Annons:
Etiketterförrättersmårättertillbehör
Läst 1244 ggr
TjockaBerta
10/15/13, 7:46 AM

Fetaostens dag 15 okt

Idag är det Fetaostens dag.

Fetaosten används mer och mera i Sverige i olika maträtter. Många tycker det är gott.

Hur använder DU Feta?

Hur firar du Fetaostens dag?

"En av världens äldsta ostar fyller snart 4 år. Den 15 oktober 2007 fick Grekland ensamrätt på namnet Feta. Det har EU beslutat. Därför har vi på Fontana utnämnt denna dag till Fetaostens Dag. "

Källa: Fontanas hemsida

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
DesK
10/15/13, 10:56 AM
#1

Många ✨ Till dig, TjockaBerta! 🙂

Då firar vi det här idag, men hur vet jag inte än 🤔

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
10/15/13, 5:42 PM
#2

Idag blev det tidig middag.

Hade först tänkt ha småländska isterband, men efter att ha läst här om fetaostens dag, ändrade jag till äggröra innehållande bland annat fetaost och oliver. 🙂

TjockaBerta
10/15/13, 5:45 PM
#3

#2

Det var en väldigt passande middag dagen till ära 🙂

>>>Malum domesticum<<<

Intehärutandär
10/15/13, 10:51 PM
#4

Det är gott med fetaost och vi har det i regel hemma, inte idag. Jag hinner då inte med i alla "dagar" som finns. Kanelbullar, chokladbollar - i måndags var det tydligen räkmackans dag eller nått. 

Jag håller mig till Våffeldagen. 😊

dolfen
10/16/13, 2:08 PM
#5

#4 - Tack för räkmacketipset. Glad Det var väldans längesedan jag käkade räckmacka, så det blir troligen det till middag någon dag i helgen.

Att skala, eller att inte skala..? Det är frågan. 🤔
Det lutar i nuläget åt den saftigare (skal-)varianten, trots pillighets-faktorn.

DesK
10/16/13, 4:11 PM
#6

Vi festade till och gjorde fetaostcreme som vi åt till snabbstekt lollo rossosallad med senapsvinaigrette, kan säga att det var en riktig höjdare 👍

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: