Annons:
Etiketterrådtips
Läst 880 ggr
Cindy S
10/14/14, 1:40 AM

Var köper ni örter?

Jag behöver torkade örter till min kanin. Var köper ni? I mataffären, internetsajter, andra ställen?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
DesK
10/14/14, 8:02 PM
#1

Detta är ju en sajt för mat till människor, men jag köper mina örter i mataffären eller hos någon trädgårdsmästare. För kaniner är det viktigt att örterna inte är besprutade, så ekologiskt är att föredra, även för kaniner.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Cindy S
10/14/14, 8:08 PM
#2

Ja, jag hade tänkt att det som duger till människor duger till kaniner, men de kan ju vara känsligare. Är örter ofta besprutade? Är de märka som ekologiska eller besprutade?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

DesK
10/14/14, 8:56 PM
#3

De som är ekologiska är märkta som ekologiska 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Cindy S
10/14/14, 11:18 PM
#4

Ok, de som inte är märkta ekologiska, de är besprutade?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

DesK
10/15/14, 8:52 AM
#5

Sannolikt ja! Förresten så är ofta sånt som är för djur av bra kvalitet och har färre tillsatser än sånt som är till för människor. Motiveringen till detta märkliga är att djuren inte kan välja, vilket vi människor kan.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

VildaVittra
10/15/14, 2:41 PM
#6

Har du en trädgård/balkong?

Kan skicka en planta av en okänd sort av mynta (inte pepparmynta dock) som sprider sig hur villigt som helst. 

#5  " Förresten så är ofta sånt som är för djur av bra kvalitet och har färre tillsatser än sånt som är till för människor." Det är tyvärr inte sant, då det är hårdare regelverk för människoföda än för djurföda.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Cindy S
10/15/14, 8:33 PM
#7

#5 

Tack.

#6

Jätteschysst, men jag har så trångt i lägenheten att jag inte kommer ut till balkongen eller har plats med gödsel, annars hade jag gärna tagit. Som det är nu är de "lediga" platserna reserverade till hösäckar.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[Ztevo]
10/17/14, 1:56 AM
#8

Man kan ju gro fröer, till smådjur. Nyttigare än torkade!

Lär inte behöva stort utrymme .

Upp till toppen
Annons: