Annons:
Etikettköksutrustning
Läst 2225 ggr
[helga21]
10/31/15, 5:25 PM

Skärbräda för 4.000:-

"Smakar det så kostar det – närmare fyratusen kronor faktiskt. Per Morbergs skärbräda för 3995 kronor har skapat skratt och debatt i sociala medier i veckan."

http://myhome.aftonbladet.se/stories/trend-stories/per-morbergs-skarbrada-ar-veckans-snackis.html

Annons:
Tride
10/31/15, 5:42 PM
#1

Skrämmande!👻😂

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Maria
10/31/15, 5:48 PM
#2

Man blir nästan förbannat😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Aleya
11/1/15, 6:46 PM
#3

för en träplanka? Ja ja.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tride
11/1/15, 8:52 PM
#4

Begåvad karl, den där Morberg eller vad han heter. Kan nog sälja sand i öknen. 😂

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Garntroll]
11/1/15, 9:05 PM
#5

Man väljer ju vad man vill lägga pengar på men inte tusan köper jag den brädan.

Åsa S
11/2/15, 6:17 AM
#6

Mer skrämmande är väl att det troligtvis finns folk som köper skärbrädan för det priset.

Annons:
[helga21]
11/2/15, 10:39 AM
#7

"– Den borde nästan kosta det dubbla, ur ett affärsmässigt perspektiv. Jag förstår att fyra tusen kan uppfattas som mycket – men tänker man på vad man får för pengarna är det billigt, säger han till tidningen Resumé.
Anledningen till det höga priset är enligt Wallin storleken på brädan och att den är tillverkad av svenskodlad ek."

http://myhome.aftonbladet.se/stories/trend-stories/per-morbergs-skarbrada-ar-veckans-snackis.html

[helga21]
11/2/15, 10:42 AM
#8

Våra garagedörrar är gjorde av svenskodlad ek. Det stod nämligen här på tomten innan vi byggde. Min man röjde och sände dem till sågning och lät dem ligga och torka i 5 år. Sen skred han till verket och gjorde två garagedörrar. Vi har dubbelgarage. Han har även gjort skärbrädor åt oss och sådan han har gett bort. 😃

Tride
11/2/15, 1:56 PM
#9

Skulle vilja veta om bröden🤔 blir bättre skurna på denna bräda? Jag har skurit ett som annat på bräder av olika sort och format under årens gång. Det har blivit soppor, grytor, mackor o sånt. Det har gått att svälja och smakat bra. 😎 Har också med god aptit ätit vänners mat, skuret på enkla bräder o dyl. ☝️

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[helga21]
11/2/15, 3:08 PM
#10

Per Morberg försvara priset på sin skärbräda.

http://www.expressen.se/noje/per-morberg-en-liten-storm-i-ett-vattenglas/

Tride
11/2/15, 5:12 PM
#11

Det är jättesvårt att tillverka en sån här skärbräda, så man har bara lyckats får fram 30 ex, enligt artikeln i AB. Därav det höga priset. Varför tillverka den alls? 🤔 Den väger 10 kg, så det skulle bli att fråga grannen om hjälp för att flytta brädan från bordet till bänken.🥵

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Aleya
11/2/15, 10:23 PM
#12

Nig vill karln bara göra sig pengar. Inte ens amerikanarna förstår sig på detta pris. En unge som går i träslöjden kan göra en jäkla skärbräda.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Elsaharr
11/3/15, 11:40 AM
#13

Jag har gjort en skärbräda i slöjden, och jag lovar att mackorna är lika goda på min skärbräda som på den där.

Zingo ;D

Annons:
Tride
11/3/15, 1:17 PM
#14

I dag knyckte jag en bräda i soprummet. Bräder verkar ju vara en bra affär nuförtiden. Så om jag samlar ett antal kan jag vara miljonär innan jul och skaffa fina klappar till banen. En skärbräda, kanske? 👍

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JazzBass
11/4/15, 2:58 PM
#15

Tror jag också passar på denna.

Efter att ha räknat ut att jag kunnat köpa 420 stycken praktiska böjliga skärbrädor från Ikea för samma pris, så började jag fundera var för mervärde man kunde tänkas få av att använda ett sånt här stort och tungt skärbräde. Det kan vara till nytta om man använder en sån där skräckinjagande köksyxa, ofta hanterar mycket stora köttstycken och fiskar, eller bankar ut schnitzlar regelbundet. Jag kan dock inte se vad den här skärbrädan erbjuder som man inte får med skärbrädorna som kostar en tiondel (eller en femtedel för den delen) av priset.

Jag trodde de bästa skärbrädorna var gjorda av korta stavar på högkant limmade ihop, men detta verkar bara vara en brädlapp modell större som man slipat lite. Makalöst överpris. Inte ens den formslipade ekskivan jag använde som arbetsyta i köket på stugan kostade ens i närheten lika mycket, och den mätte 3000 x 620 x 40 mm. Hälften av skivan ligger fortfarande och skräpar i uthuset, då jag bara behövde halva. Kanske man borde få tummen ur och göra nånting av den…?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Inkanyezi
11/4/15, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har ju fler fina skärbrädor än jag behöver, så jag passar också.

Den jag tycker allra bäst om är ganska tung, gjord av olivträ, så den får nog inte följa med till Kuba när vi flyttar dit, men jag tycker att den är finare än Morbergs. Strängt taget är det väl en smaksak. De har väldigt fina skärbrädor på IKEA också.

Den här skärbrädan tyckte jag om direkt när jag såg den, och jag gav faktiskt sjuttio kronor på Myrorna. Senare har jag sett att liknande brädor säljs för omkring femhundra, så jag tycker inte att jag har betalat för mycket.

Maria
11/4/15, 4:07 PM
#17

#16 Jättevacker skärbräda🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JazzBass
11/4/15, 4:23 PM
#18

Instämmer med #17. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Zpookey
11/18/15, 11:22 PM
#19

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00233429/

Ruskigt bra. :)

Man kan få 31st för samma pris som Mobergs dito. :)

Upp till toppen
Annons: