Annons:
Etiketterdryckerövrigt
Läst 3978 ggr
MoaL
2014-07-03 00:02

Vad har hänt med min mjölk?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vad i hela världen har hänt med min mjölk?! Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare. Jag värmde en mugg mjölk i två minuter i micron för att göra varm choklad, och denna ganska osmakliga syn mötte mig när jag lyfte ut muggen. 🤪

Det ser ut som en väldigt lös ost i vatten just nu. På bilden ser det väldigt grynigt ut eftersom jag rörde runt lite för att se hur fast det var innan jag kom på att fota eländet. Det luktar som "det ska", det vill säga varm mjölk, men varför blev det såhär? Mjölken är efter utgångsdatum men inte dålig, den öppnades i förrgår och har inte smakat konstigt eller något sådant. Vad har hänt?

Och ursäkta bildkvalitén, det är en mobilkamera och värdelöst ljus. 🙂

Jag har inte ens något nytt mjölkpaket, så jag blev visst utan varm choklad ikväll. 😕🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
VildaVittra
2014-07-03 00:08
#1

Det där händer också om man häller mjölk som är på väg att bli dålig, i te eller kaffe.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

molam
2014-07-03 00:09
#2

Rökmånad Saker blir dålig direkt vare sig det är oöppnat eller inte, Speciellt Mjölk, Mjukost, Yohgurt ol ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

MoaL
2014-07-03 00:23
#3

#1 Fast det här var ju bara mjölk.. Att man blandar med en annan varm vattenbaserad vätska och mjölken skär sig om den börjar bli dålig, det kan jag tänka mig. 🙂 Jag har gjort varm choklad på utgången mjölk massvis med gånger och aldrig varit med om något dylikt. 🤪 Någon gång ska vara den första, och besvikelsen är stor, haha. ^^

#2 Rötmånaden inleds väl inte förrän i slutet av juli, men i vilket fall som helst krävs det värme och hög luftfuktighet för att vara en "riktig" rötmånad… Och vi har bara 10 grader just nu. 🥶 Dessutom varken luktar eller smakar mjölken unket på något sätt.

Tack så mycket för era svar! 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Maria
2014-07-03 08:13
#4

Utgången mjölk kan skära sig även om man inte värmer den.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[TanatosNyx]
2014-07-03 12:50
#5

mjölken är dålig, men inte såpass dålig att den hunnit klumpa sig i paketet, men det visar sig nu genom uppvärmning. Den kommer snart att vara sur i paketet också.

Upp till toppen
Annons: