Annons:
Etiketternötviltgris
Läst 3376 ggr
[WickedAlly]
2013-09-25 18:56

Köttpaj?

Brukar titta på engelska matprogram och flera gånger har de gjort köttpajer. Inte med köttfärs utan med köttbitar och grönsaker i. Försökte googla fram ett recept men jag måste vara kass på att googla för jag hittar inget. Alla jag hittar är med köttfärs.

Någon som förstår vad jag letar efter och har ett recept att dela med sig av? :)

Annons:
DesK
2013-09-25 19:02
#1

Det du är ute efter är steak & kidney pie som i princip bygger på att man gör en paj av resterna från en köttgryta och om man inte vill så måste man ju inte ha njure med i grytan 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[WickedAlly]
2013-09-25 19:13
#2

Tack! Var det jag tänkte på ja, inser nu att jag hört namnet många gånger men jag kopplade det inte alls.

Anterrabae
2013-09-28 17:44
#4

Sen fanns ett avsnitt av hela England bakar, på tv4play, förvisso premium, där de gör mat och köttpajer av olika slag. Men nu när jag letade var det borta, kanske går att hitta någon annan stans.. Får kolla lite. :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[WickedAlly]
2013-09-28 17:46
#5

#3 Tack!

#4 Ja, just det ja. Kanske finns att se någonstans :)

VildaVittra
2013-09-28 20:50
#6

Letar man brittiska recept så är River Cottage en guldgruva: http://www.rivercottage.net/recipes/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: