Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2041 ggr
Swadika
10/27/15, 8:45 AM

Bjuda på middag, men vad?

På fredag ska jag bjuda på middag, jag tror vi blir 4-5 personer. Två av personerna äter LCHF så gärna något där det går att få ett alternativ som är lchf. Inga allergier men äter inte fisk eller skaldjur. Inte allt för dyrt då jag är student. Jag bor litet och har inget köksbord så vi måste kunna äta det runt vardagsrumsbordet. Behöver inte direkt vara en finmiddag men gärna gå att laga ganska så snabbt eller förbereda dagen innan då vi  ska flytta en massa grejer. 

Ganska många krav, men jag hoppas det finns något som passar in. Jag funderade först på tacos men det känns lite tråkigt :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
[Outlawly]
10/27/15, 8:58 AM
#1

Krydda kycklingfiléer och lägg i ugnen. Linda ev. in i bacon (kryddor emellan).
Wokade grönsaker (blomkål, broccoli, haricot verts, squash) med kokosmjölk på.

Sen kan du koka typ matvete eller ris till dem som kan äta det🙂
Detta är en favorit jag har 😃

Swadika
10/27/15, 9:23 AM
#2

#1 det lät riktigt gott, vad brukar du krydda kycklingen med? :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Outlawly]
10/27/15, 9:37 AM
#3

Oftast blir det salt peppar och timjan :)
Och när jag inte har bacon brukar jag ta grillkrydda.

Sen kan du ju smaksätta kokosmjölken också, med sambal oelek, soya eller kanske curry eller paprikapulver. Det du tycker om :)

TjockaBerta
10/27/15, 10:22 AM
#4

Pulled pork i pitabröd med mycket grönt till för  LCHFarna

>>>Malum domesticum<<<

Swadika
10/27/15, 10:37 AM
#5

#3 Tack, får klura lite på om det passar. Annars kommer jag garanterat laga det till mig själv en annan dag :)

#4 Jag har inte riktigt någon bra gryta eller så för att göra pulled pork. Men tack för tipset.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Honestyisdead
10/27/15, 11:26 AM
#6

Grillad kyckling med currysås och blomkålsris.

Annons:
[TanatosNyx]
10/27/15, 12:18 PM
#7

#5 Du kan göra det på låg värme i ugnen över natten.

Swadika