Annons:
Etikettfågel
Läst 1524 ggr
Sugar Mist
2015-01-14 16:03

Kycklingvingar

Så, min mor köpte ett paket med kycklingvingar(kronfågel tror jag?) med 3st i. Fryste in dom var för sig då jag bor ensam utan att reflektera över hur de ser ut, helt casual. 
Tinade en under förra veckan, i helgen kanske det var, och blev avskräckt då det såg ut som en bit av inälvsmat satt fast vid vingen? 
Då jag hanterat lever, hjärta, lunga och liknande innan åt hunden blev jag livrädd då konsistensen liknande lever, och en snabb kikning på dom andra vingarna såg det ut som att det var så på dom andra 2 också.. Den vingen jag tinade då fick jycken haha!

Nu är frågan, kan inälvsmat och liknande vara kvar på vingarna? 
-------------------------

en liten sidfråga här också.. Hur tillagar man kycklingvingar på bästa sätt?🤦‍♂️ Har verkligen ingen aning om hur, vilka kryddor som passar bäst osv.. Har iof inte så mycket annat än oregano, salt, örtsalt, pastakrydda och kryddmix som man kvarnar(?) ur.. Well… ja..

-

Annons:
leemland
2015-01-15 19:01
#1

Nu har jag ingen aning om din första fråga så den får jag hoppa 😛

Jag hade nog grillat vingarna i ugnen med örtsaltet eller kryddmixen(om du tycker den är god) , själv hade jag valt cayennepeppar eller grillkrydda.  Eller så kan du göra marinad på vingarna och sen in med dom i ugnen 😛

Hoppas de hjälpte lite även om inlägget är lite rörigt 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Chestnut
2015-01-16 09:28
#2

Om det var bara 3 st i en påse gissar jag på att det är klubbor el lår och inte bara vingar? Isf är nog det du tycker se ut som inälvsmat förmodligen benmärg som finns ut benet och ibland kommer ut lite grann. Är inte ett dugg farligt, smakar inget eller så och är jättelätt att ta bort efter du tillagat kycklingen om du inte tycker om det.

Med vänliga hälsningar
Chess

TjockaBerta
2015-01-16 12:36
#3

TS Jag gör som du, ger dem till hunden. Även om de är tillagade tycker jag att det inte är någon vits att äta dem.

>>>Malum domesticum<<<

Sugar Mist
2015-01-16 18:42
#4

#2 Det är inte klubbor och inte lår, kan se om jag kan få någon bild på dom, har en på upptining just nu. Märg tror jag inte, kom fram till att det är artärer/vener och lite av hjärtat, för konsistensen och utseendet är precis som kycklinghjärta, och det har jag faktiskt torkat och dylikt förut till hunden.

-

Maria
2015-01-17 14:21
#5

Jag förstår inte riktigt??  Kycklingvingar är ju små och man kan väl knappast köpa förpackningar med bara 3 stycken?

Annars är friterade kycklingvingar gott tycker jag. Det är ju inte så mycket kött på dom så man får fritera ganska många.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2015-01-18 11:24
#6

Tycker också det verkar konstigt med endast tre kycklingvingar och att du bata äter en i taget. Vill gärna se bild. Låter som hela ben och där kan man få med inälsvor.

Annons:
Halvdansken
2015-01-19 22:10
#7

Kalkonvingar kanske? De är ganska stora.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Torparmor
2015-01-28 20:12
#8

Djupfrysta kycklingvingar brukar säljas i enkilos paket. Jag köper och tinat i kylskåp och ger katten för att hålla tänderna i trim (får ej tillagas). Själv skulle jag möjligen tillaga den som snacks med stark kryddning. Det är inte mycket kött på en kycklingvinge


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: