Annons:
Etikettmatprat
Läst 1362 ggr
Gasoline
2/11/14, 7:16 PM

Kokosolja

Min sambo kom hem med en burk kokosolja då en som jobbar i samma byggnad som honom sa att det var så nyttigt och bra för viktnedgång. 

Han hade det i kaffet, men jag är nog inte så sugen på att ha det i kaffet.. 

Vad kan man ha det till, egentligen?

Annons:
Anna-Helga
2/11/14, 7:18 PM
#1

Borsta tänderna med har jag hört de som gjort då det visst är bakteriedödande! 🤔

Denna kommentar har tagits bort.
Gasoline
2/11/14, 7:25 PM
TjockaBerta
2/11/14, 7:27 PM
#4

Det är helt smaklöst i kaffet men det blir lite som cerat. Läpparna blir mjuka och fina. Jag hade en matsked i det mesta jag lagade. Perfekt i köttfärssås tex. Klicka ner det i grytan bara

>>>Malum domesticum<<<

OlgaMaria
2/11/14, 7:32 PM
#5

Om man inte vill märka av det så mycket är det bara att blanda i mat eller morgongröten/omeletten/äggröran. Borsta tänder eller gurgla det i munnen är bra för alla slags problem i munnen. Smörj in huden/underlivet med det. Använd som glidmedel. Gör en hårinpackning med det (en god stund före tvätt). Smörj in sår och eksem. Gör ischoklad! Baka med det. Ta en klick när du är sötsugen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gasoline
2/11/14, 7:34 PM
#6

Tack för era tips. 

Hade en liten tsk i en kopp vaniljte, gav en god kokossmak till detta men man vart lite flottig om läpparna. Måste göra susen år mina torra läppar 🙂

Annons:
OlgaMaria
2/11/14, 8:22 PM
#7

Måste påpeka också att man ska ta det mycket försiktigt med kokosolja då man inte är van. Vissa är väldigt känsliga mot kokosolja då man inte är van vid det (reagerar med illamående och diarré). Man får börja mycket lite och öka på om man känner att det går bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gasoline
2/11/14, 8:33 PM
#8

#7 Kan vara bra att tänka på 👍

[Tassy]
2/11/14, 9:04 PM
#9

Jag använder kokosolja som stekfett till t.ex. kyckling, blir gudomligt gott med lite kryddor.

Anterrabae
2/12/14, 12:36 PM
#10

Komplettering till #7: det som gör att vissa blir kassa i magen är att kokosoöjan dödar dåligabakterier i tarmen. Äter man mycket och har obalans i tarmfloran kan man få en sk die off, som Gör att man mår dåligt. Så skynda långsamt ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TjockaBerta
2/12/14, 4:45 PM
#11

Åh vad jag blir sugen på att köpa en burk nu. Det har liksom fallit i glömska här hemma. Jag gillar inte kokossmaken så jag har köpt sån som inte smakar.

>>>Malum domesticum<<<

fellfrosch
2/12/14, 10:12 PM
#12

#10 Källa på det?

Anterrabae
2/16/14, 1:11 AM
#13

#12 inte på rak arm, mer än det som skrivits och testats av drNatasha CamBell McBride och inom gaps.läst massor om det, men inte RNA Men studier. . Ska se vad jag kan skaka fram.. Ser lite för dåligt nu för några större avancemang. Men googlar man kokosolja och tarmflora borde man hitta en hel del :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: