Annons:
Etiketterfärskorv
Läst 5327 ggr
Chese
2013-04-15 02:01

Lökfri korv?

Någon som vet om de finns lökfri korv?

Annons:
DesK
2013-04-15 06:25
#1

Hum det borde ju finnas lökfri korv, varför letar du efter det?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chese
2013-04-15 16:27
#2

För att göra hundgodis av de då lök är giftigt för hundar

DesK
2013-04-15 16:33
#3

Tillagad lök är ingen fara att ge till hundar, det har jag alltid gett mina hundar, utan problem. Annars är det bättre och billigare att göra hundgodis av blodpudding, bara att skära upp den i lagom tärningar, sprida ut dem på en plåt och torka i ugnen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
2013-04-16 10:31
#4

Den mängden lök som finns i korv gör inte mycket skada för en hund. Det finns lökfria torkade hundgodiskorvar hos välsorterade djurbutiker annars finns det många andra alternativ som torkat kött och hjärtan, lungor, lever som man kan göra själv hemma eller som DesK säger, blodpudding!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Blodfot
2013-04-17 14:38
#5

blodpudding är super!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Honestyisdead
2013-04-19 11:45
#6

DesK även tillagad är farlig. All lök i alla former är skadligt.
Det påverkar de röda blodkropparna och en längre tids matande med lök, även i minimal mängd kan ge akut förgiftning.

Så ni har haft tur.

Man ska inte ge något alls med lök.

Här finns en bra artikel.

TS det finns lökfria korvar, men de är svåra att hitta.
Så kanske kan ni göra miniköttbullar, torka eget kött eller göra blodpudding och ha som godis istället?

Annons:
[Tassy]
2013-04-19 13:38
#7

Det här med hundar och lök, är det en relativt ny upptäkt? jag har hållit på med hundar sen jag var två äpplen hög, men har missat detta totalt. Majoriteten av dom jag känner är hundfolk, är okunskapen stor eller vad är det frågan om? 😮 det verkar ju dessutom handla om allvarliga förgiftningssymptom.

Honestyisdead
2013-04-19 13:54
#8

7 nej, det är inget nytt. Har själv känt till det säkert 10 år. Problemet är att alla hundar inte får symptom, och då tror folk det är ofarligt.

[Tassy]
2013-04-19 14:20
#9

Hmm okunskap alltså, då borde man ju försöka uppmärksamma detta mer 🤔

Upp till toppen
Annons: