Annons:
Etikettmatprat
Läst 1126 ggr
Honestyisdead
6/17/13, 8:12 PM

Favoritpålägg på pizza?

Vad har du helst på din pizza?

Annons:
[deen]
6/17/13, 8:18 PM
#1

Grönsaker, t ex paprika, lök, tomat, oliver mm, eller tonfisk. Ost i alla former (nästan) är ett måste!

Åt förresten världens godaste pizza utomlands för många år sen, med lax, chevre, tranbär och ruccola. Herregud, har aldrig hittat nåt liknande sen dess, den var magisk!🤤

Anterrabae
6/17/13, 10:52 PM
#2

Åh det är inte lätt, det finns mycket gott! En favvo är mörat marinerat nötkött och hemgjord bea. Massa grönsaker. Eller riktig kebab, med både kalla och varma grönsaker på och stark sås, fefferoni och tahinisås. Lite som en kebabsallad på bröd ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
6/18/13, 12:13 AM
#3

svamp, lök, grönsaker, salami, bacon, sallad - utöver standard tomatsås och ost.

DesK
6/18/13, 7:01 AM
#4

Hemgjord pesto, fårost och när den kommer ur ugnen lägger vi på lufttorkad skinka och ruccola 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fellfrosch
6/18/13, 8:39 AM
#5

Sardeller, vitlök och lite kapris :)

Intehärutandär
6/18/13, 6:46 PM
#6

Äter sällan pizza för jag har inte funnit någon bra glutenfri botten. Ett måste är mozzarella, sedan pesto. Tomater, lök (helst purjo). Viktigast är en god tomatsås med vitlök, olivolja och basilika i som fått koka ett tag.

Annons:
chilisalsa
6/18/13, 7:04 PM
#7

Jättemånga varianter att välja på såklart. Men en blandning av gräddat och råa grönsaker på, och passande sås. Kött kan vara vad som helst… souvas t.ex Fisk passar sällan och ingen frukt ! iaf inte med starka saker… och ännu sämre med lama smaker… Riktigt rökt skinka brukar passa bra, gärna tillsammans med parmesan eller pepparotssås.

En kollega köpte kebabsallad till lunch idag… fick med apelsin och melon i den… var inte så nöjd !?!

Medarbeterare på Kost

ettlitetalias
6/18/13, 7:48 PM
#8

Åååh så många att välja mellan!

En klassisk skinka och annanas är fint
liksom kyckling, paprika, lök och pepperoni (med vitlökssås)
jalfrezi-kyckling med paprika, lök och extra chillis (med mintsås)
räkor
taco-köttfärs med lök, färsk tomat, champinjoner och så ett ägg ovanpå
en enkel mozzarella, tomat, pesto och oliver
fläsk/oxfilé med lök, tomat och bea!
Mmmmmm!

Honestyisdead
6/18/13, 8:19 PM
#9

Hemgjord pizza med långkokt tomatsås, bacon,lök, vitlök, röd paprika, chili och lite ost.

LinaK
6/19/13, 10:10 PM
#10

Jag bara älskar ju svamp, så champinjoner är ett måste. Gärna lite skinka eller bacon 🙂

Men fick en hel del bra tips härifrån vad man kan ha på pizzan.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Aquelegia]
6/20/13, 12:25 AM
#11

Starka pizzor: Min absoluta favorit är med oxfilé, tacosås, jalapenjo, lök och champinjoner. MUMS!

Zureel
6/20/13, 9:11 PM
#12

Jag brukar variera mig rätt mycket och testa olika men min favorit är nog en vanlig hawaii jag har aldrig blivit missnöjd när jag beställt den.


Sofy
6/21/13, 12:09 AM
#13

Min favorit är Oxfilé, tacosås, jalapeño, lök och vitlök med en burk bearnaisesås på sidan om. En inbakad oxfilépizza slår aldrig fel heller. Eller en gyrospizza🤤

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
[Aquelegia]
6/23/13, 4:38 AM
#14

#13 Låter som en klassisk Acapulco som är OFANTLIGT svår att finna i staden där jag bor :( FÅr ta mig till hemstaden för att få en sådan vilken pizzeria jag än går till ^^

Portie
6/23/13, 4:49 PM
#15

Helst egengjord tomatsås, färska champinjoner, ost i massor även mozzarella, rödlök, räkor, skinka. Brukar även ta lite smått och gott ur kylskåpet av det man har över, kan bli lite allt möjligt då. Gott är det i alla fall!

Upp till toppen
Annons: