Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1341 ggr
[Hästhoven]
10/22/15, 11:15 AM

Pitabröd med vad?

Vad tycker ni är gott att ha som fyllning till pitabröd? 

Vill ha förslag & det spelar ingen roll om det är vegetariskt eller med animaliska produkter.

Annons:
Maria
10/22/15, 11:35 AM
#1

Tonfiskröra är alltid gott tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JazzBass
10/22/15, 1:10 PM
#2

Jag skulle troligtvis i första hand fylla dem med nånting i tex-mex stil, som t.ex. tärnad och lätt smörstekt entrecote kryddad med chili och spiskummin (eller köttfärs kryddat på samma vis), lite majs, guacamole, salsasås (lätt att göra själv) och diverse färska grönsaker. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Februarias
10/22/15, 3:02 PM
#3

Falafel o grönsaker, kanske någon god dressing/sås. 🙂

Carrosh
10/22/15, 10:11 PM
#4

Köttfärs, fetaost, rödlök, oliver och creme fraiche + lite grönsaker. Lite hackad jalapeño, om man är sugen på det också. :)

Eller grillad kyckling, curry-ananassås, grönsaker.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

DesK
10/23/15, 5:55 AM
#5

Jag kryddar köttfärs med kebabkrydda, salt, färsk vitlök, peppar och spiskummin och blandar väl med ett ägg. Sedan kavlar jag ut färsen i tunna plattor och steker i smör i het gjutjärnspanna, strimlar dem och lägger i pitabrödet med rödlök, sallad, tomat, iransk inlagd gurka, inlagd rättika och någon sås, oftast guacamole eller tomatsås.

En annan variant är att lägga i ceviche och grönsaker som ovan, det är gott, särskilt en varm sommardag.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
10/23/15, 1:01 PM
#6

Strimlat kött, isbergssallat, ruccola, rödlök, majs, gurka, tomat och fetaostcreme brukar vi ha.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Martin
10/27/15, 11:55 AM
#7

Strimlad kyckling, lite fetaost, fefferoni, sallad, gurka majs och sedan lite dressing efter humör, ofta starkt eller med vitlök.

mvh Martin

Elsaharr
10/27/15, 3:19 PM
#8

Pulled pork är gudagott i pita 😍

Zingo ;D

[Túrwen]
10/28/15, 1:32 PM
#9

Konstigt att det inte förslagits tidigare men: HUMMUS! Att bara ha hummus och gurka går jättebra för en lättare fyllning men skulle personligen lägga till strimlad kycklingfilé och stark ajvar relish för lite sting :)

Upp till toppen
Annons: