Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1046 ggr
bamse6311
5/24/13, 5:45 AM

Helt och hållet OT

Helt och hållet OT på Matlust men skrev det här på en annan sida på iFokus, är på det här humöret ibland varav denna morgon är en sådan.
Klistrar här in det som jag skrev och gudarna skall veta såååå mycket matlagning jag lärde mig av henne.

Bästa hälsningar,
Bertil

Här klistrar jag nu in det som jag skrev:

Är lite nostalgisk så här på morgonkvisten.

Lilla vackra Anna, det var ju "VÅR" låt, det var så som både hon och jag ville ha det .

_När hon var 52-år gammal så krävde dock cansern sitt pris hon och jag fick aldrig skörda höstens och ålderdomens nektar tillsammans.

Spelar den här låten lite då och då och även om det nu är över fem år sedan så gråter jag som ett djur varje gång som jag lyssnar på "hennes och min låt"._

_Nu så blev det ju aldrig så att vi tillsammans fick skörda frukterna på ålderns höst, dock så har vi barn tillsammans som jag tagit väldigt bra hand om och älskar dem lika mycket som jag älskade "henne".

Tråkigt ändå att vi aldrig fick skörda frukterna ihop och som sagt var även om det nu är över fem år sedan så lever fortfarande kärleken till "henne" och jag spelar den här låten väldigt ofta medan tårarna alltid rinner i strida strömmar nedför mina kinder._

Har försökt att träffa andra kvinnor men det blir aldrig samma sak. I fortsättningen så blir det minnena av "henne" som jag lever med.

Vi blir åter unga, börjar åter sjunga, kärleken är livets bästa vän!

Bästa hälsningar, Bertil

http://www.youtube.com/watch?v=ipgCnt1bMLU

Annons:
DesK
5/24/13, 7:58 AM
#1

Bertil, så vackert skrivet!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[deen]
5/24/13, 8:14 AM
#2

Jag blev väldigt rörd av det du skrev, det träffade i hjärtat! Kram🤗

bamse6311
5/24/13, 8:46 AM
#3

@#1 Desk och @#2 deen.

Som jag skrev så har det gått fem år men det är ju så med minnen eller rättare sagt kärlek att den inte tar slut för att en älskad går bort.

Jag har sådana här dagar där jag spelar den där låten om och om igen medan tårarna hela tiden varje gång jag hör den rinner längs mina kinder och min kärlek till henne tar aldrig någonsin slut.

Som jag skrev så har jag försökt att träffa andra kvinnor och "våra" barn vill nog inte något hellre än att jag skall träffa någon kvinna att älska.

Dock så när jag någon gång har försökt att träffa någon annan men så på något sätt så jämför jag dem med "henne" och detta är ju väldigt fel i första hand mot både den kvinna som träffar precis som det är väldigt fel mot mig själv och "henne" som jag fortfarande älskar fast hon inte längre finns bland oss.

Jag är ju 60+ även om det bara är ett+ men jag är som jag är och min kärlek för "henne" är evig.

Nu är jag ju inte "troende" så jag tror ju inte på det i texten i Finn Kalviks underbara tolkning som säger att "Sist vi följas åt till himmelen där vi träffar far och Mor igen, vi blir åter unga börjar åter sjunga kärleken är livets bästa vän.

JO, det där sista tror jag på "Kärleken är livets bästa vän".

Det finns faktiskt bara en enda sak som jag hela tiden har gått bet på vad det gäller matlagning, jag kan inte på något jäkla sätt när jag lagar helstekt kyckling även om jag gör det på "hennes" sätt få till såsen att smaka som när "hon" gjorde det.

Har till och med frågat hennes mamma men det blir inte heller samma sak.

Nåväl både Desk och deen, det är ju helt underbart att få ha älskat en gång i sitt liv och under så många underbara år som den kärleken innebar.

Bästa hälsningar,
Bertil

[deen]
5/24/13, 9:06 AM
#4

_"Det är ju så med minnen eller rättare sagt kärlek att den inte tar slut för att en älskad går bort."
_Det kan jag helt klart skriva under på!

Tycker du med gott samvete ska leva så som är bäst för dig, och ta din tid. Med nån annan eller med dina vackra minnen.

bamse6311
5/24/13, 9:39 AM
#5

@#4 deen.

Visst är det så som du säger.

Dock väldigt svårt i varje fall för mig att hitta en kvinna som jag inte jämför med "henne".

Det blir liksom bara fel då, jag har verkligen försökt ivrigt stöttad av barnen.

Bästa hälsningar,
Bertil

[deen]
5/24/13, 9:55 AM
#6

Förstår det, det är svårt att leva som andra vill om det inte känns bra för en själv. Även om de bara menar väl.

Annons:
bamse6311
5/24/13, 10:58 AM
#7

@#6 deen.

Klart att barnen vill ens bästa
Dom älskade ju sin mamma precis som jag älskade henne.
Dock så har ju barnen gått vidare i livet på ett sätt som inte jag har gjort men det är väl bara som det skall vara.

Jag har ju faktiskt även fyra barnbarn numera så på det sättet så har ju livet gått vidare för "våra" precis som det skall vara att livet går vidare.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: