Annons:
Etikettmatprat
Läst 1292 ggr
Pelle Långlös
2013-04-20 14:09

Kassler och...?

Vad äter ni eran kassler med? Jag har potatismos.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
keptak
2013-04-20 15:33
#1

Det beror på hur jag gör kasslern men det det blir oftast är någon kasslergryta, antingen med curry eller chili. Sen om jag har ris över gör jag en ris- & baconlåda med olika grönsaker och grädde. Ibland gör jag även potatisgratäng och när den har en stund kvar i ugnen lägger jag på skivor av kassler. Kasslersallad gör vi med, speciellt på sommaren.


Pelle Långlös
2013-04-20 16:23
#2

Oj det var grejer det. Jag kan bara ett sätt och det är att steka dom i skivor. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

DesK
2013-04-20 17:17
#3

Skiva kassler tunnt, kavla ut smördeg, lägg på en kasslerskiva och en ring avrunnen ananas, peppra lite och gör ett paket som du sen ugnsbakar tils smördegen fått fin färg, servera sallad till. Lägg surkål i botten av en ugnsfast form och lägg på kasslerskivor, gör potatismos och krydda det med senap och creme fraiche, sprid ut moset över kasslern och gratinera tills allt är varmt och moset fått fin färg. Sprid ut kasslerskivor i en ugnsfast form, skiva färska champinjoner och lägg dem på kasslern, blanda grädde eller creme fraiche med chilisås, helst Thai och häll det över kassler och svamp, gratinera i ugn tils allt är varmt. Detta var tre gamla klassiker från 1970-1980-talet. Lite modernare variant är att koka bulghur, couscous eller matvete och göra en sallad med mycket kryddgrönt, lök, hela små tomater, gurkbitar och en citrondressing och servera till stekt eller grillad kassler.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-04-20 19:45
#4

#3 Surkålsgrejen jisses vad det vattnas i munnen på mig😮

Sofy
2013-04-20 20:11
#5

Kasslergryta, helst med ris annars är jag inte speciellt förtjust i kassler.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Pelle Långlös
2013-04-20 21:00
#6

Den där kasslergrytan lät smarrig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Marinas Mix
2013-04-21 12:20
#7

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

DesK
2013-04-21 13:21
#8

Jag kan intyga att Marinas kasslergryta är jättegod!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Pelle Långlös
2013-04-21 15:05
#9

Låter god den med. Tar bara bort champisarna, hehe.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Marinas Mix
2013-04-21 15:57
#10

Ja jag brukar också göra utan svamp. Det är dock väldigt mycket skärande och hackande, så jag passar på och gör riktigt storkok, det vill säga 3 eller 4 dubblar receptet, när kassler är billigt. Den går alldeles utmärkt att frysa in

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Pelle Långlös
2013-04-21 15:58
#11

Låter toppen. 😃

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Upp till toppen
Annons: