Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1199 ggr
fridaas
10/9/14, 11:02 PM

tips på mättande mat

Jag skulle behöva tips på mat som håller en mätt länge, som det är nu kan jag äta ganska mycket för att sedan vara hungrig två timmar senare. Jag är allergisk mot: äpple, päron, ananas, granatäpple, kapris, koriander, paprika, morötter, banan, dadlar, fikon, nötter. Och har väldigt svårt för att äta gröt (mannagrynsgröt kan funka i nödfall), fisk, abourgine, tillagad vitkål, fullkornspasta/ris, bönor, linser. Tack på förhand

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Angelfish
10/9/14, 11:15 PM
#1

Ägg i alla former.

Jag håller mig mätt väldigt länge på äggröra med 3-4 ägg och ganska mycket smör.

[TanatosNyx]
10/12/14, 12:12 AM
#2

jaha, här har vi en pollenallergiker 😃

keso, kvarg, ägg som ovan nämner, tonfisk/makrill på burk

fridaas
10/12/14, 12:32 AM
#3

#1 äggröra/omellette äter jag redan, fast kan inte äta för ofta för då blir gallan arg på mig. #2 pollen och dess korsallergier Japp Japp ;) ska testa kvarg, aldrig "vågat" testa, hur smakar det? Inte som filbunke hoppas jag

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[TanatosNyx]
10/12/14, 12:42 AM
#4

#3 Det beror på vilken sorts kvarg du köper. Köper du lättkvarg på typ 0,1% fett så är det typ som vanlig filmjölk. högre fetthalt ger en strävare grynigare stabbigare historia. Jag brukar köpa 0.3% (lindahls) och köra ihop med hallon och blåbär (odlade blir godast ihop tycker jag i detta fall).

Finns ju flera smaksatta på 10% fett som folk säger är himla goda också, men jag har inte provat dessa själv.

Evelina!
10/13/14, 8:25 PM
#5

Omelett är bra mat som håller hungern borta länge, liksom kött.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Zepp
11/19/14, 11:23 PM
#6

Kött är det som ger mest mättnad.. äter man rejält så ger det ofta en second meal effekt!

Fett ger sällan någon mättnad, däremot om man äter för mycket ett illamående.

Äter man dock lagom så ger det oftast en effekt av ohungrig en lång tid.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: