Annons:
Etikettmatprat
Läst 3170 ggr
KaiPon
2/26/14, 11:12 PM

Stekt bröd

Är det bara jag som är helt såld på att steka bröd? Tycker det blir så himla gudomligt gott! 😃 Och så enkelt att göra. ❤️

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
Leon1973
2/26/14, 11:21 PM
#1

Testa följande…

Köp pitabröd, pensla med olivolja, krydda med vegetakrydda in i ugnen en liten stund..

Olivoljan kan gärna vara smaksatt med citron. GRYYYYYMT Gott!

om det ska stekas bröd köper jag helst ett franskbröd, skär tjocka skivor,  vispar upp ägg och låter brödet suga upp så mycket som möjligt och sen steker jag det. Även kallat fattiga riddare om jag inte missminner mig.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

[MrDiabolic]
2/26/14, 11:24 PM
#2

Jag steker gärna bröd. Helst då franskbröd. Men jag gillar inte ägg, så några fattiga riddare blir det inte.

KaiPon
2/26/14, 11:36 PM
#3

#1 DET måste jag testa någon gång! 😍

Jag rostar inte bröd längre, utan steker det, hehe. Steker med rapsolja och gud så gott det blir!!

Hemmagjort bröd blir lätt godast, gjorde det hemma hos min kompis i julas. Då stekte jag med ost på, mouthgasm på hög nivå. 😍

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Leon1973
2/26/14, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Är det en mouthgasm du vill ha måste du baka detta…

http://livsaptit.wordpress.com/2010/04/24/focaccia-varldens-basta-picknickmat/

Bilden är på ett av de jag bakat, älskar att baka bröd men var tvungen att sluta..

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Leon1973
2/26/14, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
[SammieS]
2/27/14, 4:49 AM
#6

Jag brukar göra eget bröd i stekpanna/hemmagjort. De är gott.

Annons:
Maria
2/27/14, 2:18 PM
#7

Åh, nu blev jag sugen på "Fattiga riddare" Det var länge sedan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sofy
2/27/14, 7:01 PM
#8

Stekta vitlöksbröd till maten…🤤

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Anterrabae
2/28/14, 11:37 PM
#9

Det är löjligt gott. Steks i olivolja, med lite salt och sen tomat och mozzarella på! Helst surdegsbröd!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Moa-]
3/2/14, 11:42 AM
#10

Jag trodde att ni avsåg den typ av bröd som blivit mitt klassiska frukostbröd när jag är ensam på helger.

Blandar en deg av mjöl, salt, brödkryddor, ibland bakpulver, riven ost och sedan mjölk till lagom konsistens, sedan steker jag detta och äter som det är, nygräddat. Enormt enkelt och gott. =)

Jalking
3/2/14, 3:20 PM
#11

En favorit hos mig:

Stek en skiva formfranska i olivolja. När den börjar få lite färg - på med några skivor smakrik ost. När osten börjar smälta mal man på massor av svartpeppar. Ät direkt, innan den börjar kallna.

Jalking
3/6/14, 3:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ökenmacka förresten…!

Enligt vad jag har fått veta något som FN-soldater på Cypern gjorde när de var ute på bevakningsposterna. Stektes på solvarma biltak och motorhuvar.

I brist på solvarm bilplåt funkar även stekpanna.
Man tar en brödskiva, gärna franska. Skär ett hål i mitten och lägg det på biltaket/i stekpannan Jag brukar använda lite olivolja. Vänd efter ett tag (valfritt). Salta och peppra. Jag brukar också ha på lite torkad persilja och ketchup, men det hör nog inte till originalreceptet. (Det är för övrigt det enda jag använder ketchup till.)

FunkyShrimp
3/7/14, 11:11 PM
#13

#2 du gillar inte pannkakor heller då förmodar jag?

Annons:
bamse6311
3/12/14, 11:43 AM
#14

Angående fattiga riddare.

Min farmor brukade göra fattiga riddare på vetebröd som börjat bli lite gammal.

Nu är jag ju uppfödd på landet en gång på Hedenhös tid och min farmor bakade allt själv.

Bästa hälsningar,
Bertil

FunkyShrimp
3/14/14, 8:07 PM
#15

#12 varför ska man göra ett hål i mitten om det inte tillför med nånting?
Trodde du skulle säga att man skulle hälla nåt över etc :P men det är ju helt onödigt och slöseri med mat med ett hål i ^^

Jalking
3/14/14, 8:34 PM
#16

#15 Men… Jag missade ju själva poängen med det hela. Klantigt. Man knäcker ett ägg i hålet. "Ramen" av bröd håller ägget på plats på bilplåten medan det steks. Jag har lite för bråttom när jag skriver ibland.

FunkyShrimp
3/14/14, 11:30 PM
#17

aha :P tänkte det hade nåt med ägg o göra, men antog att det var som du skrev hehe! :D

Upp till toppen
Annons: