Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 2718 ggr
Lia
9/16/15, 5:18 PM

Havstema!

Den 1 november firar jag och pojkvännen 5 år tillsammans. Först tänkte jag laga 3-rätters med havstema, men nu när jag inser hur mycket det finns att välja på är det svårt att välja ut endast tre rätter! Så jag tänker mig att alla dagens rätter får kretsa kring detta tema. Så nu får ni jättegärna ge massor med tips på frukostar, luncher, efterrätter och andra små och stora rätter som passar in i temat havet!

Något som redan är spikat på menyn är kräftor, räkor, hummer, krabba, soppa, fyllda smördegssnäckor och plock. Så tips på recept som inkluderar detta är verkligen av intresse. Jag har jättedålig fantasi när det kommer till efterrätter, så recept på det är högst på listan.

Vad gäller fisk har jag svårt för lax men älskar tonfisk. Annars äter vi båda det mesta. Utom sushi - jag äter inte rå fisk 😃 Hm, ja det är nog det jag kommer på som är bra att veta innan jag postar. Just ja, jag tål inte majs och soja, haha ^^

Annons:
Maria
9/16/15, 6:04 PM
#1

Jag älskar ostron. Det smakar hav😛

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lia
9/16/15, 6:27 PM
#2

#1 Just ja, det var det jag glömde nämna! Jag är alldeles för feg för ostron och musslor!

Honestyisdead
9/17/15, 1:33 AM
#3

Du missar verkligen något om du inte äter musslor! Vinkokta sådana är underbara!

Bläckfisk i ostronsås (smakar inte ostron) är också väldigt gott. Med en massa vitlök :)

Halvdansken
9/22/15, 11:12 AM
#4

Låter mumsigt, men håll dig borta från jätteräkorna som odlas under vidriga förhållande och som förstör mangroveskogarna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: