Annons:
Etikettfågel
Läst 1296 ggr
Swadika
9/4/15, 1:51 PM

Någon som har recept på kycklingkuddar?

För ett tag sedan såg jag ett recept på en blogg, tyvärr la jag varken bloggen eller receptet på minnet och jag har sökt överallt för att försöka hitta det. Jag tror personen kallade det för Kycklingkuddar, men jag kan blanda ihop det med något annat. 

Det såg ut som croissanter, det var kyckling i och jag tror det var färskost i också. Den var även fylld med något annat (grönsaker eller något, kommer inte ihåg) 

Någon som har recept eller vet om det heter något annat egentligen? 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Honestyisdead
9/4/15, 3:51 PM
#1

Prova sök på kycklingpiroger.

Swadika
9/4/15, 7:06 PM
#2

#1 Tack ska söka på det :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
9/10/15, 6:56 PM
#3

Om någon är intresserad så testade jag detta idag. Hittade lite olika recept när jag sökte på "kyckling + smördeg"  och kombinerade de jag hittade. 

---

Jag tärnade och stekte kycklingen, jag kryddade med bara salt och peppar men man kan säkert krydda med vad man vill. Låt den svalna.

Köpte en kyld smördeg ifrån ica som man rullar ut. Delade denna i fyra delar och klickade ut kyckling på varje del.

Klickade även ut en stor klick vitlöksost , skar upp purjolök och la på varje del innan jag vek ihop varje del så det blev fyra stycken "kuddar" 

In i ugnen i 15-20 minuter(står på paketet med smördeg hur varmt och länge). Jag serverade detta med hemmagjord klyftpotatis och rödvinsås. 

---

Resultat:

Helt OK. Jag kan absolut tänka mig göra om det men då kommer jag nog krydda kycklingen lite mer så den får mer smak 🙂

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Upp till toppen
Annons: