Annons:
Etiketterdesserterfruktgodis
Läst 4401 ggr
Maja
1/22/14, 6:35 PM

Färska dadlar

Vi köpte färska dadlar på en marknad en gång för några år sedan och det var ju riktigt, riktigt gott! Visst, de torkade är inte helt fy skam heller, men jag har letat och letat och letat efter färska överallt nu känns det som utan att lyckas… Var hittar man egentligen färska dadlar?

De färska dadlarna är alltså de gula, som ungefär ser ut som små plommon. Inte de torkade brun/gula.

Annons:
DesK
1/22/14, 7:19 PM
#1

Jag har sett dem i vanliga större livsmedelsbutiker och i invandrarbutiker.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maja
1/22/14, 8:49 PM
#2

Tack! Jag tycker att jag har letat och letat och när jag har frågat så har de antingen sagt att de inte har eller så har de visat mig de där bruna. Får leta vidare! :)

Anterrabae
1/23/14, 8:20 PM
#3

Har bara sett de bruna, som känns semitorkade eller vad man ska säga. Inte helt färska 😊

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Tralle3
1/25/14, 7:14 PM
#4

Jag håller med, de flesta färska dadlar som säljs är inte alls "färska" utan också torkade till viss del. De är dock goda som fasen.

Maja
1/26/14, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det här är allt jag hittar i butikerna. De står som färska, men nej…

Sukram
2/14/14, 2:11 AM
#6

Det finns en speciell sort som ger gula dadlar som mogna annars är de flesta ljusbruna i moget tillstånd. DE som inte är så torkade är mkt godare än de torra som vi är vana vid i jultid. 

De färska som säljs på kvist är jättegoda speciellt sorten 'deglet nour'.

Annons:
Upp till toppen
Annons: