Sallader

Bästa pastasalladen?

2014-05-26 17:35 #0 av: Gasoline

Pastasallad känns som "sommarmat". 

Vad ska finnas i en riktigt god pastasallad enligt dig?

Hur gör du din pastasallad? 

Söker lite tips och inspiration. 

Anmäl
2014-05-26 17:39 #1 av: mobilradio

Tar någon pasta som håller ihop, som skruvmakaroner, sedan i med det som finns i kylen. Inklusive någon sås som majonnäs, gräddfil eller kanske bara olja.

Anmäl
2014-05-26 17:39 #2 av: tlover

Kidneybönor, rödlök, oliver, vinegrett och paprika

Funkar med kokt potatis också

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2014-05-26 17:51 #3 av: [lillalollo]

pasta (valfri) ggrön och röd paprika, tomater, soltorkade tomater, salladskyckling, eller kycklingfile i bitar, lite lödlök, majs, blandas med cream fraiche och vad man nu vill klydda den med. 

annars är pasta, olivolja, soltorkade, tomater och oliver en snabb med grön pesto och (hjärnsläpp) öhh vad heter den nu som man brukar ha på pasta... osten man river. ehh 7äsch mitt huvud e helt stilla. amen gud, varför kommer jag inte på.. men ni vet vilken jag menar. aja allafall. det e gott. 

Pastasallad är klassik bra sommarmat som e enkelt att göra mycket av och stoppa in i kylen. För är sällan man e hungrig och då e det bra att ta fram.

Anmäl
2014-05-26 18:01 #4 av: Hera

Prova söka på sajten. Finns minst två trådar med tips på pastasallader :)

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2014-05-26 18:12 #5 av: [Cookie Monster]

Fusillipasta, cockailtomater, gul paprika, gurka, majs, rödlök, isbergssallad, fetaost, (kokta ägg ibland) och sen antingen qournbitar eller soya nuggets. Sen blandar jag balsamvinäger, olivolja, citron, salt och peppar och häller  i och låter det stå och dra eller så blir det rhode islandsås till... Sen är jag i himlen Kär

Anmäl
2014-05-26 18:13 #6 av: Lia

Makaroner, tonfisk, ägg, sallad, gurka, majs, paprika, tomat, rödlök, salt, peppar, citronpeppar och någon kall sås.

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-05-27 10:43 #7 av: Snovit79

Pastaskruvar, grön pesto som grund. Sedan varierar jag med majs, ärtor, oliver, soltorkad tomat, fetaost, röd lök/purjo, bönor, ruccola m.m.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.