Annons:
Etikettmatprat
Läst 1790 ggr
[Tilde]
11/7/14, 5:47 PM

Laga med halloumi?

Vad brukar ni laga för rätter med halloumi? :) Förutom sallad såklart.

Annons:
Lia
11/7/14, 5:51 PM
#1

Vi brukar bara grilla det tillsammans med köttet på sommaren ^^

jela96
11/7/14, 6:16 PM
#2

Åh Halloumi är jättegott!

Sist jag gjorde Halloumi stekte jag även kycklingfilé och la in potatis,sötpotatis, lök och morot i ugnen. Till det gjorde jag en god sallad :)

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

[Tilde]
11/7/14, 7:25 PM
#3

#1 Inte så fint väder att grilla längre tyvärr 😂 Annars hade jag nog gjort det!

#2 Det låter gott! Får testa något liknande :)

Sehvrin
11/8/14, 8:46 AM
#4

Jag brukar steka den och göra ungsrostade rotsaker till det, använder den alltså istället för kött. Har testat att steka baconinlindad halloumi, och det var väldigt gott, men jag tyckte nog att sakerna var för sig är ännu godare.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Tilde]
11/8/14, 10:24 AM
#5

#4 Jag brukar också använda den istället för kött, gärna med en sallad eftersom halloumi är rätt salt. :) Baconlindad halloumi låter gott! Får testa det med 😃

Miniland
11/8/14, 8:59 PM
#6

Jag brukar göra hamburgare med halloumi istället för kött. Ibland byter jag ut brödet och gör "ris-bröd" istället med. 🤪 Annars brukar jag äta halloumi med klyftpotatis och en god sallad till.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Annons:
[Tilde]
11/9/14, 10:56 AM
#7

#6 Ja bröd vill jag helst hålla mig ifrån, men det andra lät ju supergott! Nu blev jag sugen på klyftpotatis… 😂

exitingsvillemo
11/10/14, 7:49 AM
#8

Vi brukar skära osten i stavar och linda en skiva abourgine runt. Kan grillas både i ugn och på grill. 
Passar bra när vi gör bbq-plock =)

[Tilde]
11/10/14, 11:16 AM
#9

#8 Åh det låter gott! Smart! 👍

Jalking
11/11/14, 5:22 PM
#10

Jag brukar äta stekt halloumi tillsammans med tabouleh. Det passar jättebra ihop.

[Tilde]
11/11/14, 5:27 PM
#11

#10 Det vet jag inte ens vad det är… 🤐 Får googla!

kigon
11/11/14, 6:22 PM
#12

Brukar smörsteka halloumi och svamp (tratt-/kantareller/champinjoner/etc) och använda halloumiskivan som en macka, jättegott!

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[Tilde]
11/11/14, 6:28 PM
#13

#12 Är tyvärr inget fan av svamp… har inte lärt mig uppskatta konsistensen.. 😐 Men det går ju att laga med annat än svamp också - helt klart värt att testa!

Annons:
VildaVittra
11/13/14, 1:54 PM
#14

Jag tycker halloumin mest kommer till sin rätt som stekt och till det har jag hasselbackspotatis, vitlök-timjan-lime-salt-yoghurtsås och fyllda gratinerade tomater (man gröper ut tomathalvornas kärnhus och fyller med smulat vitt bröd som smaksatts med vitlök, färsk basilika, salt, peppar och olja).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilde]
11/13/14, 11:13 PM
#15

#14 Det låter riktigt gott! 👍

VästkustFia
11/19/14, 10:04 PM
#16

När jag tröttnar på att bara steka halloumi (i riktigt smör ska det vara!) river jag den över pastarätter. Mycket godare än det kanske låter 🙂

Upp till toppen
Annons: