Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 1409 ggr
Jalking
2014-12-28 15:31

Dåliga julnötter

Är det någon mer än jag som tycker att årets julnötter med skal är dåliga. Speciellt hasselnötterna, men även valnötterna.

Jag köpte på Hemköp. Många nötter är svarta och skrumpna, andra ser OK ut, men smakar riktigt illa. Jag lyckades i alla fall förbruka en påse. Nästa tänkte jag köpa någon annan stans eftersom Hemköps hade visat sig vara dåliga. Kollade Coops valnötter, men de såg så extremt dåliga ut utanpå så jag köpte ändå Hemköps igen. Inte bättre den gången heller.

Jag har också köpt pekannötter på ICA, och de var faktiskt riktigt bra.

Annons:
Åsa S
2014-12-28 15:34
#1

Hasselnötterna vi köpte på COOP var jättebra väldigt stora och saftiga och vi har fått flera tvillingnötter. Valnötterna var lite sämre men har inte smakat illa känns bara lite torrare än normalt.

Nötter som smakar illa ska man inte äta det kan finnas mögelgifter i dem som är cancerframkallande + man kan gå tillbaka med påsen till affären och reklamera dem.

Intehärutandär
2014-12-28 16:53
#2

Jag köpte påse på ica maxi o majoriteten av valnötter var härskna. Två okej fick vi. Köpte en ny påse o den är ok än så länge.

Maria
2014-12-28 18:30
#3

Jag har köpt valnötter i lösvikt på en ICA kvantum 3 gånger och de har varit ljuvliga.

Färdiga påsar brukar vara ett osäkrare kort tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: