Annons:
Etiketterrådtips
Läst 2169 ggr
[erikam]
3/7/14, 8:14 PM

Granatäpple

Jag har på senaste tiden fått dille på  granatäpple, det är ju så gott! Om det inte vore för att det kan vara det mest jobbiga någonsin att rensa ur, den röda fruktsaften skvätter överallt och det ser ut som om jag styckat någon när jag är klar i med äpplet 😃

Jag åt granatäpple med ovispad grädde häromdagen. Jag försöker gå upp i vikt och det var en underbar kombination 😍 

Men.. något mer måste man ju kunna göra? Nåväl, vad använder ni granatäpple till? Sallader och fruktsallader har jag såklart hört… men något annat?

Annons:
dolfen
3/7/14, 9:03 PM
#1

Granatäpple är smaskens! Jag brukar rulla runt och liksom trycka ut saften, så gott det går, innan jag skär granatäpplet. Kan tänka mig att granatäpplesaft och grädde funkar perfa. :)

Ronny-K
3/8/14, 2:04 PM
#2

Ett litet tips hur man lätt rensar ett granatäpple. Min fru som lärde mig det för många år sedan, funkar jättebra! Hittade ett litet filmklipp som beskriver tekniken.. http://lifehacker.com/5895852/deseed-a-pomegranate-in-10-seconds-using-a-wooden-spoon

[erikam]
3/9/14, 8:41 PM
#3

#2 Vad smart, tack! 🙂

CelsiusT
3/12/14, 11:20 AM
#4

Jättegott även i matlagning. Tex lax passar finfint med granatäpple. 

Annars är det ju supergott att pilla med framför tvn och bara få i sig en åt gången, rätt upp o ner ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Sofy
3/12/14, 4:59 PM
#5

Jag har blivit riktigt beroende av granatäpplen också och använder samma metod som #2 när jag rensar den. Sjukt bra!

Jag blandade granatäpple med glass igår, så otroligt gott. Du kan ha det till precis vad som helst. Bara som dom är som substitut till godis eller till glass. Göra en fruktsallad, pastasallad, till en stek eller precis vad som helst!

Det här receptet tycker jag verkar sjukt gott.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[erikam]
3/12/14, 6:33 PM
#6

#4 Ja lax vill jag minnas att någon pratat om förut, kanske jag ska prova nu när jag har lax i frysen :)

#5 Det där receptet verkar absolut riktigt smarrigt. Jag är värdelös på matlagning så frågan är om jag vågar mig på det 😃

Annons:
Sofy
3/12/14, 7:25 PM
#7

Fler smarriga recept med granatäpple. Jag är en typisk sån där Arla och ICA nörd för deras recept är oftast så otroligt lätta att göra även för en nitlott i köket.😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[erikam]
3/12/14, 7:53 PM
#8

#7 Tack ska du ha, ska kika igenom och se om jag klarar av något 😉

Martin
3/18/14, 10:57 PM
#9

Granatäpple med kesella eller turkisk youghurt är ju smaskens :)

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: