Annons:
Etikettmatprat
Läst 672 ggr
[Tassy]
12/4/13, 10:50 PM

Hur ofta äter du frukt/bär/nötter?

Som rubriken lyder!

Annons:
Fridaaaa
12/4/13, 10:51 PM
#1

Försöker äta frukt och bär varje dag, främst frukt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tassy]
12/4/13, 10:51 PM
#2

Nånting blir det varje dag, oftast äpple, eller banan efter träning. Men omväxling förnöjer, jag försöker följa årstiderna.

VildaVittra
12/4/13, 10:52 PM
#3

Svarade annat. Det beror nämligen på säsong. På sommarhalvåret så äter jag flera gånger per dag, resten av året blir det väldigt sällan.

Nötter skulle jag vilja äta mer av, men de kostar ju en slant och är svåra att odla själv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Intehärutandär
12/5/13, 12:56 PM
#4

Äter sällan frukt och bär, då jag är känslig emot de flesta frukter. Så det blir bara vid sug. Bär har jag i frysen för smoothies. Nötter/mandel äter jag regelbundet.

TjockaBerta
12/5/13, 1:01 PM
#5

Frukt äter jag sällan. Nötter går i perioder. Jag kan vara galen i nötter under 6-12 månader och sen kan det gå år innan jag vill ha nötter igen.

Antagligen något bristsymptom.

>>>Malum domesticum<<<

[Mustangcab]
12/6/13, 10:39 PM
#6

Nötter äter jag dagligen och frukt ibland.

Annons:
Bjornen
12/8/13, 8:33 AM
#7

Det beror på årstid men den tid jag har egna bär eller frukter äter jag mycket av dem. Övriga tider mera begränsat eftersom det sällan finns ätbar frukt i handeln (tredje sortering).

Gasoline
12/9/13, 6:46 PM
#8

Nötter äts i princip dagligen och frukt och grönt när jag är sugen/ det finns tillgängligt.

[Tilde]
12/9/13, 9:56 PM
#9

Äter det väldigt sällan få fruktsocker är riktigt onyttigt. Dock tycker jag att frukt är väldigt gott, så ibland kan jag inte motstå. 😃 Fast å andra sidan äter jag lika gärna tomater som frukt, hihi

Gillar tyvärr inte nötter. Bär äter jag på sommaren i form av jordgubbar framför allt! :)

VästkustFia
12/13/13, 8:02 PM
#10

Nötter varje dag, frukt/bär ett par gånger i veckan men mycket oftare på sommaren när jag kan plocka själv.

Upp till toppen
Annons: