Annons:
Etikettmatprat
Läst 1516 ggr
Gasoline
2014-04-07 18:19

Latmat

Vad äter ni de dagar ni inte orkar eller "har tid" att laga mat?

Köper ni färdig mat/hämtmat/snabbtmat?

Värmer en matlåda från frysen?

Mackor?

Berätta gärna 🙂

Annons:
TjockaBerta
2014-04-07 18:29
#1

Kan bli färdigköpt ärtsoppa från charkuteriet eller blodpudding från samma ställe. 

Har vi tur finns  det rester så det räcker till oss alla. Man får välja rest liksom 😃

>>>Malum domesticum<<<

DesK
2014-04-07 19:12
#2

Rester är bra latmat, likaså färdig sushi, men även något snabblagat enkelt.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Fridaaaa
2014-04-07 20:08
#3

Mackor i regel.
Har inget stort sett som är färdiglagat i frysen som bara är att värma på då jag inte gillar det riktigt.

Om vi är iväg så blir det ibland någon lättare hämtemat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Madde_Warrior
2014-04-08 10:19
#4

Nummer 1 är rester :) Annars blir det hämtmat från Thai restaurangen här hemma eller pizza men det är inte ofta då thaimat är SÅ mycket godare :D

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Maria
2014-04-08 17:29
#5

Håller med om att rester är den bästa latmaten😉

Annars är vår stående latmansmiddag antingen pasta men sås av det som finns i kyl och skafferi eller chili con carne. Gott, snabbt och lätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2014-04-08 17:29
#6

Här blir det sällan rester över, i regel gör vi mat just för måltiden 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
2014-04-08 17:31
#7

Jag har så svårt att laga "lagom" med mat.

Det sitter kvar sedan sonen bodde hemma och vi var alltid massa folk vid middagen då han hade hungriga kompisar😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fridaas
2014-04-08 18:50
#8

Tacos är typisk latmat här eller spaghetti och köttfärssås, eller hämtmat.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[erikam]
2014-04-08 18:52
#9

Äggröra eller hemskt nog.. ingenting 🤫

Intehärutandär
2014-04-09 10:33
#10

Rester eller bondomelett, ett par kokta ägg och te, en skål fil. . .

CelsiusT
2014-04-09 11:13
#11

Beror ju lite på vilket mål vi pratar om men om vi pratar om middag så brukar latmat vara tex köttfärssås o spagetti, stekt kyckling med frysta grönsaker o ris. Händer att vi kör på thai/pizza, men det är oftast för att vi är sugna på det, även om det ibland händer att det är latmat (tex om man är så akut hungrig att man bara skakar och inte fixar att ens bre sig en macka). 

Om vi pratar lunch så brukar sambon äta sekt äggröra som latmat. Själv brukar jag koka pasta och göra nån lätt sås till ofta baserad på tomat. Vi har även lite nudlar liggandes i skåpet som man kan ta om det krisar, men det händer inte ofta för det är så äckligt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Endezeichen
2014-04-09 19:50
#12

När jag inte orkar laga mat brukar jag i regel kombinera ihop en sallad. Eller koka pasta och värma upp smaksatt tomatsås med lite bönor från burk.

Gasoline
2014-04-09 19:58
#13

Själv brukar jag äta någon matlåda från frysen, någon snabb pastarätt eller om jag är riktigt lat så blir det osockrade flingor, wetabix eller inget alls. 

Men hade mer än gärna ätit mackor 🤤

Annons:
Portie
2014-04-10 13:45
#14

Försöker alltid göra minst 1-2 matlådor när jag gör mat så att jag kan ta med till jobbet och bara ta en matlåda och värma när jag inte har tid eller ork till att laga mat. Ibland blir det hämtmat och ibland blir det bara macka eller yoghurt eller liknande.

Honestyisdead
2014-04-10 14:41
#15

Snabbmat eller rester.

Anterrabae
2014-04-10 18:44
#16

Rester eller take away.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Tant Grön
2014-04-11 01:08
#17

Rester eller något från frysen. Brukar alltid laga extra när jag gör grytor och soppor och frysa i portioner.

tlover
2014-04-11 07:55
#18

rester om det finns

Jag tål knappt nån restaurang mat/helfabrikat (och det är ändå för långt borta för att det ska gå "snabbt och enkelt", take away finns inte här och mackor blir jag inte mätt på.

Mest blir det däremot så att man får laga mat ändå för vi har sällan rester hemma. Men det blir väl ingen 3 rätters middag om ni förstår vad jag menar.

l'm back

Madde_Warrior
2014-04-11 11:11
#19

En annan bra latmat som går fort att laga och jag lagar ganska ofta för det är gott som attan!! Du bara steker bacon i med smaksatt creme fraiche (franska örter) och pasta till tar du snabbmakaroner eller färskpasta tar det typ en kvart så är det klart Rivna morötter och lite kokt broccoli och blomkål till så att det blir nyttigt också :D

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Fridaaaa
2014-04-11 11:12
#20

#19 Fast med snabbmakaroner blir det ju inte nyttigt även om man lägger till grönsaker ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Madde_Warrior
2014-04-11 11:20
#21

Just därför jag skrev färskpasta också Men man kan ju ta vilken pasta som helst jag brukar ta spagetti eller tagliatelle

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

penphotography
2014-04-11 17:10
#22

Min latmat är risotto, snabbt och enkelt! Eller lite olika grönsaker med lite rökt lax eller någon fiskkonserv.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

VildaVittra
2014-04-12 11:38
#23

Jag brukar göra bakad potatis när jag inte orkar laga mat. Takeout är en omöjlighet om jag är lat, har en ganska så lång sträcka att cykla för att ta mig till värdshuset.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Martin
2014-04-13 21:54
#24

Oftast hämtmat tyvärr, men brukar (ännu mer tyvärr) ha lite färdigrätter (både färdigköpta samt egna matlådor) i frysen där det oftast blir färdigrätterna om jag skall äta hemma.

Korv eller hamburgare ka ndet bli också.

mvh Martin

monstermash
2014-04-14 21:43
#25

Hämtmat..

Em_
2014-04-15 14:45
#26

Varmamackor, känns mer som riktigt middag när det är varmt ^^ Brukar göra storkok på köttfärssås och frysa in i portionsburkar, bara att koka pasta till. Samma med köttbullar. Brukar ha en "akutpizza" i frysen uti fall att. Hämtmat blir det väldigt sällan, tar typ en timma för mig att få tag på.


Sofy
2014-04-20 14:50
#27

Hämtmat. Snabblagad hemmagjord 'latmat' äter jag varje dag då jag inte har tålamod att laga mat i timmar.😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
[Konstig]
2014-04-21 23:44
#28

Skölja lite tomater skära dem i skivor öppna ett paket mozzarella/fetaost eller mackor yoghurt äter latmat nästan varje dag!

Miniland
2014-04-27 11:17
#29

Brukar oftast bli en hemmagjord pyttipanna med korv, tomat, potatis och lite äggröra. 

En annan enkel favorit är pasta med korv i en sås gjord på grädde och sweet chilisås.

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Upp till toppen
Annons: