Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4279 ggr
DesK
2013-11-10 20:01

Matlusts babbeltråd 11

Välkomna till vår nya babbeltråd, här pratar vi om lite allt möjligt, det måste inte handla om mat Glad Den förra tråden finns här 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
dolfen
2013-11-10 20:25
#1

Jag diggar ju djur och natur!

De senaste fyra åren har man i Amazonas hittat 441 nya djur- växt-arter.

En vegetarisk piraja och en spinnande (spännande) apa, bland annat.

Kan tänka mig att den vegetariska pirajan kan användas av vegetarianer på något finurligt, biteande, sätt. 😉

När det gäller den spinnande apan… Tja. Den spinner väl knappast loss på asfalten. Och den spinner väl knappast socker. Att den gillar att göra en breakdance-huvudspinn är nog heller inte tänkbart.
Men tänk vad praktiskt det skulle kunna vara om en ullapa kunde spinna…? 🤔
http://www.wwf.se/press/aktuellt/1543078-441-nya-arter-i-amazonas

🙂

Anterrabae
2013-11-11 01:23
#2

Trampa!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2013-11-15 21:38
#3

#2 - Kommer att tänka på en katt som inte var sådär jättefolkglad som trots detta vid några sällsynta tillfällen (då jag låg och latade mig) trampade runt på min mage innan den la sig till rätta.

***

Jag såg intressanta föredrag på Kunskapskanalen idag.
1. Förvirring och tvärsäkerhet. (Lafade igenkännande på vissa ställen.)
2. Njutning - Kemins ljusa sida.
3. Känslor och medkänslor.

Tänk att när man blir kär, eller är förälskad, så stimuleras samma ställe i hjärnan som när man få en massa pengar. *dubbelgrubbel*
🙂

Anterrabae
2013-11-16 17:18
#4

Haha! Har två sådana trampjönsar till katter här hemma! ❤️ Lite på olika sätt, men ädock trampande 😘 Lät som spännande program! 😊 Jag tror jag håller på att bli frisk, efter närmare sex veckors sjuka! Jag orkar betydligt mer helt plötsligt! Tanken på middagsmaten är till exempel inte oöverstiglig! 😍 Lyckades till och med vara den som gav dottern frukost, för första gången sen jag blev sjuk!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2013-11-16 19:37
#5

"Det heter att forska, när man inte vet vad man gör!" 🤓

http://www.youtube.com/watch?v=0nbxtZSkc6c
😃

dolfen
2013-11-16 19:55
#6

Å ibland skulle man kanske vilja "sjunga" detta till vissa
x%#k&-typer.
http://www.youtube.com/watch?v=KUaap0fRzXs
😎

Annons:
dolfen
2013-11-16 20:12
#7

Mor i stugan stånkar korv och får besök av läsmansj*vul..
Lite gapigt, men tänk vad jobbigt man hade det förr, när man stånkade korv. *medlidande*

http://www.youtube.com/watch?v=zGBllFD3WMc

Anterrabae
2013-11-16 20:49
#8

#5-7 ASG! 😄😂

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2013-11-16 21:03
#9

Å så råkade jag snubbla på gnällspiken med en "spik i foten" när jag var i närheten av svordomsvisan (där ute i tubdjungelen).
http://www.youtube.com/watch?v=Sx58z5V6FsY

Anterrabae
2013-11-17 01:05
#10

Dä ä lätt å fastne! ❤️ hihi

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TjockaBerta
2013-11-18 12:39
#11

#6

Man måste ju dra lite på smilbanden i alla fall.

>>>Malum domesticum<<<

dolfen
2013-11-22 19:10
#12

Pustar och frustar: All jag skrev försvann putsus väckus. Får börja om igen, men vet inte om jag får med allt… 😡

* #11 - Det utsöndras positiva ämnen i hjärnan när man skrattar. 🙂

* Vinylhandskar avger eftalater.
Själv använder jag engångshandskar då jag gör, typ, sillsallad och när jag skär en massa chili.

http://www.testfakta.se/livsmedel/article92274.ece

* Bok: Gott, saftigt och glutenfritt.

http://www.provlas.se/nytt-brod/

🙂

dolfen
2013-11-22 19:32
#13

* "Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ." Marcus Tillius Cicero (romersk antik författare)

* Så här skrev jag i förra babbeltråden:

Nu är det en komet i farten igen. "Århundradets komet".

Runt den 28 november är den troligtvis lättast att se med blotta ögat.

Det är lite osäkert om den klarar sig ifrån att bli utbränd av solen eller ej.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17794861.ab

* * *

Det verkar som att den inte alls blir så ljusstark som man förut trodde.
Kometen är dock fortfarande en stor succé forskningsmässigt då forskare, när den bränns upp av solen, kan se vilka ämnen den består av och bättre förstå hur vårt solsystem bildades.

* I Plus hade man bland annat ett test av vetemjöl.
Repriseras i svt1 22/11, svt24 23/11 och svt24 26/11.

* Monthy Pyton ska återförenas i en ny scenföreställning. Intressant!
Det var 15 år sedan de uppträdde tillsammans, sist.
🙂

Annons:
dolfen
2013-11-22 20:46
#14

När jag tittar på anteckningar som jag kluddat, tänker jag att visst vore det bra med en hjärn-app som skrev vad jag tänkte. Jag hinner aldrig med att skriva det jag tänker. Det bildas liksom en flaskhals mellan tanke och anteckningsskrivandet.

Ibland skär jag av en mening genom att trycka mig förbi (eller kapar) en mening som jag tänker, på något sätt, kunde passa in, just där, i mitten av den redan skrivna meningen.

Å när jag väl har skrivit en mening så kommer det oförskämda tankar och menar på att " den meningen kunde du la ha formulerat bättre, (med mera.) Typigt!

Ordsoppa, dock utan o-mening. Möjligtvis en och annan oavslutad mening…

Tror jag ska sluta mojja mig. Men det är tur att jag inte kan skriva annat än på raderna, här i kommentar´n. 😎

😡

dolfen
2013-11-22 21:00
#15

Årets julklapp spås bli juicern.
Kanske jag kommer att använda min… nu… till slut. (Då den är årets julklapp.)

*

"Den som aldrig gör något, gör aldrig fel."
Theodore de Banville
🙂

dolfen
2013-11-29 20:51
#16

Å så var det fången som rymde från en öppen anstalt till tandläkar´n.
Han fick en dags tillägg på sitt straff. (?)

Jag tycker att det borde dras en dags lön från de nollor som struntade i hans akuta tandvärk.
Vart tar de mänskliga rättigheterna ivägen, ibland?? 🤔

Bomb

OBS. Öppen anstalt!

dolfen
2013-11-30 19:09
#17

Råkade se en repris av svt-humor-programmet Svensk humor.

I en scen med galenskaparna/aftershave använde en person ledorden igår-idag-imorgon.

Nu fantiserar jag… men det skulle ha varit kul om de (mina hjältar, typ) skulle ha snott min igår-idag-imorgon-grej.

(Det är inte 1:a gången liknande har hänt.) 😇

Se igår-idag-imorgon-"grejjen" på min sida. 🙂

http://matlust.ifokus.se/settings/users/4d712264b9cb4620e903314f-dolfen

dolfen
2013-12-08 17:40
#18

Jag kan väl "ta" att jag ibland inte kan se menyraden (smilysar och annat), när jag ska skriva kommentarer/meddelande o annat. Jag kan också "ta" att jag ibland inte kan se avatarer och bilder i trådar. (Tänker att det är väl dator´n som trögar sig, typ.) Jag kan dock inte låta bli att bli något frustrerad när jag inte ens kan komma in och pilla på min egen sida(!). :)) Är det sådant som kallas utanför-kroppen-upplevelse? :))

Anterrabae
2013-12-09 15:00
#19

Det är ofantlig störande att man inte har tillgång till sina funktioner. Jag håller med!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2014-01-11 19:20
#20

Olivolja kan ju användas till både det ena å det andra. I Australien skulle en man överraska sin flickvän genom att krypa ner naken i en toppmatad tvättmaskin (hmm, jag undrar vem av de två som står för tvätteriet?). Flickvännen blev helt klart förvånad. Bland annat för att han hade fastnat. Polis, brankår och sjukvårdare smorde in honom rikligt med olivolja, så han tillslut kom loss efter cirka 20 minuters lirkande. Så… ha alltid några extra liter olivolja hemma. Man vet ju aldrig när man kan komma att behöva det. Och om ni någon gång får för er att krypa in i, typ, en tvättmaskin eller dylikt. Gör inte det. (Om ni inte har rikligt med olivolja hemma, förståss.) ;))

Annons:
Sofy
2014-01-11 21:05
#21

#20 HAHAHA! Vad bra att han kom loss till slut. Olivolja är dunderbra att ha hemma, tvångsmatade min iller med just olivolja när han fått en smältbar sak i halsen samt när valpen blev förstoppad en gång. Gjorde susen! Hade självklart åkt in till veterinär men försökte med detta medans jag stod och väntade med telefonen i hand varav en riktigt blåst veterinär kopplades på linjen.

"Om den inte dött påvägen hit kan vi titta på honom och eventuellt avliva honom på plats". Aldrig i hela mitt liv!!! 

Då fick jag svaret "Men det är ju bara en iller, du får förstå att vi inte får in så många sånna så vi har ju inte så mycket erfarenhet hur man behandlar en iller." 

Tur att vi hade Dr.Olivolja till hands😉

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

dolfen
2014-01-12 19:35
#22

Här kommer ytterligare en australiensare och ännu mer olja (vilken sort stod ej). Trots att Hendrik Helmer från Darwin i Australien gjorde idoga försök att få ut en kackerlacka ur sitt öra med en dammsugare, fick till slut läkare hälla olja i örat för att döda det lilla 2centimeters-djuret. Jag såg något program där de födde upp kackerlackor. Tyvärr kommer jag inte på till vad de skulle användas. (Eventuellt som människoföda.) Undra hur det är att ha kackerlackor som husdjur? Angående #20 - Polis, brandman och inoljad man… Varför kommer jag att tänka på denna låt? http://www.youtube.com/watch?v=CS9OO0S5w2k Hmm. Det fanns tydligen ingen brandman med i gruppen. Men det finns det här: http://www.youtube.com/watch?v=NXSKx-czGTs :)

TjockaBerta
2014-01-12 19:41
#23

#20

Jag måste tillstå att jag skulle bli grymt överraskad om jag hittade min man i tvättmaskinen när jag kom hem. 

Frågan är om jag ens skulle behålla  honom efter det.

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
2014-01-14 15:32
#24

#20 hahaa! Inte klokt ju! 😹 #22 nä håller med, eller han skulle i alla fall skickas på undersökning! Och förhoppningsvis inte hos en sån typ som #21 beskriver! 😘 men så stört resonemang, Sofy! 😱

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2014-02-02 19:19
#25

Ikväll (20:05) i Kunskapskanalen visas "Hjärnans dolda kreativitet".

Eventuellt kan man hitta något tips för att öka sin egna kreativitet!?

Kan ju behövas ibland, bland annat i köket. :)

DesK
2014-02-02 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Dolfen bra tips!

Vill visa vår nya familjemedlem här också Novéns Zaki

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

TjockaBerta
2014-02-02 20:14
#27

#26 Vilken sötnos. Vad är det för ras?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Tassy]
2014-02-02 20:15
#28

#27 Shiba 😍

TjockaBerta
2014-02-02 20:17
#29

Oh, en liten mjukis.

>>>Malum domesticum<<<

DesK
2014-02-02 20:20
#30

#29 Jupp men med attans vassa små tandsebissingar 😍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
2014-02-02 21:06
#31

Nej inte här också, alltså nu måste jag blunda när jag besöker både Facebook och iFokus.😍

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Anterrabae
2014-02-02 21:27
#32

Så sjukt söt liten herre det där! 😻💓

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
2014-02-03 16:28
#33

Är det verkligen lagligt att vara sådär söt?!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
2014-02-03 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

He he he han är en sönos ja, men redan med stark egen vilja ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Sofy
2014-02-03 20:21
#35

Det var väl inte oväntat av en snygg Shiba?😃

Kom och tänka på en lustig sak angående våra avatarbilder, det är verkligen så att väldigt många av oss läser av vilken användare en kommentar kommer ifrån genom att titta på personens avatarbild. Jag blev helt förvirrar när Ida, Anterrabae bytte bild och nu är det säkert fler som inte känner igen mig för att jag bytt bild trots att min nya Avatar är en jag använt i flera år innan jag bytte till bilder av Ezio.😂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

TjockaBerta
2014-02-03 20:56
#36

#35

Jag har jättesvår med att folk byter Avatar. Jag trodde inte att jag gick så mycket efter bild men det gjorde jag. I ditt fall så har avatarerna samma färg i alla fall vilket kan vara till hjälp för mig.

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
2014-02-03 22:02
#37

Jag blir också helt förvirrad när folk byter avstar, det tar ett tag att anpassa men det går och lagom till då är det bytt igen 😘

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sofy
2014-02-04 01:41
#38

Jag måste bara berätta…Jag tycker att det är så mumsigt matlustigt hur min katt Pärla slickar sig om munnen på min Avatar så jag fick bara lov att byta tillbaka😃Det får mig att tänka på mat!😂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

dolfen
2014-02-05 12:30
#39

"Avataur. Det var väl någon sorts dinousaur!?" 🤓 🤔 😎

Jag har precis pillat lite med min Avatar, så att mera av
"vad det nu är" syns i bild.
Ingen stor förändring, men dock en förändring. :)

Anterrabae
2014-02-05 16:17
#40

Nej dolfen, det är en rastjur.. 😁

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2014-02-06 12:54
#41

#40 - Aha! 🙂

Hmm… Ras-tjur… 🤔
Då kan det inte vara den där Minotaurus som sprang omkring i labyrinten på Kreta, som var hälften människa, hälften tjur.

Annons:
DesK
2014-02-07 14:49
#42

Tänker särskilt på en vän som har sorg.

Vi får snart besök från Stockholm, ska bli så kul 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
2014-02-07 19:37
#43

Ja. När någon nära dör, kan man hamna lite i någon slags "tomgång", liksom. (Tänker på när en nära släkting dog förrförra året…)

Nu växlar jag in på något helt annat. Humortänket: 😜
Forts från #41:
…Och var det inte Minotaurus så var det kanske Dinotauros. 😎
:)

Anterrabae
2014-02-07 22:45
#44

43 touché! Åter till dinosarietemat ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2014-02-07 23:00
#45

#44 😃 👍
Det tog ett tag innan jag kopplade 44 med 43,,, men så är jag lite "trött i ögat " nu. 😊

Hmm. Det var 1:a gången jag varit förlägen (med en rosett i håret). 😇 Funderar

😎

Anterrabae
2014-03-18 17:32
#46

Jag saknar den här tråden lite grand, ibland. Jag saknar mysigt tomprat, fyndigheter och ordvitseri. Så jag plockar fram den igen och hoppas folk hoppar på. Idag är jag dårå tyvärr inte särskillt fyndig alls! Med huvudvärk och trots det stora sociala behov, på egna villkor. Får man vara så ego. Det är annars ganska praktiskt mes just nätet.. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2014-03-21 19:21
#47

Slänger in ett citat av Josh Billings. (Amerikansk humorist. 1818-1885.) "Varje människa har sina galenskaper - och ofta är de det intressantaste hon har." *galen-smiley* ;) (Har haft ideer att skriva här men blivit uppehållen av tråkigheter.) Men visst är det praktiskt att ha en inbyggd tank så jag kan tanka mig själv, vilket gör mig oberoende. *cool* (Jag är självklart jättetacksam för de "externa" tankningarna. Tack!!! De är de värdefullaste för mig!) :) Hmm. Slänger in en till, av Jean de la Bruyére, fransk författare, 1645-1696. "Med dygd, duglighet och gott uppförande kan man göra sig odräglig." *oskyldig!* :)

Anterrabae
2014-03-21 19:28
#48

Tanka själv är ovärdeligt! Tanka på andra lika så, om de bjuder på det ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
dolfen
2014-03-28 21:13
#49

För att utföra den perfekta smekningen gäller att handen har samma temperatur som mottagaren, den ska vara lätt och bör framföras med en hastighet av cirka 5 centimeter i sekunden. Detta har Sahlgrenska akademin i Göteborg kommit fram till. http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/sa-far-din-smekning-bast-effekt * Man har upptäckt en ny jättestjärna (HR 5171 A), den största hittills i vår galax. Den lyser en miljon gånger starkare än solen. Det är en dubbelstjärna. http://feber.se/vetenskap/art/295977/strsta_gula_stjrnan_ngonsin_hi/ Kanske "paret" som bildar denna dubbelstjärna känner till hemligheten med den perfekta smekningen? ;)

Anterrabae
2014-03-28 21:22
#50

49) det kan nog bli lite svårt att fråga :) Kul studie från Sahlgrenska… *tar sig för kinden och småskrattar..*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
2014-03-29 20:18
#51

Glöm inte att ställa fram klockan i natt :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

dolfen
2014-03-29 23:06
#52

Ja. Nu är det tid för sommar. Sommartider. :) http://www.youtube.com/watch?v=hD035vTc_Oc

Sofy
2014-03-30 11:52
#53

#52 Gick och nynnade på Idas sommarvisa när jag var ute och gick med vovven nyss😂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Anterrabae
2014-03-30 12:16
#54

#53 haha! ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dolfen
2014-03-30 18:01
#55

Georg Riedel (som gjorde musiken till Idas sommarvisa, bland andra) får Olle Adolphsons minnespris 2014. Hans visor " bygger broar mellan generationer och utgör ett av vår tidsviktigast musikaliska arv". http://www.musikaliskaakademien.se/nyheter/nyheter/georgriedeltilldelasolleadolphsonsminnespris.834.html Georg Riedel (Wiki): http://sv.wikipedia.org/wiki/Georg_Riedel Idas sommarvisa: http://www.youtube.com/watch?v=4Bkahcz3E1g :)

Annons:
Anterrabae
2014-04-01 18:57
#56

Idag var jag hos reumatologen.. Så jag var ute och flängde runt lite. I taxin på väg till stan fick jag turen att åka med en verkligen charmant chaufför. Han gjorde min dag :) Man blir så paff när man möter spontana genomsnälla människor utan baktankar! Fler sådana tack! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-02 16:34
#57

Nu har jag det städat och fnr.. Bara boka fönsterputs kvar :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-03 19:06
#58

Skulle man ta och fortsätta sin Ida-monolog här ;) eller avvakta och släppa in någon annan? ;) Vill egentligen bara ta tillfället i akt att berätta om hur tacksam jag är för fina uppmuntrande vänner ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2014-04-03 19:17
#59

Oj oj oj här går jag bara in och läser och glömmer att skriva! 😜 

Vackert väder har vi och min lille valp 🐶växer så det knakar. 

Ida, jag är också tacksam för fina vänner ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
2014-04-05 17:06
#60

Såg i tidningen att Agnetha Fältskog fyller år idag. (64) Här en, vad jag förstår, remix av en låt. 2004!? Hmm. Jag skulle också vilja "bringa" någon "flowers in the morning". Kanske strö rosenblad på frukostbrickan… :) Grattis på födelsedán, Agnetha! :) Agnetha Fältskog - If I thought you´d ever change: http://www.youtube.com/watch?v=yZnMHLnTbpw

Anterrabae
2014-04-05 18:28
#61

#60) den låten är så vacker! :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-06 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Det här kom dotter och make hem med från affären igår. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
TjockaBerta
2014-04-06 18:22
#63

#62 Oj vad du måtte ha varit snäll :D

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
2014-04-06 18:23
#64

*ler stort*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2014-04-06 18:35
#65

#63 Ida är så snäll och underbar ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2014-04-06 18:40
#66

*blir helt generad och rodnar* Tack! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TjockaBerta
2014-04-06 18:43
#67

#65 Verkar inte bättre :D

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
2014-04-14 23:02
#68

Inskriven på sjukan, snart sovdags.. Och jag delar rum med ett sågverk!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-15 18:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Blommogram till uppmuntran på sjukan :) från mamma!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
TjockaBerta
2014-04-15 20:31
#70

#69 När får du åka hem?

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
2014-04-15 20:59
#71

#70 Troligen på torsdag, åtminstone på permis.. Jag tror inte det blir klart till i morgon.. Men man kan kanske ha tur :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TjockaBerta
2014-04-16 11:31
#72

Hoppas du får fira påsken hemma 🥳

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
2014-04-16 11:42
#73

#71 Tack! ja det får jag. Oavsett de är klara eller inte är jag lovad att få va hemma i helgen, då kan de i alla fall inte göra något.. :) och jag är inte så dålig att jag måste vara inne hela tiden :) tur det!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-04-16 17:42
#74

Lite snabbt på och ganska överraskande, men mycket trevligt :) så blev jag utskriven och hemskickad idag. Så nu är jag hemma :) Tack till Dessan för besöket! ❤️

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2014-04-18 19:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Ida klart att jag hällsar på dig när jag kan ❤️

Vår lilla gullgosse växer och frodas, nu är han fem månader (Fotot är taget av min dotter)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2014-04-18 20:19
#76

Man går ju åt för mindre! ❤️ Pussa prinsen från mig!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Anterrabae
2014-04-19 21:21
#77

Idag får allt räknas som en bra dag i alla fall :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2014-04-19 21:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Ida ja det får det allt! Prinsen o jag tackar för trevlig rundtur 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2014-04-19 21:29
#79

Detsamma från prinsen här, och resten av oss :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-05-20 18:56
#80

Nu halkat babbeltråden efter igen ;) Tycker om tompratet, det vardagliga och trevliga och speciella människor :) Vi är på väg till Dalarna med husvagnen.. Det kommer bli bra. Lite väl ont nu på väg bara.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Denna kommentar har tagits bort.
DesK
2014-05-20 19:47
#82

Ida, trevlig resa! ❤️

Här pågår köksrenovering 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2014-05-31 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Nu är köket färdigt! 😍 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Anterrabae
2014-05-31 21:25
#84

Så snyggt det blev Desirée ❤️:)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sofy
2014-06-02 15:28
#85

Det blev jättesnyggt fast bilden är upp och ner😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

fridaas
2014-06-02 16:11
#86

#83 åh jag vill också ha ett uppochner vänt kök! ;) snyggt iaf! Jag börjar fundera på om jag är/har varit en väldigt oansvarig förälder när det kommer till mat till småbarn. Gick med i en grupp på fb för att få mer mattips då fantasin började tryta, och jag blir mörkrädd ibland, barn får inte äta si och de får absolut inte äta så.. Min dotter har fått mat med salt i (dock inga mängder, men i smör, buljong, ketchup osv) sen hon började äta, likaså mejeriprodukter. Men det är tydligen jättehemskt att ge barn under ett år, men varför chocka kroppen med salt och mejeriprodukter när de passerat ettårsdagen?! Så fort någon fått veta att just det barnet har fyllt ett år så försvinner alla restriktioner totalt och det är bara att vräka på typ..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Rita-S
2014-06-03 11:53
#87

Hej världen. Jag lever igen!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Intehärutandär
2014-06-03 18:56
#88

#86 Du kan vara lugn. Ingen fara. 

På min son och hans tremännings tid (1999-2000) så rekommenderade BVC båda oss (samma län, men inte samma stad) att ge våra barn grädde i vällingen runt 6 månaders ålder. För att de skulle tjocka på sig lite. Nu ammades de och åt mat. Så min son fick grädde i maten, hon (tremänningen) i välling. Och de lever och är kärnfriska. ;) 

Min son åt som mig innan han var året. Var bara försiktig med t ex honung och grönkål (som jag inte äter). 

Lite på din egen magkänsla och undvik sidor som innehåller människor fulla med hormoner. Alternativt, ta allt med en nypa salt.

Anterrabae
2014-06-27 21:31
#89

Nu är vi framme i Skåne och har 10 härliga dagar med fantastiska vänner framför oss. På hemvägen tänkte vi ta en annan väg hem, en liten roadtrip upp längs skånska ostkusten. Och vidare upp till Blekinge, innan vi svänger västerut igen. Vid snabb överblick så känns det som Karlskrona kan vara bra pausort. Troligen för mat eller fika eller något. Gärna barnvänligt. Någon som har tips?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
2014-08-30 20:11
#90

Det blev inte ostkustväg hem pga förkylning. Hemma från sörlandet har vi varit snart två månader. Det har varit två händelserika och besvärliga månader, har legat på sjukhus i en av dem.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Sofy
2014-09-05 20:24
#91

Efter si sådär hundra år tittar jag in här.
Hur är det med er alla? Lever ni fortfarande?

Själv har jag fått tillbaka Lexie som födde valpar här och hon kommer nog att stanna kvar här så hon slipper flytta runt. Ezio är tillräckligt mogen att klara av att bo med henne tills hon blivit lite stabilare och säkrare utan att ta åt sig för mycket från henne.

Förlorade även min pojkvän för ett par eller sju månader sedan vilket än idag är jobbigt, men av någon underlig anledning har jag hittat kärlek igen trots att jag är rädd att han ska dö typ varje sekund vi inte är med varandra.

Men livet för mig rullar på! Hoppas det är underbart med er!🌺

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Upp till toppen
Annons: