Annons:
Etikettsallader
Läst 1948 ggr
Gasoline
5/26/14, 5:35 PM

Bästa pastasalladen?

Pastasallad känns som "sommarmat". 

Vad ska finnas i en riktigt god pastasallad enligt dig?

Hur gör du din pastasallad? 

Söker lite tips och inspiration.

Annons:
mobilradio
5/26/14, 5:39 PM
#1

Tar någon pasta som håller ihop, som skruvmakaroner, sedan i med det som finns i kylen. Inklusive någon sås som majonnäs, gräddfil eller kanske bara olja.

tlover
5/26/14, 5:39 PM
#2

Kidneybönor, rödlök, oliver, vinegrett och paprika

Funkar med kokt potatis också

l'm back

[lillalollo]
5/26/14, 5:51 PM
#3

pasta (valfri) ggrön och röd paprika, tomater, soltorkade tomater, salladskyckling, eller kycklingfile i bitar, lite lödlök, majs, blandas med cream fraiche och vad man nu vill klydda den med. 

annars är pasta, olivolja, soltorkade, tomater och oliver en snabb med grön pesto och (hjärnsläpp) öhh vad heter den nu som man brukar ha på pasta… osten man river. ehh 7äsch mitt huvud e helt stilla. amen gud, varför kommer jag inte på.. men ni vet vilken jag menar. aja allafall. det e gott. 

Pastasallad är klassik bra sommarmat som e enkelt att göra mycket av och stoppa in i kylen. För är sällan man e hungrig och då e det bra att ta fram.

Honestyisdead
5/26/14, 6:01 PM
#4

Prova söka på sajten. Finns minst två trådar med tips på pastasallader :)

[Cookie Monster]
5/26/14, 6:12 PM
#5

Fusillipasta, cockailtomater, gul paprika, gurka, majs, rödlök, isbergssallad, fetaost, (kokta ägg ibland) och sen antingen qournbitar eller soya nuggets. Sen blandar jag balsamvinäger, olivolja, citron, salt och peppar och häller  i och låter det stå och dra eller så blir det rhode islandsås till… Sen är jag i himlen 😍

Lia
5/26/14, 6:13 PM
#6

Makaroner, tonfisk, ägg, sallad, gurka, majs, paprika, tomat, rödlök, salt, peppar, citronpeppar och någon kall sås.

Annons:
Intehärutandär
5/27/14, 10:43 AM
#7

Pastaskruvar, grön pesto som grund. Sedan varierar jag med majs, ärtor, oliver, soltorkad tomat, fetaost, röd lök/purjo, bönor, ruccola m.m.

citytjejen
5/31/14, 10:35 AM
#8

Finns mycket som är gott att ha i en pastasallad! Jag älskar att ha i någon form av ost, t.ex mozzarella eller feta, rödlök, avocado, kyckling, färsk basilika, ägg, kvisttomater och någon god dressing, kanske creme fraiche blandat med basilikapesto.

/Christina

Upp till toppen
Annons: