Veggo Vegetariskt

God Hummus, är det möjligt ?

2013-05-27 21:55 #0 av: chilisalsa

Ja det är den enkla frågan. Vill inte ha nåt som man måste äta för att få i sig protein, som för en del veganer, utan något som jag kan tycka om, som en rätt i sig själv!

Anmäl
2013-05-28 01:00 #1 av: ettlitetalias

JA! Min mataffär på hörnet har jättegoda ena! Maroccanska med rostade paprikor och chillis och piri-piri med citron, chilli och örter. Rostad lök och vitlök och oliver... MUMS! Så gott på rostad bröd, kex eller i wraps med till exempel bönor, falafel eller sallad. Skinka och kyckling fungerar med! Eller som dipp till morötter och paprika. Ååh, jag har haft sånt sug efter hummus i flera dagar att jag nog måste köpa hem ett par byttor imorrn..

Anmäl
2013-05-28 02:11 #2 av: chilisalsa

Låter gott !

Anmäl
2013-05-28 08:04 #3 av: DesK

Hemgjord ska det vara! Glad Helst på hemkokta kikärter, de på burk smakar ofta lite unket. Kikärter, bra olivolja (gärna smaksatt med vitlök och rosmarin), skal och saft av en lime, pressad vitlök, salt, peppar är väl det traditionella, sen tillsätter jag gärna lite Tahini, finskuren chili och rödlök Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.