Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 3519 ggr
Sofy
6/10/13, 9:02 PM

Dagens middag 61

Förra middagstråden började bli väldigt lång och klumpig så här är en ny tråd att dela med dig av dagens middag!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
Zureel
6/10/13, 9:06 PM
#1

Idag blev det tonfiskröra med knäckebröd.


[Mustangcab]
6/10/13, 9:38 PM
#2

Stekt falukorv med upphettad färskpotatis.

fridaas
6/10/13, 10:13 PM
#3

Den berömda rätten blev till grillad fläskytterfilé, pommes och ädelostsås

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

bamse6311
6/11/13, 5:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Söndagens måltid blev marinerade Spare Ribs med potatisgratäng och grönskaker.

Bästa hälsningar,
Bertil

[deen]
6/11/13, 1:53 PM
#5

Det lutar åt pannkakor idag tror jag!

Sofy
6/11/13, 1:54 PM
#6

Igår blev det ett paket snabbnudlar till middag. Idag SKA det bli riktig mat! men vad…?🤔

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
[Aquelegia]
6/11/13, 10:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

ÄNTLIGEN mat! Tack gode gud för rester som man kan trolla med. Kycklingsallad fullproppad med vitaminer mums!

[Mustangcab]
6/11/13, 10:46 PM
#8

Entrecote med potatisgratäng och hemmagjord bearnais. Fast vi åt det på en restaurang😃

[deen]
6/12/13, 1:32 PM
#9

Det blir korv stroganoff här idag.

fridaas
6/12/13, 1:44 PM
#10

Igår blev det grillad fläskfilé, pommes och tzatziki. Idag lutar det åt pasta carbonara

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Tassy]
6/12/13, 1:45 PM
#11

Kyckling med örter och vitlökssås. Grönsaker och sallad till.

Sofy
6/12/13, 3:57 PM
#12

Igår kom sambon hem med en pizza till middag🤔

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Zureel
6/13/13, 4:47 PM
#13

Idag är det grått och regnigt här ska värma upp mig med ärtsoppa om en timme eller så när den är färdig.


Annons:
[JeanetteK]
6/13/13, 6:35 PM
#14

Pannkakor… Är varken mätt eller belåten. 😕Ingen favorit.

Zureel
6/13/13, 6:38 PM
#15

#14 jag brukar ha lite potatismos i pannkakssmeten ifall jag vill ha mer mättande pannkakor.


[JeanetteK]
6/13/13, 6:42 PM
#16

#15 Ah, det låter inte så dumt! Tusen tack, det ska testas nästa gång. 👍

[Tassy]
6/13/13, 8:55 PM
#17

Man kan också byta ut någon deciliter av mjölet till grahamsmjöl för bättre mättnad, och nåt extra ägg. 👍

Idag blev det rester; chili con carne, keso och grönsaker.

[JeanetteK]
6/14/13, 10:06 AM
#18

#17 Tackar! Ska testas. Fick också höra att man kunde ha rivna morötter i. Får nog göra två skålar med smet - kan aldrig tro att sonen skulle kunna luras att äta annat än vanliga pannkakor. 🙂

bamse6311
6/14/13, 10:22 AM
#19

Ikväll blir kycklingklubba med ris, currysås och grönsaker.

Bästa hälsningar,
Bertil

Honestyisdead
6/14/13, 11:27 AM
#20

Idag blir det kammusslor med jordärtkockspuré och knaprig bacon till förrätt. Huvudrätt blir fläskytterfilé med hemgjord bearnaisesås och ugnspotatis. Efterrätt köpeglass.

Annons:
[Tassy]
6/14/13, 1:59 PM
#21

rester av kyckling och grönsaksfräset med örtsås.

Intehärutandär
6/14/13, 8:10 PM
#22

Salladsbuffé från Ica Kvantum. Blev riktigt häpen över hur mycket de hade att välja på nu!

DesK
6/14/13, 10:39 PM
#23

Smördegssnurror med tapenade, smördegsstänger med fetaost och lufttorkad skinka, laxrullar med färskost och aavocadomos, smörgåstårta med räkor, caviar, majonnäs, crème fraiche,  smörgåstårta med skinka, leverpastej, crème fraiche, sallad, ostar, kex, Henkel Trocken, alkoholfri fläderbubbel och alkoholfri Chapel Hill Sparkling, kaffe, cheesecake Felicia,  några småkakor, hallon och vattenmelon = studentmiddag 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[deen]
6/15/13, 8:56 AM
#24

#23 Riktigt kalas låter det som!

I torsdags fattades orken, och det blev ta med hem-mat.
Igår gjorde jag en allt i en panna-rätt, med kyckling, ägg, ris, tomat och paprika. Blev bra!

[Tassy]
6/15/13, 9:33 AM
#25

Idag blir det honungsmarinerad fläsk"ytterfilé" och nånting till.

Sofy
6/15/13, 12:28 PM
#26

Baguette med god skinka och kryddsmör blev det till middag igår😇

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Honestyisdead
6/15/13, 2:20 PM
#27

Idag blir det lammfile med potatisgratäng och rödvinsreducering.

Annons:
Marinas Mix
6/15/13, 4:55 PM
#28

Minutbiff, pommesfrites och sallad

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

DesK
6/15/13, 6:01 PM
#29

Ugnsstekt fläskytterfilé, bulghur, sallad, pesto, tapenade, hummus och Chapel Hill Sparkling kaffe och kakor efter 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
6/15/13, 6:40 PM
#30

Blir visst rabarberkräm till dessert idag :)

Sofy
6/15/13, 11:33 PM
#31

Ost och skinksallad.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[Björn.B]
6/16/13, 3:11 PM
#32

Slottstek med pressgurka och potatis står på menyn ikväll.

mikkan01
6/16/13, 3:44 PM
#33

Färskpotatis, gravad lax, rostbiff, filodegsknyten, sill….och till efterrätt jordgubbar med grädde, en salig blandning av allt. 😃

~mikkan

[deen]
6/16/13, 4:30 PM
#34

Är sugen på omelett av nåt slag, så det får det bli.

Annons:
[Tassy]
6/16/13, 6:14 PM
#35

Urgoda morotsjärpar och mindre gott grönsaksmos till, haha!

Zureel
6/16/13, 6:22 PM
#36

Okonomiyaki med stekt kattfisk


DesK
6/16/13, 6:56 PM
#37

Råbiff med rödlök, äggula, kapris, vitlök, himalayasalt, sallad och alkoholfritt vin 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
6/16/13, 7:08 PM
#38

oj har visst inte skrivit något alls i denna tråden än! Ikväll blir det pasta med kyckling i tomatsås proppad med grönsaker.

Honestyisdead
6/16/13, 8:20 PM
#39

Här blev det kycklingsås med tomat, färsk oregano och rödvin och ris till det.

fridaas
6/16/13, 10:09 PM
#40

hemmagjord pizza

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Anterrabae
6/17/13, 12:56 AM
#41

Stek, kryddad med saltinlagda citroner och oregano, såsen reddes med crème fraîche, broccoli och sallad till. Kaffe och hembakad frukt/nöt-bar efter.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Intehärutandär
6/17/13, 5:57 PM
#42

Hemgjord vegetarisk pyttipanna till mig. Fetaostfylld chorizo och pommes frites till barnet.

Anterrabae
6/17/13, 6:00 PM
#43

Rester från igår :) lika gott idag!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
6/17/13, 6:21 PM
#44

Hemgjord pizza Felicia, sallad och till efterrätt glass

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Björn.B]
6/17/13, 7:00 PM
#45

Varmrökt lax med en dillpotatissallad.

[deen]
6/17/13, 7:23 PM
#46

Makaronipudding🤤

Honestyisdead
6/17/13, 7:27 PM
#47

Pastagratäng med kassler

[Tassy]
6/17/13, 8:04 PM
#48

Mozzarellapizza med parmaskinka och ruccola.

Annons:
mikkan01
6/17/13, 8:12 PM
#49

pizza här med😃

~mikkan

fridaas
6/17/13, 8:44 PM
#50

Kycklingbaugett först, sen bjöd pappa på grillat, så nu sitter man här med fetingmatkoma!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Anterrabae
6/17/13, 8:57 PM
#51

Men vadsugen jag blev på pizza då! Får göra en gapsig LC-variant i morgon!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
6/17/13, 9:00 PM
#52

Måndagen den 17 juni är härmed utnämnd till Matlusts pizzadag 😛

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
6/17/13, 9:04 PM
#53

👏 😋

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

ettlitetalias
6/17/13, 10:34 PM
#54

Jag åt inte pizza (för en gångs skull..)! 😃 Här blev det stekta fläskbitar, champinjoner och pasta i philadelphia-sås med grönkål

Honestyisdead
6/18/13, 7:10 PM
#55

Idag ska vi steka snitzlar gjorda på picnicbog (20kr kilot på maxi). Till blir det ugnsrostad potatis, gräddsås och saltgurka. Glömde köpa kapris.

Annons:
DesK
6/18/13, 7:14 PM
#56

Här blev det "vad köket erbjuder" 😛

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
6/18/13, 7:41 PM
#57

Idag blir det pizza 😎  ✨

DesK
6/18/13, 7:59 PM
#58

#57 ✨ till dig! 😃 Då är tisdagen den 18 juni Matlusts andra pizzadag! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
6/18/13, 8:01 PM
#59

Rester

[Tassy]
6/18/13, 8:01 PM
#60

I morgon blir det Laxpaj med ramslök.

[deen]
6/18/13, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Idag blev det lax med färskost, ris, brynt vitkål och grönsaker.

DesK
6/18/13, 8:49 PM
#62

deen ✨ för den fina bilden! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
fridaas
6/18/13, 8:52 PM
#63

Baconlindad fläskfilé med ädelostfyllning, tzatziki och potatisgratäng

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Aquelegia]
6/18/13, 9:50 PM
#64

Haha vad roligt att det är pizzadagen idag då jag faktiskt gav efter och köpte pizza idag! Måste säga, att jag inte alls var så väldans imponerad. Jag som höjde pizzan till skyarna och väl köpt så är det mer, nja inte så jätteintressant längre.

Anterrabae
6/19/13, 12:04 AM
#65

Maken gjorde fiskbullar på sej. Med gräddig dill-och citronsås. Jättegott, och dottern hyllade dem till skyarna. Hon åt nog nästan hälften själv!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

bamse6311
6/19/13, 3:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Bild från söndagens måltid.
Kyckling och svampfylld tortelloni samt smulad mozarella och grönsaker.

Bästa hälsningar,
Bertil

[Aquelegia]
6/19/13, 11:58 AM
#67

Soljanka med sojakorv😍

[deen]
6/19/13, 2:20 PM
#68

#62 Tack!😊

#67 Vad är soljanka? Nu blev jag intresserad!

Honestyisdead
6/19/13, 2:24 PM
#69
Annons:
[deen]
6/19/13, 2:32 PM
#70

Tackar Hera! Det receptet ska jag spara.

DesK
6/19/13, 6:22 PM
#71

Köttfärsbiffar, tabouleh och sallad och glass med varm chokladsås efter

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
6/19/13, 6:27 PM
#72

Idag köper vi färdig thaimat. Killen tar nudlar med nötter, lime och kyckling. Jag tar räkor och bläckfisk i vitlök,chili och lök, och ber om extra stark ;)

ettlitetalias
6/19/13, 6:51 PM
#73

jag skulle ha slängt in en stor bit fläskkotlett i ugnen, men det börjar bli sent, och den är fortfarande frusen.. Kanske går och köper en macka eller nåt senare.

mikkan01
6/19/13, 7:11 PM
#74

Lax, bulgursallad och dillsås 🙂

~mikkan

[Aquelegia]
6/19/13, 7:40 PM
#75

#68 Soljanka är en sur korvsoppa som dock i berlin görs liknande som min familj gjort i några hundra år, nehmen det har allt funnits i släkten.

Den görs som jag beskrivit i inlägg #14 I nyårsmattråden De andra recepten tycker jag inte alls verkar likagoda😛

Blev kålsoppa istället för jag kunde inte erinra mig i matbutiken vad jag skulle ha tomatkross till så orkade inte bära hem det haha utan tomatkross ingen Soljanka! Sambon blir nog mäkta glad om jag väntar med att laga den tills han är hemma igen😃

Honestyisdead
6/19/13, 8:51 PM
#76

#75 Verka göras både med korv och med kött.

Annons:
[deen]
6/19/13, 8:52 PM
#77

Haha, ok! Jag ska läsa den tråden då!

Om du orkar skriva receptet i en egen tråd skulle jag bli glad, *hint, hint*.😇

Anterrabae
6/21/13, 12:57 PM
#78

Ikväll blir det grillat. Vi bidrar med grillspett och hemgjord bea samt en gigantisk vattenmelon. Hoppas vi slipper åska och regn i större utsträckning.. Men en lagom urladdning skulle sitta fint.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
6/21/13, 12:59 PM
#79

Vi ska ha laxpaj, silltallrik och färskpotatis i dill, gräddfilsröra och så jordgubbar med citruskesella och biggaråer.

mikkan01
6/21/13, 2:12 PM
#80

Äter folk något annat än färskpotatis och sill idag 😃 …det gör inte jag iaf! 
Vi har redan hunnit med första rundan…färskpotatis, lax, sill, västerbottenpaj, sallad och muffins ala jordgubbstårta. Världens matkoma men ikväll blir det grillat också…jisses.

~mikkan

bamse6311
6/21/13, 2:51 PM
#81

@#80 mikkan01

Här blir det färskpotatis.

Jag är en sådan som aldrig någonsin äter färskpotatis innan midsommarafton och så skall den vara odlad här på Bjärehalvön i Skåne där jag bor.

Som sagt så ingen som helst nypotatis innan midsommarafton, det är jag jäkligt noga med.

Matjesillen köper jag i lös vikt och inte sådana som de säljer i burk på ICA, COOP eller någon annanstans.

Nåväl, nu är det säkert inte något fel på matjes i burk heller.
Den billigaste "eldorado" från Willys och Hemköp brukar få högsta betyg i tester.

Jag var bjuden till en större fest dit det kommer 30-40 stycken och en jäkla massa olika mat och den skall hållas på en bondgård här

Trevlig nyårsafton önskar,
Bertil

mikkan01
6/21/13, 2:58 PM
#82

#81 Jag har inte kunnat hålla mig ifrån färskpotatisen 😇 låter härligt men det är ett tag tills nyårsafton hörru! 😃

~mikkan

bamse6311
6/21/13, 3:01 PM
#83

@#82

Blev lite fel det där med Nyårsafton men saka samma med Nyårsafton eller Midsommarafton *skrattar*.

Ha de gött alla på tråden.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
ettlitetalias
6/21/13, 4:49 PM
#84

Inget midsommarfirande for mig idag 😕 Blir phad thai istallet..

Honestyisdead
6/21/13, 8:14 PM
#85

Vi sitter och äter kräftor, grekisk sallad, bröd och ostar. Imorgon ska vi grilla flintastek.

Intehärutandär
6/22/13, 9:48 AM
#86

Igår grillade vi. Ingen av oss äter sill. Så det blev hemgjord potatissallad på färskpotatis), färdiga texmex-burgare (Icas), MAX dressing, Quornnuggets till mig (trodde jag hade vegburgare hemma, tji fick jag). Gräddtårta med jordgubbar till efterrätt.

Honestyisdead
6/22/13, 10:14 AM
#87

Ska grilla en gös plus flintastek ikväll.

LinaK
6/22/13, 4:25 PM
#88

Rester från igår, färskpotatis och lax (plus lite kött) sedan så blir det en lime och dillsås till det 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

mikkan01
6/22/13, 4:27 PM
#89

Grillat med färskpotatis från landet, chilibea och paprikasallad! 🙂

~mikkan

ettlitetalias
6/22/13, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Idag fanns bara £10 kvar i plånboken, vilket ska räcka fram till löning, så det blev till att budget-shoppa! Tycker det är riktigt roligt ibland när man får använda huvudet lite och hitta på nya recept.

Kvällens måltid blev hemmagjord potatissallad med philadelphiaost, ärtor, dragon och vitlök. Till det blev det fläskkotlett fylld med pepprig blodkorv, stekta champinjoner och knaperstekt vitlök. Ååååååh vad gott det var! 🤤

Annons:
DesK
6/22/13, 7:00 PM
#91

Oj oj oj vad gott det låter och ser ut! ✨ Till dig för den fina bilden! 🙂

Igår blev det gravad lax, räkor, ångkokt färskpotatis, sallad, vitt vin från Alsace, jordgubbstårta med lemon curd till efterrätt.

Idag är det mina barns dopdag som vi firade med barndomsminnemat, frikadeller i citronsås, ångkokt färskpotatis och grön sparris, sallad och glass med kaffechokladsås 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
6/22/13, 7:02 PM
#92

Igår blev det först färskpotatis, grönsaker, gräddfil och gräslök på jobbet. På kvällen blev det grillade revben, kycklingfiléer, fläskfilé, ugnstekt färskpotatis, tzatziki, sallad, någon röra på creme fraich, fetaost och soltorkade tomater bl.a.

Idag blev det köttgryta med massa rödvin i och potatismos till.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sofy
6/23/13, 1:59 AM
#93

Igår blev det middag hos ena brorsan. Massvis av olika sill, potatis, såser, potatissallader, rödbetssallad, grönsaker, prinskorvar och köttbullar och oxfilé och säkert en hel del som jag glömt. Gott var det i alla fall och massa vitt och rött vin och annat gott att dricka🤤

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

bamse6311
6/23/13, 3:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Midsommardagens middag och midsommartraditioner överhuvudtaget.

Först och främst så när det gäller midsommar överhuvudtaget så äter jag aldrig någonsin nypotatis innan midsommarafton, aldrig någonsin.

Jag och min fd fru sade så redan i början på 70-talet, aldrig någonsin en nypotatis innan midsommarafton och det var en tradition som vi behöll.

Visst hade vi hus och trädgård och satte naturligtvis potatis men aldrig någonsin att vi åt en enda nypotatis innan midsommarafton.

Det hade ju tagit bort hela upplevelsen med den delikatess som nypotatis är och dessutom serverad för första gången på året när det är midsommarafton.

Det spelade ingen som helst roll om gamla potatis knappt fans att köpa då får man äta något annat istället och därmed basta.

Så tyckte åtminstone jag och mig fd och jag håller mig fortfarande till samma tradition.

Detsamma är det med matesillen, den äter man för första gången på året på midsommarafton och den skall vara köpt i "lös vikt" hos fiskhandlaren och inte i burkar på ICA eller var man nu brukar inhandla sina matvaror.

Tänker på det där gamla talesättet #den som väntar på något gott väntar inte förgäves".

På midsommardag som den här bilden är ifrån nu denna midsommardag så tillagade jag den precis på samma sätt som alltid.

Man har kokt nypotatis i kylen från midsommarafton.

En riktigt rejäl klick smör i stekpannan och i med de kalla kokta potatisen.
Lite lätt med svartpeppar på och låt de steka färdigt.

Till detta den matjessill som finns kvar och så lite gräddfil.

Svårare än så behöver det inte vara och gudagott är det.

Har ingen bild från midsommarafton då jag var alltför hungrig och sugen på denna delikatess för att hinna fotografera.

Bilden är från midsommardagens smörstekta kalla kokta potatisar med matjessill o0ch gräddfil.

Tyvärr så hade jag ingen gräslök eller dill kvar men det funkade perfekt ändå.

Bästa hälsningar,
Bertil

mikkan01
6/23/13, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Idag bidde det kyckling sze chuan med ris och broccoli…gottigott 😉

~mikkan

ettlitetalias
6/23/13, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Idag blev det ännu en budgetmiddag. Pastasallad med bönor, ärtor, oliver, fetaost och getost i chilli-pesto. Mums!

DesK
6/23/13, 8:52 PM
#97

Ettlitetalias du får en månads Insider av mig för dina bra och fina beskrivningar på budgetmiddagar med bilder! ✨

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Tassy]
6/23/13, 9:22 PM
#98

Idag blev det sill och potatis.

I morgon blir det stekt lax och potatis och grönsaker.

Honestyisdead
6/23/13, 9:24 PM
#99

Ida blev det resterna av den grillade gösen från igår, matjesill, cremefraishe, rödlök och nypotatis.

Märkte att min köttfärs här hemma gick ut imorgon, så jag gjorde en kålpudding ikväll också. Men den äts först imorgon med gräddsås, potäter och lingon.

DesK
6/23/13, 9:26 PM
#100

Här blev det Caesarsallad special och till efterrätt jordgubbar doppade i lemon curd 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
6/23/13, 10:13 PM
#101

#97 Åh tack så mycket DesK! 😊

Intehärutandär
6/24/13, 2:43 AM
#102

Vi gjorde vegetarisk lasagne. Kan inte minnas då vi åt det senast. Lyx.

DesK
6/24/13, 1:06 PM
#103

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: