Annons:
Etiketterfiskskaldjur
Läst 928 ggr
Mooniq
2013-09-17 20:44

OM MAN INTE GILLAR FISK...

BACONSTEKT FISK

Ta ca 140 - 200 gram bacon och stek ur fettet på medelvarm spis.

 Gärna med 2 msk smakfritt kokosfett eller smör.

Spara fettet och bryt ner de krispiga baconen till småbitar - lägg på en liten tallrik

Stek fiskfiléer - inte på högsta men nästa högsta värmen i baconfettet, några minuter på var sida.

strö över lite svartpeppar.

Vid serveringen så strö över baconkrispet oxå.

Servera med grönsallad, blomkål / Broccolimos eller kokta/ wokade blandade grönsaker/potatismos.

 Baconfettet maskerar fisksmaken och ger en fin rökt/salt brytning - värd att prova.

600 - 900 gram kokt broccoli/blomkålsmos. Ta kokta grönsaker, en rejäl klick smör och en 200 gramsask Philadelphiaost, gärna en pressad vitlöksklyfta och rör ihop med elvispen. Smaka av med lite salt och peppar.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
DesK
2013-09-17 21:12
#1

Detta är ett kanonbra och enkelt recept! Finns många som gör på liknande sätt med den nyttiga lutfisken 🙂 Så här kommer fler ✨ till dig! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-09-18 11:48
#2

*antecknar* 😎

Mooniq
2013-09-18 11:53
#3

jag gillar INTE fisk. Jag har riktigt svårt för fisk men när jag blev bjuden på baconstekt fisk så tog jag två gånger!! har nog aldrig hänt i mitt liv.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Tassy]
2013-09-18 11:53
#4

Jag älskar fisk i alla former, och bacon låter spännande, det har jag aldrig testat ihop!

Mooniq
2013-09-18 11:54
#5

Jag tror det är relativt vanligt i Norge att ha baconstekt fisk. Tror recptet kommer därifrån.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Tassy]
2013-09-18 11:55
#6

Spännande! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: