Annons:
Etikettermjölmatgrynris
Läst 1775 ggr
Jalking
2013-11-21 12:47

Axa har förstört sin bästa produkt!

Sist jag köpte den enda müsli jag verkligen gillar, Axa Tropisk f-müsli, såg påsen inte ut som vanligt. Ny design, tänkte jag. Jag borde ha läst lite på påsen. En massa dravel om fullkorn, fibrer och mindre socker.

Frukosten idag blev en jättebesvikelse! Axa har ändrat receptet så nu är den goda tropiska istället samma torra trista smaklösa skit som all annan müsli. Varför ska fanatiska hälsogurus förstöra all god mat? Mat-talibaner!

Jag tar lärdom av upplevelsen och kommer att undvika produkter från Axa i fortsättningen. Fast först ska jag hamstra alla "riktiga" tropiska müsli jag kan få tag i. Den öppnade nya åker ut på komposten.

Annons:
VildaVittra
2013-11-21 13:10
#1

Varför inte mata fåglarna i vinter med den? 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jalking
2013-11-21 15:12
#2

Fåglarna har väl inget ont gjort? :-)

Nej, det var en bra idé. Fåglarna får eländet.

Gasoline
2013-11-22 19:50
#3

Du kan ju göra egen tropisk blandning? Vet ju inte riktigt vad det var i, men det borde ju inte vara så avancerat. Jag blandar alltid själv, havregryn som grund och sedan blandar jag i nötter och fröer, för det är det jag tycker om att ha i. Jag antar att det blir billigare, dessutom vet man förhoppningsvis vad som är i :-D

dolfen
2013-11-22 20:05
#4

Usch vad trist när det man är van vid, och gillar, försvinner från sortimentet.

Har för mig att jag läst/hört att detta fenomen faktiskt är ett medvetet drag hos producenter.
(Att ändra innehåll, design, ny prudukt.) Lite typ, omväxling förnöjer, och då tjänar vi mer pluring, liksom.

#2 - Ja. Stackers fåglarne. 😃

Jalking
2013-11-22 21:20
#5

Det är extra tråkigt i det här fallet eftersom just den tropiska skiljde sig mycket från annan müsli. Mycket luftigare, sötare, godare. Nu blev den väldigt lik alla andra sorter. Någon extra liten fruktbit bara. Total enkelriktning!

Ska kolla om det går att joxa ihop något eget som blir lika luftigt och lätt och gott.

Fåglarna är inte så förtjusta i Axas nya blandning har jag märkt idag. De föredrar jordnötter. Kanske det ser för obekant ut.

dolfen
2013-11-22 21:31
#6

Det kanske finns någon läsare som har kvar ett "gammalt" detvarbättre förr-paket som här kan skriva in innehållslistan. (!?) 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: