Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2010 ggr
[Aquelegia]
2013-04-05 00:19

Vad gjorde du på din 25års dag?

Vad gjorde ni på eran 25års dag eller ni som inte fyllt det än, vad skulle ni vilja göra?

Är helt rådvill! Det enda jag vet är att jag vill ha löjromstallrik till frukost haha😃

Funderar på att slå på stort och har min familj som kommer göra allt för mig den dagen.
Jag har fixat allas studenter/kalas senaste åren så de väntar ivrigt på att få fixa och dona för mig.
Dock har jag noll idéer vad jag önskar för mat, aktiviteter, vart vi skall vara med mera.

Annons:
ettlitetalias
2013-04-05 00:39
#1

Jag förväntar mig ingenting, så vill inte planera då jag bara skulle bli besviken..

Men om jag fick önska vad jag ville så skulle jag vilja åka till en stor nöjespark och åka massa berg-och-dal-bana, följt av resturang och drinkar. Hotell också så klart ;)

[Aquelegia]
2013-04-05 11:44
#2

#1 Det lät faktiskt lite lockande. Fyller dock år mitt i vintern så nöjesparker är inte så roliga då. Funderade igår på att boka in mig och sambon på ett hotell dock inte på min födelsedag för då blir det ju fest såklart. Men om man skämmer bort sig dagen innan /efter så behövs ju inte så mycket på själva födelsedagen.

Jisses vad svårt detta är 😛

Chestnut
2013-04-05 12:07
#3

Nu närmar jag mig inte 25 än på några år men fyller jämt i år och funderar faktiskt på att (om hälsan tillåter) åka bort över min födelsedag helt själv och få lite ensamtid så får familjen ta hand om djuren åt mig 😃 Fira mig får dem väl göra sen när jag kommit hem igen! Fyller en fredag så en weekend i storstad hade varit skönt och då lyxa till det med någon finare restaurang kanske. 

Annars är standard när jag fyller år att jag gör tårtan (ursäkt för mig att få experimentera, den är ju till mig 🤪) och att vi grillar. Undantaget förra året då jag hade en lite större kombinerad student och födelsedagsfest.

Med vänliga hälsningar
Chess

fridaas
2013-04-05 12:29
#4

Jag fyller 25 nästa år och det lutar åt att jag och sambon åker till värmen då, eller kanske inte just nu vid min födelsedag men i närheten iaf. Pappa fyller 50 exakt en vecka innan mig så vi firar tillsammans, kanske att vi kan gå ut och äta. När sambon fyllde 25 gjorde vi om hans föräldrar megastora garage till festlokal, hämtade två stora oljefatsgrillar och både hans släkt och vänner kom och firade.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Aquelegia]
2013-04-05 14:25
#5

#4 Sambon vill inte åka utomlands och det är svindyrt kring nyår så det är tyvärr inget alternativ.

Hade tänkt gå på bröllopsmässa i helgen för att få tips om festlokaler, snylta på eventuella rabatter och kanske hitta någon trevligt cateringfirma. Har dock högskoleprovet då 😕

Någon som har bra erfarenhet av catering?

[Tassy]
2013-04-05 14:36
#6

Jag blir 25 i sommar, och jag tänker antagligen resa bort med gubben, har ganska långt gångna planer, har sett ut hotell och ska strax börja spara.

Annons:
Intehärutandär
2013-04-05 16:51
#7

Inte ett skit, förmodligen. :) Var mamma till en 5-åring så jag hade nog fullt upp kan jag tro. Fast födelsedagar sedan man vart vuxen har inte varit någon grej i vår familj, om det inte varit jämna siffror. Då lillebror blev 25 år, så blev det lite mer firande - för de slog ihop det med mor som fyllde 50 år 1 vecka senare.  Men inget mer än lite finare mat (klyftpotatis, ädelostsås och fläskfilé med sallad) och så tårta av mig. 

Jag skulle nog om jag haft en partner bokat ett hotell någonstans i Sverige, eller weekend i Paris, London, Madrid etc med spa. Det hade varit guld att få komma bort från vardagen bara och slappna av.

Honestyisdead
2013-04-05 17:15
#8

Jag gjorde ingenting vad jag kommer ihåg, så speciellt kan det inte ha varit :P

Anterrabae
2013-04-06 22:43
#9

Inget alls, konstaterade lite torrt att jag var halvvägs till 50 ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[WickedAlly]
2013-04-06 23:17
#10

Har exakt tre år på mig att fundera men jag tror inte att jag vill ha något stort firande, har aldrig velat det. En weekend någonstans låter ju lockande dock, gärna ensam. Bara strosa runt och inte behöva tänka på vardagen :)

[Aquelegia]
2013-04-07 09:35
#11

Tack för ni delar med er 🙂
Varför jag vill ha stort är för att jag alltid fixat åt andra och mina vänner/släkt vill ge tillbaka och skämma bort mig och fira mig. Så jag har lovat de att det får ske på min 25årsdag.
Får se dock om jag kan hålla fingrarna borta från att baka min egna tårta haha tror bror och svägerskan min får äran att göra den.

Annars så lutar det åt att åka iväg med sambon till gbg på en spadag med övernattning på något riktigt fräsigt hotell. Det får bli 2-3 dagar innan födelsedagen. Så har släkten möjligthet att smussla lite i hemlighet med utan att risken finns att jag ser något som fixas!

Catering kom jag på kan vi lika gärna fixa inom familjen. Många flinka kockar finns det i familjen.

Lutar åt att jag firar mig dagen innan min födelsedag för på nyår vill jag faktiskt fira nyår! Trött på att dela med mig av min födelsedag till nyårsfirande haha och nyår går ju inte att flytta😉

Jag älskar att bli äldre och 25årsgränsen skall bli häftigt att spränga! 15år kvar till 40 haha

Upp till toppen
Annons: