Annons:
Etikettermenyermatsedlarmiddagstips
Läst 2151 ggr
CelsiusT
2013-04-13 12:48

Vad ska vi ha till middag?

Vi är två par som träffas lite då och då och har filmkvällar. Vi brukar då slå ihop och käka middag tillsammans före filmen. Vi brukar dela på kostnaderna så gott det går vi varje tillfälle, men vi är inte jättepetiga utan oftast köper vi typ hälften var.

Problemet är nu att vi är väldigt dåliga på att hitta på trevlig mat att äta tillsammans. Speciellt sådan mat som går att dela kostnaderna hyfsat på. Så nu vill jag ha tips på vad vi kan hitta på att äta!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
CelsiusT
2013-04-13 12:50
#1

Och för att krångla till det hela så är en av oss vegetarian dessutom ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

DesK
2013-04-13 12:54
#2

Stekar och grytor av alla slag är ju bekvämt och lätt att dela upp kostnaderna för. Paj och sallad funkar också bra. Egentligen funkar väl det mesta bra, så frågan är vad har ni käkat hittills? Om du berättar det och hur lång tid du /ni vill avsätta till matlagning, så blir det lättare att komma med konkreta tips :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

CelsiusT
2013-04-13 12:59
#3

Vi har ätit räkor och kräftor med lite goda såser o bröd o annat några gånger, taco, grillat några gånger på sommaren.. ptja.. det är väl vad jag kommer på just nu.

Det varierar, ska vi vara här så har jag inget emot att stå med ett långkok så som en stek tex. Men vi träffas ofta ganska sent på kvällen pga jobb o så och har inte jättemycket tid över. Vi brukar oftast laga/förbereda maten tillsammans. Men det behöver väl kanske inte vara ett måste heller, men det är lite av den där gemenskapen som är det viktiga liksom, att vi gör något tillsammans.

Medarbetare på westernridning.ifokus

CelsiusT
2013-04-13 13:01
#4

Fondue kom jag på nu. Men vad kan man göra vegetariskt isf? Jag brukar ju fonue'a köttbitar. Man kan ju ha ost och grönsaker och sånt, men det är ju annan temperatur för det.

Medarbetare på westernridning.ifokus

DesK
2013-04-13 13:08
#5

Ostfondue är supergott och enkelt att göra. Vill du ha olika sorters fondue får du skaffa ett extra fondueset, de finns ofta billigt i andrahandsbutiker. En stor matig sallad är ju snabbt fixat. Danska smörrebröd tar lite längre tid, men jättekul att göra med några kompisar :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

CelsiusT
2013-04-13 13:12
#6

#5 Ja problemet är ju att jag inte tål mjölk så för mig funkar inte ost. Och för kompisen funkar inte kött, så då måste vi ha två olika och det tar både plats på bordet + att vi inte har det idag (känns lite onödiga pengar att köpa ett just nu). 

Smörrebröd, det verkar vara ungefär som en smörgåstårta fast mörkt bröd och man gör det var för sig. Eller fattar jag fel?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
DesK
2013-04-13 13:16
#7

Smörrebröd är väl mer som landgång fast det bara är en sorts pålägg med garnering på varje brödskiva. Brödet kan vara mörkt eller ljust, det beror på vad som ska läggas på det. Exempelvis räkmackan har alltid ljust bröd, medan rostbiffmackan vanligen har mörkt bröd :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

CelsiusT
2013-04-13 13:18
#8

Aha, okej =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: