. Sen brukar vi ha antingen tacosås eller cremefraiche som man blandar med fransk dressingen (tycker man om kan man ha vitlök i också, men det går lika bra utan) från knorr. Kycklingwok är också gott, strimla kycklingen och lägg i marinad av soja och chili, woka den tillsammans med de grönsaker man tycker om och blanda ner nudlar, eller ha ris till istället. Vi brukar ha champinjoner, lök, minimajs, vattenkastanj och tomat i och såna där färdiga wokgrönsakspåsar.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

parsley
2015-11-02 15:34
#3

Det finns en del recept på pulled chicken baserad på kycklingfilé om du googlar. 

Vill du ha lite thai-inspirerat så finns det ett antal grytor med kycklingfilé och kokosmjölk. Tror att man kan byta ut kycklingfilén mot falukorv också om man vill ha lite omväxling på korven. 

Enkelt och gott. Stek kycklingfilén.  Häll på kokosmjölk och rör i dijonsenap och låt det hela koka ihop ett par minuter. Smaka av med salt och peppar och ev dragon. 

Tips om matblogg.  Hon lagar mejerifri LCHF, så om man inte tål gluten och laktos så kan man hitta en del recept där, även om man inte äter LCHF. http://lesscarbs.se/

Fridaaaa
2015-11-02 15:37
#4

#3 Jag gillar tyvärr ingenting med kokos och inte så glad för thaimat :(
Kommer tyvärr inte in på den sidan på mobilen, den krånglar nämligen webbläsaren, är precis så att iFokus fungerar ibland :( Därför jag undrar här :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2015-11-02 17:40
#5

#1 Hmm det ser inte helt fel ut! Ska jag prova :D

#2 Gillar tyvärr inga wookmixar :( Äter bara fåtal grönsaker nämligen :(
Men strimla i pitabröd låter gott, ska jag kolla upp :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
2015-11-02 19:12
#6

Finns sådan fajitas kryddmix att köpa som man kan ha på strimlad kyckling, riktigt gott i pitabröd och med tillbehören man brukar ha till tacos. Flygande Jakob är gott också.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Chestnut
2015-11-02 19:31
#7

Kycklingenchiladas (följ instruktionerna på påsen m enchiladaskrydda), pyttipanna m kyckling, kycklingsoppa, kinesisk kycklinggryta med t ex bambuskott, fritera kyckling, steka panerad kyckling osv.

Med vänliga hälsningar
Chess

Fridaaaa
2015-11-02 19:50
#8

#7 tips på god panering? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chestnut
2015-11-02 21:05
#9

#8 Panko, vanlig hederlig dubbelpanering med extra kryddor, ostpanering osv. Bara fantasin som sätter stopp.

Med vänliga hälsningar
Chess

Fridaaaa
2015-11-02 22:56
#10

#9 aldrig panerat kyckling :) knappt annat heller xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
2015-11-03 10:09
#11

Enchiladas med kyckling i är gott :)

Zingo ;D

Fridaaaa
2015-11-03 10:12
#12

#11 Vad är det? Aldrig hört talas om :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
2015-11-03 11:01
#13

#12 Vet inte hur jag ska förklara, det finns många olika men vi brukar göra en kycklingröra som vi sedan lägger i ett tortillabröd och stoppar sedan in i ugnen :) Men finns många olika recept på google :) Men man strimlar kycklingfilé och blandar med creme fraiche (med eller utan smak) när blandningen är klar lägger man en klick av röran i ett tortillabröd, strör över ost och stoppar in i ugnen. Ibland har vi i oliver och majs också i röran :)

Zingo ;D

Annons:
Fridaaaa
2015-11-03 11:22
#14

#13 Ingen möjlighet att googla just nu :( Är precis så att iFokus vill fungera på mobilen :( (ja den är inte som den ska haha!)

Åh det låter jättesmarrigt! :D Sedan lite ost med kanske på brödet eller bara som det är? Hmm måste provas :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Elsaharr
2015-11-03 11:37
#15

Vi brukar bara äta dom som dom är när dom kommer ut ur ugnen. Ja, det är verkligen en storfavorit här hemma, snabblagat och jättegott. :)

Zingo ;D

Fridaaaa
2015-11-03 11:40
#16

#15 Måste testa, köpte creme fraiche med igår :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anterrabae
2015-11-06 23:30
#17

När jag friterar och panerar glutenfritt använder jag oftast majsmjöl i stället för vete. Det fungerar bra :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Fridaaaa
2015-11-07 09:56
#18

#17 Ja jag har glutenfritt ströbröd hemma :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anterrabae
2015-11-07 16:25
#19

#18 perfekt :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: