Desserter, frukt & godis

Äppelpaj!

2015-03-06 15:24 #0 av: SimsBrooke

Jag har varit grymt sugen på att göra en äppelpaj ett bra tag och funderar på att göra det tills på söndag. Men vilka äpplen är bäst att göra äppelpaj på?

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2015-03-06 15:33 #1 av: DesK

Smakrika äpplen med mycket syra, tycker jag blir godast

Anmäl
2015-03-06 15:37 #2 av: catcult

Öhhh... McDonald's? Hyschar

Hehe, skämt åsido har jag hört att syrliga sorter är att föredra (Granny Smith), men jag tycker faktiskt inte att det är så noga och man kan ta vilken äppelsort man vill, så länge de inte är för mosiga (om man inte gillar supermosig äppelpaj).

Anmäl
2015-03-06 15:58 #3 av: SimsBrooke

Många säger att röda äpplen är bäst till äppelpaj?

Anmäl
2015-03-07 19:40 #4 av: [TanatosNyx]

Jag skulle säga att det är en smaksak förstås Skrattar gillar man syrliga äpplen så tar man det. Vill man ha något sött och gott så väljer man en sådan sort..

Jag personligen älskar surt så jag använder granny smith. Min familj vill ha det sött så dom väljer golden delicious.

Röda äpplen säger inte så mycket, det finns ett hav av sorter även bland dem. Sura, mjöliga, söta...

"Ingen är så fattig att man inte har råd att visa andra kärlek och omtanke"
/TanatosNyx - Sajtvärd på Gravid iFokus

Anmäl
2015-03-07 19:52 #5 av: [Sabina]

Ingrid Marie-äpplen, tycker jag. Det är sötsyrligt med mycket god arom och som blir väldigt gott även efter upphettning (många äpplen tappar lite smak då) så den passar både i kakor/bakverk och mos.
Inte konstigt att det är ett av Sveriges mest populära äppelträd och "mamma" till flera andra äppelsorter Glad

Anmäl
2015-03-08 11:59 #6 av: Madde_Warrior

Jag tycker det blir godast om man har lite olika äpplen :) och svenska äpplen i allmänhet är ju dem godaste tycker jag iallafall

Anmäl
2015-03-08 17:45 #7 av: SimsBrooke

Jag tog Royal Gala äpple. Har dock inte smakat ännu, så vet inte hur det blev.

Anmäl
2015-03-11 20:49 #8 av: [Túrwen]

Ingrid Marie eller Granny Smith skulle jag säga. Om man är fan av syrlighet dvs. :) du får uppdatera om det blev bra!

Anmäl
2015-03-11 21:28 #9 av: SimsBrooke

Royal gala gick bra att använda =)
Men funderar på att testa Ingrid Marie nästa gång :D

Anmäl
2015-03-19 19:51 #10 av: ljungensjenka

Aroma är den absolut bästa till äppelpaj enligt mig :D

Anmäl
2015-03-19 21:32 #11 av: Anterrabae

Aroma är bäst till det mesta :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.