Annons:
Etikettveggo-vegetariskt
Läst 780 ggr
chilisalsa
2013-05-27 21:55

God Hummus, är det möjligt ?

Ja det är den enkla frågan. Vill inte ha nåt som man måste äta för att få i sig protein, som för en del veganer, utan något som jag kan tycka om, som en rätt i sig själv!

Medarbeterare på Kost

Annons:
ettlitetalias
2013-05-28 01:00
#1

JA! Min mataffär på hörnet har jättegoda ena! Maroccanska med rostade paprikor och chillis och piri-piri med citron, chilli och örter. Rostad lök och vitlök och oliver… MUMS! Så gott på rostad bröd, kex eller i wraps med till exempel bönor, falafel eller sallad. Skinka och kyckling fungerar med! Eller som dipp till morötter och paprika. Ååh, jag har haft sånt sug efter hummus i flera dagar att jag nog måste köpa hem ett par byttor imorrn..

chilisalsa
2013-05-28 02:11
#2

Låter gott !

Medarbeterare på Kost

DesK
2013-05-28 08:04
#3

Hemgjord ska det vara! 🙂 Helst på hemkokta kikärter, de på burk smakar ofta lite unket. Kikärter, bra olivolja (gärna smaksatt med vitlök och rosmarin), skal och saft av en lime, pressad vitlök, salt, peppar är väl det traditionella, sen tillsätter jag gärna lite Tahini, finskuren chili och rödlök 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: