Annons:
Etikettrestauranger-kaf-er
Läst 1843 ggr
Gasoline
2013-12-18 06:28

Buffé - åt för mycket

Restaurangägaren ansåg att Alex åt för mycket. Vad är en buffé? Tankar och åsikter om detta? http://na.se/nyheter/orebro/1.2317719-alexander-stoppad-pa-buffen-tyckte-jag-at-for-mycket-

Annons:
[Tassy]
2013-12-18 12:08
#1

Jag anser att skriver man "ät så mycket du vill" eller liknande, så får man stå för det också! Annat är bara bluff och båg. 🤓 Dom tjänar ju mängder på de som äter mindre än beräknat, så det där är bara sniket!

TjockaBerta
2013-12-18 13:12
#2

Larvigt! Om det är första kunden på tio år som äter för mycket får man väl ta det utan att gnälla på kunden.

>>>Malum domesticum<<<

[MyCassie]
2013-12-21 01:43
#3

Ingen bra reklam för restaurangchefen att bete sig så. Han lär säkerligen gå bak med kunder om han ska påpeka sådant. Är det buffé så är det.

Gasoline
2013-12-21 08:39
#4

Buffé för mig är att man äter tills man är mätt. Och när jag äter buffé tar jag många gånger Men små portioner då jag tycker att det är onödigt att slänga mat. Restaurangen kommer nog att gå trögt den närmsta tiden om dom inte ber om ursäkt offentligt till killen. Dessutom tror jag att folk även kommer att åka dit och vräka i sig mat bara för att provocera.

Martin
2013-12-21 13:54
#5

För mig är nog buffé att man kan välja från ett antal olika rätter. Oftast är det kombinerat med att man får gå flera gånger, men jag vet några ställen där det inte är så.

Eftersom att jag inbillar mig att de flesta som äter buffé där man får ta flera gånger ändå inte går plus på det så skulle jag aldrig stoppat en som gick plus på det. Negativa uppmärksamheten skulle kosta mer än att gå minus på den personen.

mvh Martin

Gasoline
2013-12-21 15:43
#6

#5 absolut, så är det. En försäljare vi har på jobbet säger att en missnöjd kund delar sin negativa erfarenhet med i snitt 10 personer, medans en nöjd kund delar sin positiva erfarenhet med två personer. Om man sedan får detta uppmärksammat medier så är det sedan fler kunder man tappar på detta sätt. Om man nu inte vill att kunderna ska äta så mycket får man ju istället begränsa buffén på något sätt, om man märker att det är ett problem att dom tar mer än beräknat. Eller höja priset.

Annons:
Anterrabae
2013-12-26 20:35
#7

Sjukt illa! 😖

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: