Annons:
Etiketterrådtips
Läst 1258 ggr
chilisalsa
2013-04-30 07:57

Pimpad surkål

Vitkål då alltså…

Är det någon som testat att styra baktieriebildningen mot vissa stammar…. vill ju helst ha 18-20 olika goda stammar vilket kan bli svårt även med starter. Vill testa att odla upp från probiotika på kapsel… undrar om det funkar ? 🙂

Medarbeterare på Kost

Annons:
DesK
2013-04-30 08:50
#1

Det är en bra fråga! Jag skulle också vilja veta detta och så klart testa!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

chilisalsa
2013-04-30 21:27
#2

Varför skulle det inte funka ?

Ett glas med samma salthalt som vid vitkålsmecking… en tsk socker och det borde bli en rätt häftig starter---- bättre än lite yoghurt tänker jag ?

Medarbeterare på Kost

DesK
2013-04-30 21:44
#3

Vi får la testa! 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ettlitetalias
2013-04-30 22:14
#4

Kan man inte anvanda probiotisk yoghurt da?

chilisalsa
2013-05-01 11:52
#5

Visst kan man det…

De tillsatta bakterierna är dock en eller två….

Jag vill ha många i en starter. Den här är nog minimum
http://www.sportkost.se/halsa/Mage/LactoVital-30-caps.htm?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Finns de med 18-20 olika och det verkar som mångfalden faktiskt är välgörande i studier…

Medarbeterare på Kost

chilisalsa
2013-05-01 12:03
#6

Avd. tänkvärt…

Om man tar en vanlig bakterie vi alla har i magen och ger den optimal näringstillgång så börjar den dela sig. Om alla de nya barnen också har optimal näringstillgång blir det rätt snabbt rätt många. Rätt snart blir det en stor klump…. på mindre än två dygn är klumpen i storlek som Jorden…

Medarbeterare på Kost

Annons:
Upp till toppen
Annons: