Annons:
Etiketterfärskorv
Läst 1990 ggr
VildaVittra
12/20/14, 5:25 AM

Hotdogs maskerade som prinskorv

Vilken enorm besvikelse. En bekant handlade åt mig och köpte Scans julprinskorv, tittade närmare på förpackningen nu i natt och provsmakade en då jag blev misstänksam av korvens form. Inte var det prinskorv i den, utan helt enkelt korta hotdogs.

Tänkte bara varna, så ingen annan blir besviken på julafton som jag blev nu.

Vilka märken brukar ni köpa?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Andorr
12/20/14, 5:28 AM
#1

Inte de lösa, utan de som sitter ihop.

Grace2009
12/20/14, 5:21 PM
#2

Jag kör på med Hissas. I och med att jag bor i Värmland känns det givet att ta något som tillverkas här också.

Intehärutandär
12/20/14, 8:37 PM
#3

Köper vegetariska prinskorvar (cocktailkorvar). Sonen är inte så förtjust i prinskorv heller.

Maria
12/21/14, 8:55 AM
#4

Jag brukar köpa i "lösvikt" i Saluhallen sådana som sitter i rad som man får klippa isär. De brukar vara jättegoda.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TjockaBerta
12/21/14, 6:48 PM
#5

Har råkat köpa den ts talar om. Inte roligt. Jag köper ofta direkt från ett charkuteri eller råa så här till jul.

>>>Malum domesticum<<<

Anders 50
12/26/14, 10:16 PM
#6

Bryr mig inte om hur den ser ut så länge den är tillverkad enligt reglerna för prinskorv och smakar  som  wienerkorv, som den är en kortare variant av.

Håller på med Vaggeryds prinskorv och har även Scans lite mindre prinskorv med tunt skinn i frysen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
Evelina!
12/27/14, 11:18 AM
#7

Fick smaka ekologisk prinskorv på julafton, det var så himla gott. Tror det var Änglamarks prinskorv. Kan rekommenderas!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Torparmor
12/28/14, 3:32 PM
#8

Köper Carlströms över disk


Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Upp till toppen
Annons: