Menyer, matsedlar & middagstips

Smoothie/Milkshake

2014-05-18 16:17 #0 av: Sophiewesterlund

Hej! Har införskaffat mig en "C3 mix&go". Vill nu ha recept på nyttiga smoothies och milkshakes Skrattar Kanske också några mindre nyttigaGapskrattar Eller andra spännande saker man göra med en sådan maskin? 

Skickar med en bild så ni får er en bild! 

Anmäl
2014-05-18 16:23 #1 av: Praefatio

En riktigt energität smoothie som gör kroppen mätt och belåten läääänge kommer här:

En banan
Ett par rejäla matskedar mascarpone
Mjölk
ev. smaksättning, lite vaniljpulver (ej vaniljsocker) och antingen lite kanel eller en näve frusna hallon är gott!

Mixa slätt, njut. Dricker ofta den här till frukost.

Anmäl
2014-05-18 16:28 #2 av: Melissa V

#0 funderat på en sån, hojta om den är prisvärd sen när du testat :) 

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum

Anmäl
2014-05-18 19:00 #3 av: Sophiewesterlund

#1 Tack! Ska testas Skrattar

#2 Absolut! Hittills är jag hel-nöjd!

Anmäl
2014-05-20 05:57 #4 av: Namiko

Min dagliga smoothie gör jag på banan, dadlar, hallon, blåbär och lite vatten.

Ananas (färsk och ordentligt mogen) och jordgubbar är också en höjdare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anmäl
2014-05-24 14:07 #5 av: ForestSpirit

Puffar :)

Anmäl
2014-05-24 14:10 #6 av: Namiko

Jag testade en ny variant idag, banan, dadlar, carobpulver och vatten. Nyttigt men smakar som godis :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anmäl
2014-05-25 14:57 #7 av: ForestSpirit

Smuttar på en smoothie på frysta jordgubbar och frysta fruktsalladsfrukt tillsammans med röd mjölk :) Gott som godis! Tog i lite vaniljsocker också, men det var absolut gott utan det också!

Anmäl
2014-05-25 18:20 #8 av: citytjejen

En god milkshake som vi brukar göra består av mjölk, vaniljglass och Marabous chokladkaka med mintkrokant. Har inga mått men det brukar inte behövas! Blir så oerhört gottSkrattar

Anmäl
2014-05-25 21:38 #9 av: Sophiewesterlund

Tack alla! 

#8 Åh, det ska jag prova någon gång när man behöver lite socker i sig ;) 

Anmäl
2014-05-26 17:49 #10 av: ForestSpirit

Jag ska testa med lite mynta som jag har växande ute på gården vid nästa tillfälle jag gör en smoothie, får se vad det blir till :)

Anmäl
2014-05-26 17:53 #11 av: [lillalollo]

måste fråga. de där behållande är de sådana som luktar eller typ vanlig plast somen flaska till soda stream. för vissa flaskor behåller gärna doften länge.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.