Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 4157 ggr
Sofy
3/25/13, 8:15 AM

Matlusts Babbeltråd 9

Här kan du prata om lite vad du vill, här är den gamla tråden

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
Sofy
3/25/13, 8:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då börjar jag den här tråden med en liten valpbild.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Emo
3/25/13, 8:19 AM
#2

#1 Så söt!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sofy
3/25/13, 8:20 AM
#3

#2 Tack så mycket🙂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

DesK
3/25/13, 8:21 AM
#4

Han är så söt Sofy! ❤️ Vad fick han för namn?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
3/25/13, 8:24 AM
#5

Sötnöt!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sofy
3/25/13, 8:24 AM
#6

#4 Han fick behålla stamtavlenamnet Ezio då han redan lyssnar på det och jag inte hittade något som passade honom.☺️

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
DesK
3/25/13, 8:38 AM
#7

Det är ju ett jättebra namn! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
3/25/13, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tänker tillbaka på valptiden med blandade känslor. Å ena sidan var han ju en så söt bebis, och det saknar man. Å andra sidan var det jättejobbigt :P men jag bjussar på en 8-9-veckors Titus ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Intehärutandär
3/25/13, 11:15 AM
#9

# 101 dolfen (i förra tråden)

Tack! Och Grattis till din nyfunne vän/flickvän. 🙂

Sofy
3/28/13, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Glad 12 veckors valp😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

dolfen
3/29/13, 5:52 PM
#11

När man skickar en "påskhare" står det en uppmaning att skicka denna "på skägg". Ordfinurligt tycker jag.

dolfen
3/29/13, 7:33 PM
#12

En Sverigehistoria:

Vet ni varför Jesus inte föddes i Norge?
Svar: Det kunde inte komma några "vise män" från öster. 🤐

dolfen
3/29/13, 8:54 PM
#13

Tack alla ni. 🙂
Nu har jag lyckats att hitta ett fel hos `na. 🥶
Det är visserligen en möjlighet att det var en tillfällighet… Men jag om-mobiliserar mina känslor, (för säkerhets skull). 🤓

Annons:
bamse6311
3/30/13, 8:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Trevlig fortsättning på Påsken alla Matlustare.

Bästa hälsningar,
Bertil

Intehärutandär
3/30/13, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Glad Påsk! (Tårta som jag och barnet gjorde idag)  ✨

DesK
3/30/13, 6:25 PM
#16

#15 För den får du ✨ av mig 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

dolfen
3/30/13, 6:41 PM
#17

Med risk att bli lite "tjatig" kan jag inte låta bli att berätta att när jag tidigare idag lyssnade på The Michael Shenker Group: Still love that little devil, kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden. 😉

Intehärutandär
3/30/13, 8:10 PM
#18

# 16, åh tack! 🥳

fridaas
4/6/13, 8:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Idag är det kursstart i grundlydnad för mig och hunden, kan bli intressant, dock tror jag hon kan det mesta, men eftersom hennes självförtroende inte är det bästa är det nog bra att börja med saker hon redan kan, eller hon kan dem utan främmande hundar i närheten iaf, så nu blir det att traggla in det ännu mer.

Hon är även äldst i kursen med sina 4,5år men det bryr jag mig inte om, de som vet om hennes bakgrund vet varför jag har väntat att gå en kurs med henne och sen har det tagit väldigt lång tid att hitta en klubb som tar emot rädda blandraser (som tur är inte rädd så hon blir aggresiv, utan hellre vill springa hem och gömma sig under sängen). Men nu är det snart dags!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
4/6/13, 9:34 AM
#20

#19 Lycka till och ha så kul på kursen! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
fridaas
4/6/13, 2:37 PM
#22

Tack :) det gick hur bra som helst. Dock var hon väldigt tveksam till hoppa ur bilen, ny plats massa främmande människor, men det går nog bättre nästa gång!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
4/6/13, 2:38 PM
#23

Härligt att det gick bra! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
4/6/13, 3:19 PM
#24

Åh vad roligt att det gick så bra och hoppas osäkerheten släpper med träning och så fort hon vant sig lite. Lycka till nästa gång också!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

dolfen
4/7/13, 7:55 PM
#25

Jag skulle vilja ha ett växthus att odla ätbart i…

Om jag skulle behöva belysning, skulle jag vilja ha smart och energibesparande led-belysning.

http://www.chalmers.se/sv/nyheter/Sidor/Vaxterna-berattar-vilket-ljus-de-vill-ha.aspx
🤓

DesK
4/8/13, 7:16 PM
#26

#25 Det skulle jag också vilja ha! Jag är så glad för att min kära gamla hund har blivit så pigg, sen jag bytte till ett seniorfoder :)

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
4/9/13, 1:24 PM
#27

Idag är jag en ynklis, åkte på matförgiftning i natt…

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
4/9/13, 2:46 PM
#28

Usch Ida, krya på dig!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
4/9/13, 3:33 PM
#29

Tack!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
4/9/13, 4:40 PM
#30

Krya på dig Ida!

Anterrabae
4/9/13, 5:24 PM
#31

Tack snälla! :-*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sofy
4/13/13, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

I torsdags blev min valp hela 14 veckor gammal😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

DesK
4/13/13, 4:45 PM
#33

Oj oj oj han växer så det knakar! :D

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
4/13/13, 6:54 PM
#34

Ung och vacker. Hoppas han är snäll också.😉

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
dolfen
4/13/13, 7:26 PM
#35

#34 - Vem? Jag? 😉 😎

dolfen
4/14/13, 7:18 PM
#36

Nu har jag testat tofu. Har förstått att tofun bör smaksättas.
Stekte i paprikapulver och salt. Det smakade som mannagrynsgrötmozzarellagummibitar. I konsistens och ickesmak.

Nästa grej att testa är stekt hallåme. 🙂

Anterrabae
4/16/13, 1:21 PM
#37

Tofu mår bäst av marinad, i skivor/bitar och ugnsbakning/stekning :) enligt mitt tycke. Tofu passar även att marinera i saltlag, och sen smula och använda i stället för feta :) Halloumi är mycket gummiaktigare än tofu, så jag hoppas att det inte nödvändigtvis var negativt ;) Idag ska här beställas tid för neutralisering 😈 av hanhund 😕 nu har han visat i flera omgångar av löptider hos grannskapets många tikar, att han inte hanterar det. Förutom depp sönmsvårigheter och matvägran så blir han folkilsk. I början bara mot oss i familjen. Men igår gjorde han utfall mot vännernas fyraåring. Inte för att skada, men för att markera. Han morrar åt alla. Han muppade fullständigt ur mot min svärfar i morse (som han alltid haft respekt för och älskat tidigare) med riktiga gremlinfasoner, och igår kväll högg han Maken. Vi kan inte längre skylla på att han som valp inte vet bättre, eller är överstrött osv.. Även om unghundsslyngel och trötthet spelar in. Men det är lite för mycket testosteron i omlopp just nu. Dessutom går han och skvättmarkerar inne.. Jag det kan bättra sig med åren.. Men jag orkar inte ha en tjurskalle som bits halva året (minst) i tre till fem år eller längre. En vän berättade att hennes hanhund hade slyngelfasoner för sig upp till 7-8år.. Han kan i te få hålla på och bitas så länge :(

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
4/16/13, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Dags att sova?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Intehärutandär
4/16/13, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Idag var det äntligen varmt ute, så man kunde njuta lite och få klä av sig på promenaden. 

Ps. Matte var inte naken.

Sofy
4/18/13, 11:04 AM
#40

#39 Härlig bild!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Sofy
4/18/13, 11:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Ezio har hunnit bli 15 veckor gammal🙂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
Intehärutandär
4/18/13, 5:28 PM
#42

#40 Tack.

Idag och de senaste dagarna har inte varit något roliga dock. Det blåser något hemskt (& regnar). All snö på gården är dock borta, men blåster skrämmer skiten ur vår hund. Han springer som en skottspoling med öronen bak och svansen mellan benen, och hinner inte med att kissa - för han blir så rädd kraken.

#37. Vi har också en hane som skvättar inne. 😕 Nu har vår bara varit rumsren i max 1 månad pga vintern, men nu börjar det bli irreterande då han börjat lyfta på benet och sprayar in väggarna.

Han har en liten hängare innanför dörren, med sina kläder som han pissar in. Hua. Alla jackor och overaller tvättas i skrivande stund. Jag tänkte ge "piss-off" ett försök…

DesK
4/18/13, 6:44 PM
#43

Era vovvar är hur söta som helst och illern också! 😊 Angående hanhundar som skvätter inne kan jag berätta om min Borzoi som vid ett tilfälle hemma hos kompisar fick för sig att lyfta på benet mot en stor Yuccapalm! Det blev ingen liten skvätt! 😖

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridaas
4/20/13, 3:49 PM
#44

Då är dagens hundkurs avklarad. Dock trodde jag att vi började vid 10 idag men visade sig att det var vid 12, så det blev mycket frisk luft idag och hunden fick öva på att vara passiv. Dock tror jag att jag är tröttare än hunden :/

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
4/26/13, 8:28 AM
#45

Det är fredag och jag tänkte unna mig en lite lyxigare frukost. Så jag bredde 1 macka med ost och en med tysk leverpastej och la på ett fat tillsammans med gurka och paprika, sen gick jag tillbaka ut i köket för att hämta tekoppen, ägget och yoghurtskålen. Så tar jag paddan och sätter mig. Djupt försjunken i en tidningsrtikel tar jag mackan på faten, men hupp det finns bara en macka där! Vrider på huvudet och där står en glad Akita och slickar sig om nosen, viftar på svansen och tackar för att hon fick dela frukost med matte! :D

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
5/3/13, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Min lilla grisråtta har blivit så stor😭

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

DesK
5/3/13, 9:45 PM
#47

Ojoj oj vad han växer! 🙂 Bishou hälsar att Ezio har (nästan) lika fina öron som hon har! 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
5/3/13, 9:48 PM
#48

Ezio har inte ens i närheten av lika fina öron som henne😍

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
Emo
5/4/13, 6:15 AM
#49

Vacker vovve!

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

fridaas
5/4/13, 3:22 PM
#50

Sofy: Va han växer och vilken snygging!!

Idag har vi varit tre timmar på hundbruksklubben och tränat. Och vilken skillnad det är på henne! Jag är så stolt! Första gången skulle hon knappt hoppa ut ur bilen och absolut inte hälsa på några främmande människor och svansen mellan benen.
Idag hoppade hon glatt ut, hälsade på ledarna och svansen gick i ett!
Dock låste hon sig och illstirrade på något, vad vet jag inte och i vanliga fall brukar det ta 2-3timmar att bryta henne, men 5min tog det idag. Är så nöjd! Och alla moment funkade kanon även att hon löper och brukar koppla bort huvudet.
Nu ligger hon i soffan och äter fläskben, det förtjänar hon efter dagens prestation!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Sofy
5/4/13, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Vad roligt att det går så bra och vilka framsteg ni gjort! Grattis och lycka till i fortsättningen!

Här har Ezio vart lös och ensamhetstränats utan problem, så stolt, idag klarade han över en halvtimma och grannarna sa att han inte gjorde ett pip även när jag kom hem så satt katterna, hunden och illern vid dörren och väntade glatt på att jag skulle hem från affären. Fy vad glad jag blir. Bifogar en bild på en lös Ezio som badar!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

DesK
5/5/13, 10:05 AM
#52

Söndagspromenad i det underbara vädret, vi gick till en liten sjö och där var det en familj som fiskade. De frågade om de fick hälsa på Hund det fick de, sedan bjöd de henne på en nyfångad fisk Glad så nu har hon ätit frukost 2 gånger Skrattar

Roligt att det går bra med hundträningen. Härlig bild på Ezio! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
5/5/13, 10:40 AM
#53

Åh vad kul Dessan! Själv var jag ute med vovven i naturreservatet mellan halv 3 och 5 på morgonen, gissa om han sover djupt nu. Vi fick även spana på ett rådjur som stod 4 meter framför oss!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

DesK
5/5/13, 10:44 AM
#54

Oj Sofy, då var ni mycket morgonpigga! 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
5/5/13, 10:48 AM
#55

Nja, var en såndär kväll då jag inte kunde sova så det bidde en skogspromenad istället för att ligga och fundera👍Senare idag ska jag träffa några ur familjen och grilla, umgås och låta hundarna busa av sig.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
DesK
5/5/13, 10:52 AM
#56

Att inte kunna sova är trist! Grilla och umgås är däremot trevligt 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
nlinds
5/6/13, 12:48 PM
#59

Sofy ! Vad är det för ras ? Alaskan malamute ?

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[JeanetteK]
5/6/13, 4:51 PM
#60

Tänkte säga hej! Jag har funnits på iFokus några år men är ny här inne. Vilka fina hundar! Har själv en flatcoated retriever som är min allra bästa vän och följeslagare! Älskar att laga mat men har hamnat i ett läge där det blir samma tråkiga hela tiden. Det är inspirerande att läsa era inlägg här. Ser fram emot att testa mycket av det jag hittar!  🌺

nlinds
5/6/13, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Min Bearded Collie, 5½ år :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

nlinds
5/6/13, 4:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Min Vita Schäfer 8 månader :D Stor som ett hus..

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Sofy
5/6/13, 6:01 PM
#63

#59 Han är en Siberian husky på 17 veckor. Jätte fina hundar du har!

#60 Välkommen hit!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

bamse6311
5/6/13, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

En skitdålig bild men tiden har satt sin rand på de här gamla bilderna och kameran var en väldigt enkel sådan.

Det här var i början på 1971 och hunden hette "Paulo".
Älskade den hunden och under 13 månader så var han "bara min", glömmer honom aldrig.

Bästa hälsningar,
Bertil

nlinds
5/6/13, 6:49 PM
#65

63 # En av mina favoritraser ;) (har väldigt många hehe)

Och tack ^_^

64# Fin schäfer!

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

bamse6311
5/6/13, 7:02 PM
#66

#65 Visst var det en fin schäfer och som sagt även om det var över 40 år sedan så lever han i mitt minne. När man har en bevakningshund så blir man liksom "till ett" tillsammans och som sagt så glömmer jag honom aldrig.
Bästa hälsningar,
Bertil

nlinds
5/6/13, 7:03 PM
#67

#66 Det kan jag förstå. Man bondar på ett speciellt sätt med alla hundar man har, aldrig på samma sätt, men alltid lika stark kärlek.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

DesK
5/19/13, 12:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Dagen till ära bjuder jag på smörrebröd 🙂 Grattis Danmark! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

nlinds
5/19/13, 12:01 PM
#69

#68 ååh vad mumsigt.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Annons:
Sofy
5/19/13, 2:03 PM
#70

#68 MUMS!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Intehärutandär
5/19/13, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Här bor vi i trädgården sedan några veckor.  Hela gården håller på att måla om sina/våra fula röda staket, till vita. Snygga till farstu- och verandaräcken, olja däck, plantera blommor m.m. Och vi har en grå lurvig hund i samma hus, som rymmer till oss v a r j e gång han ser vår hund. Då blir det race på min gård. 😃

Emo
5/19/13, 4:44 PM
#72

#71 Fartfylld bild. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

dolfen
5/19/13, 4:55 PM
#73

# 71 - Häftig action-bild!

Han(/hon) kom som ett yrväder. 😃(Strindberg: Hemsöborna.)

Sofy
5/22/13, 5:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Härlig dag i skogen😍

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Emo
5/22/13, 6:08 PM
#75

Det ser härligt ut.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sofy
5/22/13, 6:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Det var riktigt uppfriskande!

Bifogar en bild på pälsgrisen😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
DesK
5/22/13, 6:33 PM
#77

Sofy så fina bilder! 🙂 Kul med katt som går i koppel 😉

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
5/22/13, 6:44 PM
#78

Hon går faktiskt bättre i kopplet än någon hund jag haft! Jag har även haft henne lös ett par gånger utan problem men eftersom hon är en katt känns det lite riskfyllt, man vet ju aldrig. Här hemma är katterna lydigare än hundarna😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

DesK
5/22/13, 7:13 PM
#79

Hum du får nog ge mig en lektion, ifall jag råkar bli med katt framöver! 😎

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

chilisalsa
5/23/13, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Jag vill oxå ha en lektion…. har inte lyckats nå bra …

Iofs är dom inte ens vana med halsband som innekatter men ändå !

Medarbeterare på Kost

Sofy
5/23/13, 7:57 PM
#81

Fniss, här lär jag min knappt året gamla katt kommandot Tass. Önskar jag hade filmat dom andra kommandona också kanske får ta och göra en lite bättre video någon dag och visa hur duktiga katterna är😃

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

bamse6311
5/23/13, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Den här kissen hette "Snuttan" och bilden är från någon gång i mitten på 70-talet.
Bästa hälsningar,
Bertil

fridaas
5/24/13, 10:19 AM
#83

Blurk för att vakna av en vaktmästare som tror att han kan köra rally med gräsklipparen, han var nog på väg att ta sönder kopplingen minst 5gånger, körde rakt in i ett träd. Och till råga på allt så hade jag visst glömt att stänga fönstret så nu kliar det massvis i näsan.. Underbart att vara gräsallergiker.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
DesK
5/24/13, 2:44 PM
#84

Sofy jag vill se fler sånna filmer! 🙂

Bertil vilken fin katt! 🙂

#83 Urk det där lät inte så kul! Krya på dig! 🤗

Idag har jag fått smaka världens godaste kaffe! 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
5/24/13, 2:45 PM
#85

Idag blir det att äta tårta och födelsedagsfirande med familjen.😉

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

DesK
5/24/13, 3:06 PM
#86

Sofy är det du som fyller år? Grattis 🌺 🎁  🎂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

bamse6311
5/24/13, 5:57 PM
#87

Ett stort GRATTIS från mig också Sofy.
Hälsningar med Födelsedagskram,
Bertil

Sofy
5/25/13, 11:25 AM
#88

Tack så mycket! Det är faktiskt min födelsedag idag! ;-)

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Emo
5/25/13, 11:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Grattis på födelsedagen. Hoppas den blir som du vill ha den.

Tycker du om tårta?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Sofy
5/25/13, 12:01 PM
#90

Tack och åh vilken gullig pärltårta!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
Emo
5/25/13, 12:17 PM
#91

#90 Tack för de positiva orden.  Klickade du på bilden? 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[RMSLiners]
5/25/13, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

En lekfull dotter håller mina dagar berikade. Alltid händer det något och det är full rulle på denna lilla tös som föddes på valborsmässoafton/kungens födelsedag (30e april). 😃

DesK
5/25/13, 7:28 PM
#93

#92 Vilken fin bild och söt tösabit! 🙂 Inte illa att pricka in samma dag som kungen fyller år! 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Sofy
5/25/13, 9:46 PM
#94

Ohhh jag avlider av separationsångest. Ezio har vart hos sin "mormor" halva dagen då jag firat min födelsedag med trevligt sällskap, god mat och bio.

Jag är så orolig över min plutt, och så ska min bror köra hit honom då det blir så trångt med bilbarnstol, barnvagn, fyra vuxna och en och en halv stora hundar i deras bil. Min lilla klepto helt utan mig😢Har nog aldrig sms:at min mamma så mycket under en dag som idag😂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Anterrabae
5/27/13, 8:41 PM
#95

Här börjar jag sakta landa i livet igen. Tredje veckan med sjukhus är just påbörjad, och allt praktiskt i samband med fars begravning börjar fala på plats.. Jag saknar maken, barnet, hunden och katterna. Hemmet känns avlägset, även fast jag var hemma på permis i helgen.. Jag längtar vardag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridaas
5/27/13, 9:22 PM
#96

#95 Usch hoppas du kryar på dig och får komma hem snart.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

DesK
5/27/13, 9:26 PM
#97

Hoppas du får komma hem snart goa Ida! ❤️

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
chilisalsa
5/27/13, 9:37 PM
#98

Usjanimejja !!!

Vardag röstar jag för…. Ida !

och vila och lite lugn för er alla… tillsammans !

Medarbeterare på Kost

[RMSLiners]
5/27/13, 11:00 PM
#99

#93 Nästan lite stolt över att hon har samma födelsedag som kungen och inte nog med det så fyller min far dagen innan dvs 29e. :D

Emo
5/28/13, 7:05 AM
#100

Önskar dig att du snart blir bra, Ida.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

DesK
5/28/13, 9:41 AM
#101

Välkomna till vår nya tråd! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: