Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2041 ggr
Swadika
10/27/15, 8:45 AM

Bjuda på middag, men vad?

På fredag ska jag bjuda på middag, jag tror vi blir 4-5 personer. Två av personerna äter LCHF så gärna något där det går att få ett alternativ som är lchf. Inga allergier men äter inte fisk eller skaldjur. Inte allt för dyrt då jag är student. Jag bor litet och har inget köksbord så vi måste kunna äta det runt vardagsrumsbordet. Behöver inte direkt vara en finmiddag men gärna gå att laga ganska så snabbt eller förbereda dagen innan då vi  ska flytta en massa grejer. 

Ganska många krav, men jag hoppas det finns något som passar in. Jag funderade först på tacos men det känns lite tråkigt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
[Outlawly]
10/27/15, 8:58 AM
#1

Krydda kycklingfiléer och lägg i ugnen. Linda ev. in i bacon (kryddor emellan).
Wokade grönsaker (blomkål, broccoli, haricot verts, squash) med kokosmjölk på.

Sen kan du koka typ matvete eller ris till dem som kan äta det🙂
Detta är en favorit jag har 😃

Swadika
10/27/15, 9:23 AM
#2

#1 det lät riktigt gott, vad brukar du krydda kycklingen med? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Outlawly]
10/27/15, 9:37 AM
#3

Oftast blir det salt peppar och timjan :)
Och när jag inte har bacon brukar jag ta grillkrydda.

Sen kan du ju smaksätta kokosmjölken också, med sambal oelek, soya eller kanske curry eller paprikapulver. Det du tycker om :)

TjockaBerta
10/27/15, 10:22 AM
#4

Pulled pork i pitabröd med mycket grönt till för  LCHFarna

>>>Malum domesticum<<<

Swadika
10/27/15, 10:37 AM
#5

#3 Tack, får klura lite på om det passar. Annars kommer jag garanterat laga det till mig själv en annan dag :)

#4 Jag har inte riktigt någon bra gryta eller så för att göra pulled pork. Men tack för tipset.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Honestyisdead
10/27/15, 11:26 AM
#6

Grillad kyckling med currysås och blomkålsris.

Annons:
[TanatosNyx]
10/27/15, 12:18 PM
#7

#5 Du kan göra det på låg värme i ugnen över natten.

Swadika
10/27/15, 2:01 PM
#8

#6 Tack för tipset ska kolla vidare lite på det. Vet att några av dem inte gillar curry men det går ju att i så fall göra någon annan sås. 

#7 Nu har jag aldrig gjort pulled pork, men enligt alla recept jag läst så verkar man behöva en ugnssäker form med lock. Vilket jag inte har, har bara vanliga plåtar i den storleken.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[TanatosNyx]
10/27/15, 3:09 PM
#9

ta folie i stället för lock

TjockaBerta
10/27/15, 3:44 PM
#10

Pulled pork går att köpa färdigt också. Värms i ugn i 25 minuter

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
10/27/15, 3:53 PM
#11

#10 Urk, tycker köpt smakar skit!

TjockaBerta
10/27/15, 4:09 PM
#12

#11 Det var välformulerat.

>>>Malum domesticum<<<

Swadika
10/27/15, 4:54 PM
#13

#10 åt någon färdiglagad för ett tag sedan men tyckte inte den alls var lika god. 

Däremot tror jag inte att jag har möjlighet att laga pulled pork till fredag då jag inte kommer vara hemma på fredagen, vi kommer flytta en massa saker hem till mig och stor del av tiden inte kommer vara hemma, och kommer nog inte våga ha på ugnen under natten. Men tack för tipset i alla fall :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
[TanatosNyx]
10/27/15, 7:58 PM
#14

Jag gillar icas färdiga pulled pork, övriga sorter vi har provat har inte varit någon hit alls.

Honestyisdead
10/27/15, 9:48 PM
#15

Jag gjorde en väldigt god pastasås idag.

Bacon, kantareller,  lök, vitlök, hönsbuljong  och matgrädde.  Till lchfmat kan man göra zuccinipasta.

Upp till toppen
Annons: