Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 1130 ggr
[tililili]
2014-12-27 11:08

Tips om mat till många

Hej
Jag har fått i uppgift att planera maten till ett större evenemang i vår.

Det ska under 5dagar serveras ett antal olika rätter, där hamburgare troligen kommer var storsäljaren men vi ska ha lite alternativ.

Förr om åren har det varit rätter som nudelwok, kycklinggryta med ris… Det ska gå att göra i stora mängder, förberedas och varmhållas ett par timmar utan att det blir tråkigt. 

Jag vill gärna ha lite tips! Det behöver vara billiga ingredienser, och gärna så att det blir ganska mkt mat per portion. Och enkelt att tillaga i stora mängder. Vi har tillgång till ett ganska "litet storkök".

Maten läggs upp, hamburgare läggs ihop och maten slevas upp på tallrikar en bit från köket.

Recept på vegetarisk burgare som går på grill mottages gärna!

Och så har jag  tänkt wraps som en rätt, där någon form av kött utgör en liten del, men utfyllnad (och mättnad) ges av nån röra eller ris och grönsaker typ.

Vill ha lite variation mellan dagarna, men samtidigt är det bra om ingredienserna samspelar lite så att svinnet minskar.

Behöver lite input från matfolk :D Tack på förhand

Annons:
Evelina!
2014-12-27 11:12
#1

Potatissallad med lämpligt kött till, ex grillad kycklingfilé, rökt skinka eller rostbiff.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

VildaVittra
2014-12-27 11:13
#2

Pyttipanna är ju en klassiker och suveränt sista dagen då man kan göra slut på resterna.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Surpan
2014-12-27 11:24
#3

Min spontana tanke är chili con carne med ris eller bara med pitabröd :)

/Surpan

Lexie82
2014-12-27 11:31
#4

Om ni har tillgång till en grill så kan ni ju servera kolbullar.
http://www.helahalsingland.se/halsingland/bollnas/sa-gor-du-kolbullar

Upp till toppen
Annons: