Annons:
Etikettmatprat
Läst 1161 ggr
Pelle Långlös
9/10/13, 10:56 AM

5 mål om dagen?

Försöker att gå ner i vikt och mitt största hinner är att jag äter för lite. Så nu har jag kommit upp i 3 mål om dagen, alla varma måltider. Men för att boosta på viktminskningen behöves säkert 5 mål om dagen.

Testa imorse med att äta en yoghurt men det funkar inte alls. Jag var fortfarande mätt då vi hade rast. Hungrig blir jag redan 10:20 och då 40 minuter kvar till lunch. Frukost 7:20 och första rasten är kl 9. Att äta någon annan tid får jag inte, har frågat. Vad kan jag göra?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Fridaaaa
9/10/13, 11:00 AM
#1

3-5 mål per dag brukar man räkna. Så 5 st är inget måste. Mycket handlar också om vad man äter och mängden :) så stirra dig inte blind på att äta just 5mål per dag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
9/10/13, 11:00 AM
#2

Ät när du är hungrig! Om det blir 1, 2 eller 3 gånger om dagen spelar väl mindre roll. Bara du ger kroppen bra näring.  

Själv tillhör jag dem som går upp i vikt av mejerier - så att utesluta en del av dem kan kanske vara något att testa - om du nu äter mycket av dem vill säga. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Pelle Långlös
9/10/13, 2:03 PM
#3

Det är ju inte alltid jag kan välja när jag vill äta. Lunchen börjar 11. Nä inte så mycket mejerivaror. Yoghurten var en test.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

ettlitetalias
9/10/13, 4:55 PM
#4

Kan du inte ta med dig en påse skivad frukt eller liknande och ta några skivor då och då, t.ex. om du ändå ska på toa eller liknande?

Pelle Långlös
9/10/13, 5:41 PM
#5

Det skulle jag kunna göra. 😉

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Mooniq
9/10/13, 5:43 PM
#6

Bättre du skivar grönsaker. Mindre socker och mättar bättre och ger kroppen mer näring.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: